• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det är ju det jag säger, man ska inte ha Sinn på länk! :angel:



Helt rätt en SINN på länk är som att trä en kaffeburk över armen.. Läder ska det vara och helst då alligator :p




IMG_E0689.JPG
 
Jo, det kan jag göra, ska bara köpa prozac först. . Hatar att byta länkar!😀

Hmm nu gav du mig idéer, har en extra till 103an den skulle kunna passa på 104...fan... måste testa!
Du slipper prozac @Jamterik,hittade denna bild på insta..

6A2EF8B5-4FC5-46ED-BF8F-4F5B81CFEADA.jpeg
Kan inte riktigt hur jag ställer mig till det hela🤔 men…. Det kan vara borstat/blästrad mismatchen som irriterar…
 
Du slipper prozac @Jamterik,hittade denna bild på insta..

6A2EF8B5-4FC5-46ED-BF8F-4F5B81CFEADA.jpeg
Kan inte riktigt hur jag ställer mig till det hela🤔 men…. Det kan vara borstat/blästrad mismatchen som irriterar…
Djävla tur att du hittade den! Misstänker att jag har samma sketna pinnar på min EZM som jag hade på 104an. :-( Sen tycker jag inte att det missmatchar så illa alls. Men jag tycker inte att den länken passar den klockan. F länken är grym på ur med vita tavlor, det bli, i mitt tycke, en väldigt bra helhet! EZM och min svarta 104a passar bättre på H. Men som sagt det är min uppfattning. :)
 
Djävla tur att du hittade den! Misstänker att jag har samma sketna pinnar på min EZM som jag hade på 104an. :-( Sen tycker jag inte att det missmatchar så illa alls. Men jag tycker inte att den länken passar den klockan. F länken är grym på ur med vita tavlor, det bli, i mitt tycke, en väldigt bra helhet! EZM och min svarta 104a passar bättre på H. Men som sagt det är min uppfattning. :)
Skönt att hittat igen en bild iallafall, så man kan lägga ner funderandet.
 
Jag gillar min Sinn 104 skarpt och tycker den är nätt och skön att bära. Däremot gillar jag inte alls H-länken som känns alldeles för grov för min smak. Finns det några bra alternativ om man letar en nättare (tunnare och mer avsmalnande) länk?
 
Hurra för vår lokala urmakare. Smala bandstift fixat. Fick också på länken efter mycket om, men och svordomar. Sååå nöjd. Länken gifter sig med den vita tavlan och skön är den också. Mycket tacksam för halvlänkarna, annars hade jag aldrig fått till en perfekt passform. Tack @Jamterik för bytesaffären!

IMG_20220111_120304_edit_880458020191171.jpg
Skönt!

Var det urmakaren som svor eller gjorde du det själv?

Ska nog lägga en order till @Feskarn tror jag och uppdatera alla pinnar och slänga alla gamla som ligger i en röra...


Vill ju inte hamna där igen..
 
Skönt!

Var det urmakaren som svor eller gjorde du det själv?

Ska nog lägga en order till @Feskarn tror jag och uppdatera alla pinnar och slänga alla gamla som ligger i en röra...


Vill ju inte hamna där igen..
Det var jag! Det tog faktiskt bara 35 min, så jag ska inte överdriva. Det svåraste var att få ändlänkarna på plats, men med tejp runt bandhornen som skydd klickade de till slut i. Sedan är det ju alltid ett evigt skruvande och loctitande innan man hittat perfekt passform. Men sedan... ta da!

IMG_20220111_134236_edit_882345290309112.jpg
 
Det var jag! Det tog faktiskt bara 35 min, så jag ska inte överdriva. Det svåraste var att få ändlänkarna på plats, men med tejp runt bandhornen som skydd klickade de till slut i. Sedan är det ju alltid ett evigt skruvande och loctitande innan man hittat perfekt passform. Men sedan... ta da!

IMG_20220111_134236_edit_882345290309112.jpg
Snyggt! Måste säga att du och @Jamterik verkar ha gjort ett riktigt win-win byte.
 
Tror Covid för med sig konstiga biverkningar även efter tillfrisknandet - kan ju inte sluta surfa alligatorband (troligen @perhog som farit runt i feberdrömmarna) och nu fick jag helt plötsligt sug efter att köra länk på min EZM3f. 😮 Ni som ”känner” mig i tråden vet ju att jag inte är en länkförespråkare (om det inte gäller mesh)
A637B3D8-BFA5-44C8-A177-B72C9018ED3A.jpeg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp