• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vad är det som händer? Har bara kört den här blingprylen sedan den kom. Kanske dags att sälja all gammal vintage och bara köpa nytt 😁

IMG_20211209_205111.jpg


Nej, naturligtvis inte ☺️ Men det var ett väldigt trevligt undantag med en så pass modern klocka.
903 🙋🏻‍♂️😍
 
Dra ett mail till Robert innan du tömt flaskan 🌻 Kan ju fortfarande tänkas vara något enkelt.

Vi får väl se vad Frau Kleiter svarar angående servicetider.
Han har redan fått mail.. Bäddar ner 155:an i en förbandslåda och åker till klockdocktorn i morgon.
Efter alla historier här om långa service tider är det för mig helt uteslutet att sända den till Sinn. Kanske kan vara en info till Frau Kletier om att det finns SINN-nördar som vänder sig till andra urmakare.
 
Han har redan fått mail.. Bäddar ner 155:an i en förbandslåda och åker till klockdocktorn i morgon.
Efter alla historier här om långa service tider är det för mig helt uteslutet att sända den till Sinn. Kanske kan vara en info till Frau Kletier om att det finns SINN-nördar som vänder sig till andra urmakare.

Har formulerat en fråga om de har funderat på eller kan tänka sig att certifiera fler fristående urmakare i respektive försäljningsland.
 
Han har redan fått mail.. Bäddar ner 155:an i en förbandslåda och åker till klockdocktorn i morgon.
Efter alla historier här om långa service tider är det för mig helt uteslutet att sända den till Sinn. Kanske kan vara en info till Frau Kletier om att det finns SINN-nördar som vänder sig till andra urmakare.
Antar att du inte kollat hur den gått tidigare eller?
 
I mitt fall är det mer ett konstaterande av att det är en väldigt lång tid som klockan är på spa, det suger, men jag klarar mig, har ju andra att ha på armen! :) MEN om jag hade varit OWG och fått detta besked så hade jag blåst en säkring!
Det är ju såklart inte OK, för brist på urmakare eller inte så är det ju en planeringsfråga. Det handlar ju bara om logistik för ingen (eller kanske någon?) tror väl inte att Sinn jobbar på klockan i fyra månader. Med lite logistik och intresse för kundservice så läser man ju problemet snyggare än att behålla klockan i 20 veckor. Är det service det handlar om kan man ju ha klockan kvar på handen i 16 veckor o sedan skicka in den på en i förväg bokad tid.
 
Kul med ny leksak men inte lika kul att se resultatet på 155 DS. Garantin gick ut för 2 månader sedan. Sicka till SINN för rep?? Vad vad det @Jamterik nästan ett halvår.. Aldrig i livet. Tror det blir et besök hos Tidlösa


IMG_0867.JPG

Ingen fråga är för dum att ställa eller hur?
Hur fungerar den där apparaten?
Vad mäter den?
Förstår att den visar tidsavvikelse men hur?

Googlade;
 
Ingen fråga är för dum att ställa eller hur?
Hur fungerar den där apparaten?
Vad mäter den?
Förstår att den visar tidsavvikelse men hur?

Googlade;
Titta på den här videon så klarnar allt.
 
Tillbaka
Topp