• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Varför gjorde dom bara 300 st? Tycker uppriktigt synd om alla SINN entusiaster som inte möjlighet at njuta av denna 103a.
(vet att jag borde damma av tangentbordet)

IMG_0905.JPG
Tror E lume är en stil som uppskattas enormt mycket av en specifik målgrupp men kanske inte är tillräckligt populärt bland majoriteten för att motivera stora släpp. Förutom U1SE så är det väll nästan ingen modell med E lume som inte varit limiterad?

Tänker också på B-Uhr som inte lyckats sälja slut sin kvot på ca 850 på hur länge som helst. Visst, det är ju inte en 103a men jag misstänker de flesta av oss som har ett ex är eniga om att den är helt klart underskattad.
C0D0015B-A4FB-4276-9200-0F016BF946CA.jpeg

Men ja, helt klart onödigt snålt (och därefter dyrt) i antal exemplar på de flesta E modellerna om man missade tåget då det begav sig.
 
Har inte haft länken på sedan 2015, men plötligt hände det (nåja, att få dit fanskapet tog sin lilla tid…)!

Är egentligen ingen fanboy av länk, men den här sitter faktiskt bättre än vad jag kom ihåg. Diggar clasp:en, men saknar så klart mikrojustering. Summa summarum en riktigt trevlig länk!

038744B7-0ECE-4B21-8D86-042F57EFE550.jpeg
Ser bra ut! Funderar på att köpa en fine link till min också, men är lite osäker på hur den sitter utan mikrojustering. Ganska dyrt att köpa länken som ny och omöjlig att hitta annat än ny. Ta gärna till bilder!
 
Ser bra ut! Funderar på att köpa en fine link till min också, men är lite osäker på hur den sitter utan mikrojustering. Ganska dyrt att köpa länken som ny och omöjlig att hitta annat än ny. Ta gärna till bilder!
Måste kommentera finelänkens påtalade brister, det är inte så illa, det är pyssel med att få till den rätt, bytande mellan halvlänkar och hellänkar för att få en bra känsla i den kan göra en vansinnig, men det är en begränsad insatts! När det väl är gjort och den sitter som den ska är den grym! Ska jag klaga på nått så är den lite för fin! :) H-länken är med toolig, men det är tycke och smak som avgör det hela. Var inte rädd för att köpa en fine om det är det du tycker ser bäst ut! Du kommer att bli nöjd efter lite pyssel.
 
Måste kommentera finelänkens påtalade brister, det är inte så illa, det är pyssel med att få till den rätt, bytande mellan halvlänkar och hellänkar för att få en bra känsla i den kan göra en vansinnig, men det är en begränsad insatts! När det väl är gjort och den sitter som den ska är den grym! Ska jag klaga på nått så är den lite för fin! :) H-länken är med toolig, men det är tycke och smak som avgör det hela. Var inte rädd för att köpa en fine om det är det du tycker ser bäst ut! Du kommer att bli nöjd efter lite pyssel.
Hmmm, undrar om man skulle kunna ha en blästrad F-länk på en EZM3F 🤔
 
Tror E lume är en stil som uppskattas enormt mycket av en specifik målgrupp men kanske inte är tillräckligt populärt bland majoriteten för att motivera stora släpp. Förutom U1SE så är det väll nästan ingen modell med E lume som inte varit limiterad?

Tänker också på B-Uhr som inte lyckats sälja slut sin kvot på ca 850 på hur länge som helst. Visst, det är ju inte en 103a men jag misstänker de flesta av oss som har ett ex är eniga om att den är helt klart underskattad.
C0D0015B-A4FB-4276-9200-0F016BF946CA.jpeg

Men ja, helt klart onödigt snålt (och därefter dyrt) i antal exemplar på de flesta E modellerna om man missade tåget då det begav sig.
Ja, många är det som inte gillar E-lume, men vi som gillar det gillar det verkligen 😋
 
Måste kommentera finelänkens påtalade brister, det är inte så illa, det är pyssel med att få till den rätt, bytande mellan halvlänkar och hellänkar för att få en bra känsla i den kan göra en vansinnig, men det är en begränsad insatts! När det väl är gjort och den sitter som den ska är den grym! Ska jag klaga på nått så är den lite för fin! :) H-länken är med toolig, men det är tycke och smak som avgör det hela. Var inte rädd för att köpa en fine om det är det du tycker ser bäst ut! Du kommer att bli nöjd efter lite pyssel.
Tack för svar! Gillar H-länken, men har tänkt på att sälja min 356 då jag oftast hellre väljer nån av mina dykare på BoR-länk. Har tänkt att kanske finelänken skulle ge lite av den känslan.
 
Ser bra ut! Funderar på att köpa en fine link till min också, men är lite osäker på hur den sitter utan mikrojustering. Ganska dyrt att köpa länken som ny och omöjlig att hitta annat än ny. Ta gärna till bilder!
Har två H-länkar och en f-länk. Mina handleder varierar en hel del i storlek pga temperatur osv så ibland kan f-länken bli lite lös. Men då byter jag bara.
I finish är den grym och älskar spännet.

4D8208F1-77AE-4F65-AE49-4E140ED35D0B.jpeg
6712CBFA-CE72-4931-942E-E3B5E079B178.jpeg
 
Tycker min Breitling på något vis ändå påminner om Sinn, vet ej varför. Men hur som helst, vill komplettera klockan med en Sinn. Vad rekommenderar ni? Har beslutsångest. 😬
 

Bilagor

  • E3CE3391-257D-4AD7-A867-F2AF9AD284D5.jpeg
    E3CE3391-257D-4AD7-A867-F2AF9AD284D5.jpeg
    597.3 KB · Visningar: 5
  • 4ED9FFF8-C0B5-4778-BC10-6BDCCE803C50.jpeg
    4ED9FFF8-C0B5-4778-BC10-6BDCCE803C50.jpeg
    509.2 KB · Visningar: 5
Tycker min Breitling på något vis ändå påminner om Sinn, vet ej varför. Men hur som helst, vill komplettera klockan med en Sinn. Vad rekommenderar ni? Har beslutsångest. 😬
Beror väl på preferenser, finns ju några på Köp och Sälj, @Marksan:s 203:a är ju lik din bratte om det är den stilen som önskas. Om jag själv skulle komplettera så ligger en EZM7 nära till hands..
 
Skapligt.. Vrid subbarna 90 grader motsols så de hamnar på 3, 6 och 9. Ta bort datum och dag, SINN loggan längst upp, montera ett manuellt verk, vridring kermaisk ala klassik 12 och ett redigt alligatorband då har du en vinnare :p
Hah, mina bildredigeringskunskaper är hyfsat begränsade tyvärr. Testade en variant till dock innan jag gav upp.
test2.jpg
 
Hah, mina bildredigeringskunskaper är hyfsat begränsade tyvärr. Testade en variant till dock innan jag gav upp.
test2.jpg

Ja tack! @Clark Kent löser du det med Sinn, en begränsad upplaga för oss i Sverige?? Eller @ERIKSON URHANDEL , ska ni inte jubilera något som kräver denna snart??

2023 är det väl 100år för @ERIKSON URHANDEL - jag hoppas fortfarande på en vittavlad 556I (vilket inte lär ske eftersom få vill ha vit tavla enligt tidigare diskussion..)
Det där är supervettigt 👌 MEN tror fortfarande på subbarna i 3,6 och 9.. Datumet går i värsta fall att lägga längst ner vid 6 som på Heuer autavia (om det nödvändigt ska dit). Vridringen som på SINN 4 ATM somser exakt ut som en jaeger men med SINN logga Alligatorband viker jag inte en tumm ifrån, svart naturligtvis :p

1640098950024.png
 
Tillbaka
Topp