• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Osså en wristshot!
D04AC32F-D95A-47AF-B01D-21F33FA25DD6.jpeg
Mycket bra på H-länk 👌🏽
 
Helt klart, en 356:a för de som välsignats med lite mer potenta handleder :) Vad är det för extra liten skruv där ovanför lugghålet?
Hah, såg ditt nytillskott precis efter jag postade - great minds think alike! Grattis! :)

Skruven är där istället för kopparsulfatkapseln som finns på de versioner som har saffirglas istället för akryl.
 
Senast ändrad:
Kanske en lite dum fråga, men vad står förkortningarna i 104 St Sa I W för? De sista två bokstäverna gissar jag står för Indices och White, men resten?
 
Tack för info. Känns väldigt mycket Sinn detta :) Akrylglasklockorna har alltså inte det "problem" som denna Ar-ventil ska fixa? Vad beror det på? Eller är ventilen kopplad till storleken på modellen? @skägglurks klocka var väl också en Akryl, eller missförstår jag?
Gissar att modeller med akrylglas inte kan fyllas med gas helt enkelt (som behövs för att pressa ut kondens genom kapseln). Gamla 358 Pilot är också akryl (ren kopia på 356an fast lite utsmetad på bredden).
 
Det är väldigt tyst om 105-serien. Ser ni den som onödig, är den prissatt fel eller beror det på att den inte finns att tillgå via era kanaler?
 
Det är väldigt tyst om 105-serien. Ser ni den som onödig, är den prissatt fel eller beror det på att den inte finns att tillgå via era kanaler?
Tror jag kan ha sett 3-4 stycken på forumet som mest.
Gissar att den är lite för modern för många. Personligen tycker jag den hamnar lite utanför Sinns DNA med flygare o dykare
 
Fast då hade jag hellre rekommenderat 104 eller 556
Jo men 104an är ju helt klart riktad mot de som redan är frälsta eller redan gillar Sinn’s standard-DNA och 556an är ju så bra att den riktar sig till typ alla mellan himmel och jord. 105an är ju lite mer ”nytt och fräscht” i utseendet? Lite sportklocka på något sätt.
 
Senast ändrad:
Tror jag kan ha sett 3-4 stycken på forumet som mest.
Gissar att den är lite för modern för många. Personligen tycker jag den hamnar lite utanför Sinns DNA med flygare o dykare

Jo men 104an är ju helt klart riktad mot de som redan är frälsta eller redan gillar Sinn’s standard-DNA och 556an är ju så bra att den riktar sig till typ alla mellan himmel och jord. 105an är ju lite mer ”nytt och fräscht” i utseendet?
Har även tidigare sett flera som tycker 105 ser modern ut, personligen tycker jag både färg och tex visarnas design påminner om föräldrarnas Braun-väckarklocka från 70-talet :) Ingen dålig design men inte ny :)
 
Har även tidigare sett flera som tycker 105 ser modern ut, personligen tycker jag både färg och tex visarnas design påminner om föräldrarnas Braun-väckarklocka från 70-talet :) Ingen dålig design men inte ny :)
Tänker mer i riktningen att 105an är bra matchning till folk som sysslar med sporter där man måste skrika ”eeextreeeeeme” så fort man ska göra något. Fast det är nog mest pga. filmsnuttarna som dom släppte som promo för den modellen (vilket bara undemedvetet befäste att jag själv inte tillhörde rätt målgrupp alls 🤣).

Neutralt så är det en snygg klocka, bara lite annorlunda. Kommer att tänka på Nomos bahaus stil.
 
Jag är inne på @Skägglurk s linje då det gäller 105. Och för egen del gillar jag den ändå lite grann. Inget förstahandsval för då hade jag nog köpt en med tanke på hur den ligger till prismässigt. Bild från nätet för att även andra än de mest inbitna ska veta vad vi pratar om.
1641990634814.png
Den är svår att placera på något sätt. Jag är ljummen inför den och skulle därför inte köpa den, men samtidigt kan jag tänka mig att en liten klick dras åt det "ungdomliga" i designen. En sportig 104:a med Explorer II-bezel typ.
 
Tillbaka
Topp