• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vad är det som händer? Har bara kört den här blingprylen sedan den kom. Kanske dags att sälja all gammal vintage och bara köpa nytt 😁

IMG_20211209_205111.jpg


Nej, naturligtvis inte ☺️ Men det var ett väldigt trevligt undantag med en så pass modern klocka.
 
Kul med ny leksak men inte lika kul att se resultatet på 155 DS. Garantin gick ut för 2 månader sedan. Sicka till SINN för rep?? Vad vad det @Jamterik nästan ett halvår.. Aldrig i livet. Tror det blir et besök hos Tidlösa


IMG_0867.JPG

Är inte så bra på att tolka resultatet. Men om jag fattar rätt så går den rejält snabbt, så snabbt så det finns anledning att anta att den har blivit magnetiserad. Kostar i sådana fall en eller ett par hundralappar hos närmsta uris.
 
Är inte så bra på att tolka resultatet. Men om jag fattar rätt så går den rejält snabbt, så snabbt så det finns anledning att anta att den har blivit magnetiserad. Kostar i sådana fall en eller ett par hundralappar hos närmsta uris.
Lite märklig eftersom jag inte använt klockan, den har bara legat i boxen och var i princip ny när jag köpte den.. Inte kan väl en SINN box magnitesera klockor. Ska testa att dra den genom avmagnetiserings apparaten. lite skumt eftersom den pendlar mellan -80 till + 530 sek/dag. Även amplituden varierar mellan 307 till 149 grader. :mad:
 
Lite märklig eftersom jag inte använt klockan, den har bara legat i boxen och var i princip ny när jag köpte den.. Inte kan väl en SINN box magnitesera klockor. Ska testa att dra den genom avmagnetiserings apparaten. lite skumt eftersom den pendlar mellan -80 till + 530 sek/dag. Även amplituden varierar mellan 307 till 149 grader. :mad:
Ta mobilen och dra igång en timer parallellt med klockans sekundvisare. Med den diffen kommer du se det på en minut om de börjar diffa mot varandra.
Köpte en gammOmega via tradera som var nyservad men gick typ så fort. Filmade den sida vid sida med en Casio digitalare och returnerade den. Ruckningsarmen hade släppt.
 
Ta mobilen och dra igång en timer parallellt med klockans sekundvisare. Med den diffen kommer du se det på en minut om de börjar diffa mot varandra.
Köpte en gammOmega via tradera som var nyservad men gick typ så fort. Filmade den sida vid sida med en Casio digitalare och returnerade den. Ruckningsarmen hade släppt.
Timade klockan, den gör en minut på 38 sekunder. Av magnetisering hjälpte inte.
 
Timade klockan, den gör en minut på 38 sekunder. Av magnetisering hjälpte inte.
Whaaat? Om det stämmer så går den 43 200 sekunder för snabbt per dygn???😭 Avmagnetiseringen måste ha gett omvänd effekt…

Lämna in till Tidlösa så att du slipper få hjärtklappning av att kolla hur snabbt sekundvisaren går, eller pga Sinns oerhört långa vänttider för service!
 
Whaaat? Om det stämmer så går den 43 200 sekunder för snabbt per dygn???😭 Avmagnetiseringen måste ha gett omvänd effekt…
Timegrafer varierar rätt kraftigt i avläsningen Alla värden är mer eller mindre erattic. Dessutom slår Timegrafern av registreringen när klockan går mer än 999Sec/dygn för fort eller långsamt.
Nu är även jag medlem i klubben som har fått problem med en rätt ny SINN. 😭
 
Timegrafer varierar rätt kraftigt i avläsningen Alla värden är mer eller mindre erattic. Dessutom slår Timegrafern av registreringen när klockan går mer än 999Sec/dygn för fort eller långsamt.
Nu är även jag medlem i klubben som har fått problem med en rätt ny SINN. 😭

Fungerar alla avmagnetiseringsprylar på samtliga objekt då?
 
Timegrafer varierar rätt kraftigt i avläsningen Alla värden är mer eller mindre erattic. Dessutom slår Timegrafern av registreringen när klockan går mer än 999Sec/dygn för fort eller långsamt.
Nu är även jag medlem i klubben som har fått problem med en rätt ny SINN. 😭
på en halvtimme har 155:an fortat sig 9 minuter.. Nästan så det blir ljudbangar av seckundvisarens framfart.. Tur att det Stoppa klockan med sekund stopp funktionen. Tror inte det är nyttigt att balansen frar fram på det sättet.
 
Tillbaka
Topp