• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Inte många dagar kvar tills det vänder..
20211208_161042.JPG
 
Nice! Varför sålde du den? Och vad ska man ge för en bra begagnad av nyare årtal?

Den gick som delbetalning i en bytesaffär. Jag har tyvärr inte full koll på begagnatpriserna och jag tycker även att 144 är en av de svårare referenserna gällande att hitta något mönster i prissättningen. Om jag skulle gereralisera så är min spaning att det är en referens som inte tillhör de mest populära när det kommer till försäljningssiffror, men om man däremot skulle mäta ägarnöjdhet är jag övertygad om att det hamnar i det absoluta toppskiktet.
 
Ja, låter som du har rätt! Älskar tavlan och och helheten, men är lite skeptisk till "avsaknaden" av luggar. Någon annan trevlig modell du kan rekommendera? Du har ju en och annan kronograf 😂
 
Ja, låter som du har rätt! Älskar tavlan och och helheten, men är lite skeptisk till "avsaknaden" av luggar. Någon annan trevlig modell du kan rekommendera? Du har ju en och annan kronograf 😂

Tycker inte att du per automatik ska avskräckas av frånvaron av luggar. Har du möjlighet att ta dig till Erikson så är det en modell som är väl värd att prova på handleden.

En modell som jag verkligen inte förstår varför det inte dykt upp fler av i tråden och som dessutom har ett förhållandevis lågt marknadsvärde, speciellt om man jämför med andra samtida limiterade referenser, är 103 St C. I mina ögon ett av de absolut bästa släppen de senaste åren. Dyker upp begagnad med jämna mellanrum för ca 25'.

Annars så går det inte att gå helt fel med en vanlig 103 St. Eller varför inte 903 B E, 903-familjen är likt 144 oväntat bra när den väl sitter på handleden.

Lånade bilder på 103 ST och 903 B E.

103 ST C

IMG_20200920_082543_153.jpg
IMG_20200922_161839_379.jpg
IMG_20201114_124358-02.jpeg


103 St

SINN_103_NATOS_3.jpg


903 B E

SI-359.jpg
 
Tycker inte att du per automatik ska avskräckas av frånvaron av luggar. Har du möjlighet att ta dig till Erikson så är det en modell som är väl värd att prova på handleden.

En modell som jag verkligen inte förstår varför det inte dykt upp fler av i tråden och som dessutom har ett förhållandevis lågt marknadsvärde, speciellt om man jämför med andra samtida limiterade referenser, är 103 St C. I mina ögon ett av de absolut bästa släppen de senaste åren. Dyker upp begagnad med jämna mellanrum för ca 25'.

Annars så går det inte att gå helt fel med en vanlig 103 St. Eller varför inte 903 B E, 903-familjen är likt 144 oväntat bra när den väl sitter på handleden.

Lånade bilder på 103 ST och 903 B E.

103 ST C

IMG_20200920_082543_153.jpg
IMG_20200922_161839_379.jpg
IMG_20201114_124358-02.jpeg


103 St

SINN_103_NATOS_3.jpg


903 B E

SI-359.jpg
103 ST C och ST är grymma! 903 lite för blank för min del.
Ser att det är akryl glas på dom flesta.. Hir är det? Snyggt, men hur känsligt är det?
 
103 ST C och ST är grymma! 903 lite för blank för min del.
Ser att det är akryl glas på dom flesta.. Hir är det? Snyggt, men hur känsligt är det?

903 blir blank med länken, men faktiskt rätt toolig på ett canvas eller nato.

Svårt att säga. Jag har noll dings i mina plexi och aldrig haft en repa jag inte kunnat få bort med Polywatch och 30 sekunders puts, men vet att andra tycker att det är ett större problem.
 
Någon i tråden som har en 556i på h-länk som ligger och samlar damm? Bara höra av er i så fall. Ser ut som en fin jäkla klocka, samt att jag vill ha en giltig anledning att hänga i denna sköna tråd 😉

Edit: efter att ha testat 556i är jag mer intresserad av RS-modellen. Snäppet vassare.
 
Senast ändrad:
903 blir blank med länken, men faktiskt rätt toolig på ett canvas eller nato.

Svårt att säga. Jag har noll dings i mina plexi och aldrig haft en repa jag inte kunnat få bort med Polywatch och 30 sekunders puts, men vet att andra tycker att det är ett större problem.
Ok, får tänka på saken:banghead: någon som köpt klocka genom Watchpatrol? Grymt utbud, men känns rätt krånglig!
 
Tillbaka
Topp