• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
@SpejsMan hade en supertrevlig blå. Vet inte ifall den möjligtvis är såld?

Har varit i kontakt med honom, men han har tyvärr hunnit sälja den 😩 men riktigt fin var den!
Här är en super trevlig blå 104 och en grön 103

IMG_1291.JPG
IMG_1664.JPG
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Bra! Man läser ju titt som tätt här att ”det vore kul om klockan X stannade i tråden/på forumet -då är det väl rimligt att också hjälpa till med finn och flipp här. Jag gissar att det sker nästan lika många affärer bakom kulisserna som på K&S.
Så är det, och jag håller definitivt med dig. Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte har varit aktiv i Sinn-tråden tidigare förens min förfrågan, har varit här inne och spanat men aldrig skrivit. Men tack vare det så lär jag stanna kvar här och posta bilder och bidra till trevliga diskussioner ☺️. Sen finns det folk som stör sig på K&S förfrågan. Men personligen tycker jag att det är bra ifall man kan få fler aktiva Sinn användare som följer tråden. Men det är bara min personliga åsikt ☺️
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Så är det, och jag håller definitivt med dig. Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte har varit aktiv i Sinn-tråden tidigare förens min förfrågan, har varit här inne och spanat men aldrig skrivit. Men tack vare det så lär jag stanna kvar här och posta bilder och bidra till trevliga diskussioner ☺️. Sen finns det folk som stör sig på K&S förfrågan. Men personligen tycker jag att det är bra ifall man kan få fler aktiva Sinn användare som följer tråden. Men det är bara min personliga åsikt ☺️

En liten heads-up på vad man är sugen på eller kanske ska göra av med det praktiseras ju i dom flesta trådarna emellanåt, inget konstigt alls enligt mig i alla fall 🤔. Är det inte utformat som en utförlig annons så är det inte mycket att gnälla över. Ofta så får man ju ganska bra hjälp och tips av trådisarna också så det känns som lite win win för alla 🤔.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Så är det, och jag håller definitivt med dig. Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte har varit aktiv i Sinn-tråden tidigare förens min förfrågan, har varit här inne och spanat men aldrig skrivit. Men tack vare det så lär jag stanna kvar här och posta bilder och bidra till trevliga diskussioner ☺️. Sen finns det folk som stör sig på K&S förfrågan. Men personligen tycker jag att det är bra ifall man kan få fler aktiva Sinn användare som följer tråden. Men det är bara min personliga åsikt ☺️
Asch, det var inte meningen att störa mig på ditt inlägg, men ett tag var det ganska många(för många) k&s propåer här. Dit ska vi inte igen. Men det är en balansgång. Jag är bara glad om det hittar hit fler likasinnade!
 

Patrik72

Cartier
Använd "Köpes" i K&S och bumpa tråden några gånger i veckan. Det brukar ge bra resultat.

Jag gjorde en lite förfrågan förra veckan här, om någon hade en Sinn 144 PVD och kunde tänka sig att skiljas från den. Idag äger jag just en sådan tack vare det.

Jag anser att de som oftast frågar inne i forum-avd är mer seriösa av att just köpa den klockan de är på jakt efter. Oftast pengar i näven, redo att göra en affär. Kan dock förstå att om någon slänger upp en förfrågan som en ren annons upplevs som en irritation.

Har man vart medlem i många år så borde man få böja lite på reglerna med sina forum kamrater. Många deals sker privat via kontakter man gör på ett forum. Detta pga att man bygger upp ett förtroende för varandra. Viktigt när det handlar om mycket pengar och att klockan garanterat är i bra skick. GG-tråden i all ära men den är bara en referens. Kan inte ersätta förtroendet efter flera års samtal och skämt som man har delat med forum kamrater i ur och skur.:)
 
Senast ändrad:

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag gjorde en lite förfrågan förra veckan här, om någon hade en Sinn 144 PVD och kunde tänka sig att skiljas från den. Idag äger jag just en sådan tack vare det.

Jag anser att de som oftast frågar inne i forum-avd är mer seriösa av att just köpa den klockan de är på jakt efter. Oftast pengar i näven, redo att göra en affär. Kan dock förstå att om någon slänger upp en förfrågan som en ren annons som en irritation.

Har man vart medlem i många år så borde man få böja lite på reglerna med sina forum kamrater. Många deals sker privat via kontakter man gör på ett forum. Detta pga att man bygger upp ett förtroende för varandra. Viktigt när det handlar om mycket pengar och att klockan garanterat är i bra skick. GG-tråden i all ära men den är bara en referens. Kan inte ersätta förtroendet efter flera års samtal och skämt som man har delat med forum kamrater i ur och skur.:)
Vet inte varför du riktar detta mot mig? Jag gav bara ett tips i all välmening. Köpesdelen har fungerat finfint för mig varje gång jag använt den.
 
Topp