• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det där är supervettigt 👌 MEN tror fortfarande på subbarna i 3,6 och 9.. Datumet går i värsta fall att lägga längst ner vid 6 som på Heuer autavia (om det nödvändigt ska dit). Vridringen som på SINN 4 ATM somser exakt ut som en jaeger men med SINN logga Alligatorband viker jag inte en tumm ifrån, svart naturligtvis :p

1640098950024.png
Håller med om alligatorband helt klart. När jag kopierar grundbilden från Sinn’s sida så blir det utan band/länk eller med H-länken. Ville ha Finlänken i bakgrund på bilden först egentligen (pallade inte krångla bara 😂).
 
Ja tack! @Clark Kent löser du det med Sinn, en begränsad upplaga för oss i Sverige?? Eller @ERIKSON URHANDEL , ska ni inte jubilera något som kräver denna snart??
Vi hade för avsikt att ta fram en limiterad modell till vårt kommande 100 års jubileum, men Sinn har för många krav vilka är svåra att tillmötesgå, det handlar om antalet vi måste beställa mm. Hade såklart varit väldigt roligt, men men.
 
Vi hade för avsikt att ta fram en limiterad modell till vårt kommande 100 års jubileum, men Sinn har för många krav vilka är svåra att tillmötesgå, det handlar om antalet vi måste beställa mm. Hade såklart varit väldigt roligt, men men.
Tramsa inte nu Richard.. Ett par tusen 103 or med ATM utseende och manuellt verk säljer du i ett naffs ;)
 
Hej på er i tråden! Är nära att slå till på en 556, gillar den skarpt. Tänkte höra om Erikssons Urhandel i Sundbyberg själva servar Sinn-klockor, eller om man får skicka klockan till Tyskland?
 
Jag ringde till den på Klocksnack mykcet omtalade Gastons urmarkeri, och han var helt inne på samma sak. Nu skall jag bara hitta en tid att åka dit, då han hade lite udda öppettider och ligger lite skevt till för ett besök en lunchrast. Men jag har goda förhoppningar och återkommer så snart jag har något att berätta förstås! :)

Glömde helt bort att rapportera här!

Jag besökte den genomtrevlige herren på Gastons Ur igår (och var noga med att inte ens ha en Seiko mig, eller knappt i tanken). En sekunds avmagnetisering och sedan Timegrapher: den går bra igen.

MEN han menade att det var ett fel med, är det vinkeln? Är det det som är "lift angle"? Iaf, den var fel och skulle göra att den kunde gå illa igen och borde få service.

Nu vet jag inte riitigt om jag kan retuirnera för garanti till Sinn/Eriksson eftersom den just nu ju går inom spec.

Men felet kommer kanske tillbaka? Låt oss hoppas inom garanti-tiden isf...
 
Glömde helt bort att rapportera här!

Jag besökte den genomtrevlige herren på Gastons Ur igår (och var noga med att inte ens ha en Seiko mig, eller knappt i tanken). En sekunds avmagnetisering och sedan Timegrapher: den går bra igen.

MEN han menade att det var ett fel med, är det vinkeln? Är det det som är "lift angle"? Iaf, den var fel och skulle göra att den kunde gå illa igen och borde få service.

Nu vet jag inte riitigt om jag kan retuirnera för garanti till Sinn/Eriksson eftersom den just nu ju går inom spec.

Men felet kommer kanske tillbaka? Låt oss hoppas inom garanti-tiden isf...

Både kul och lite tråkigt att höra... Jag hade nog avvaktat ett tag för att se hur det utvecklar sig med avvikelsen. Håller tummarna :)
 
Ja det känns så. Hade varit kul med något tooligare framöver😊
Välkommen till SINN träsket.
Vi i tråden kommer att göra allt för att leda in dig på nya inköp. Rekommenderar stark någon av SINNs kronografer. 103an i dess olika utföranden är en höjdare men det finns många fler. SINN 158 är en liten guldklimp som numera bara går att få tag på som beg. Tror det finns en hos @ERIKSON URHANDEL under fliken begagnade klockor. Vansinnigt trevlig klocka..
Bjuder på ett par lockbilder.

IMG_1620.JPG
IMG_0855.JPG
 
Då tänkte jag passa på att tacka för mig, åtminstone för den här gången. Sinn EZM7 kommer mest troligt att säljas framöver😢
Fråga mig inte varför, den är helt grym och är helt klart en av de bästa klockor jag ägt. 20 ATM, GMT, krona till vänster och framförallt så är den helt jäkla omöjlig att repa! Kommer absolut äga en Sinn igen i framtiden och gärna en tegimenterad igen🙏
Tack för att jag fått vara en del av KS överlägset bästa tråd, ni har verkligen hjälpt mig att få upp ögonen för Sinn! Önskar alla Sinnisters en grym jul🎅🏻
På återseende!
55D7C1AE-ADC5-4154-A3E6-6FDD84A6160C.jpeg
 
Då tänkte jag passa på att tacka för mig, åtminstone för den här gången. Sinn EZM7 kommer mest troligt att säljas framöver😢
Fråga mig inte varför, den är helt grym och är helt klart en av de bästa klockor jag ägt. 20 ATM, GMT, krona till vänster och framförallt så är den helt jäkla omöjlig att repa! Kommer absolut äga en Sinn igen i framtiden och gärna en tegimenterad igen🙏
Tack för att jag fått vara en del av KS överlägset bästa tråd, ni har verkligen hjälpt mig att få upp ögonen för Sinn! Önskar alla Sinnisters en grym jul🎅🏻
På återseende!
55D7C1AE-ADC5-4154-A3E6-6FDD84A6160C.jpeg
Man får hänga i tråden även utan aktuell Sinn såklart ❤️
 
Då tänkte jag passa på att tacka för mig, åtminstone för den här gången. Sinn EZM7 kommer mest troligt att säljas framöver😢
Fråga mig inte varför, den är helt grym och är helt klart en av de bästa klockor jag ägt. 20 ATM, GMT, krona till vänster och framförallt så är den helt jäkla omöjlig att repa! Kommer absolut äga en Sinn igen i framtiden och gärna en tegimenterad igen🙏
Tack för att jag fått vara en del av KS överlägset bästa tråd, ni har verkligen hjälpt mig att få upp ögonen för Sinn! Önskar alla Sinnisters en grym jul🎅🏻
På återseende!
55D7C1AE-ADC5-4154-A3E6-6FDD84A6160C.jpeg
Det är väll synd och skamm att sälja en sådan pjäs.. Lägg den i en låda och upptäck den på nytt om ett år eller så :)
 
Tillbaka
Topp