• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Patrik72

Cartier
Vet inte varför du riktar detta mot mig? Jag gav bara ett tips i all välmening. Köpesdelen har fungerat finfint för mig varje gång jag använt den.

Förlåt! Jag gjorde ett puckat felklick. Detta var riktat till @Jamterik, den sure. :bag: ;)

@Jamterik ta inte detta som kritik eller något illasinnat. Jag ville bara förklara från min sida hur jag upplever att en del deals sker här på KS. :)
 

Johlin

Omega
2-Faktor
Är det någon som har provat "case reconditioning" (på Sinns servicelista) och har någon erfarenhet av om effekterna av det och om det ger ett bra resultat på lite grövre repor?
 

Agsa

Omega
2-Faktor
Ibland åker han på, och blir alltid överraskande av hur bra han bärs 😊 trevlig lördag på er 😊
BA7BC6FB-E844-4D6F-A9F7-ABDCAD2B8CAF.jpeg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Är det någon som har provat "case reconditioning" (på Sinns servicelista) och har någon erfarenhet av om effekterna av det och om det ger ett bra resultat på lite grövre repor?
Vill minnas att det var någon i tråden som gjort det för något år sedan med riktigt bra resultat. Eventuellt får du söka i historiken
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen har man köpt en 104, nu får man hoppas på att Postnord sköter sitt. Jag funderar dock att skaffa till en länk till klockan. Lutar sig åt en F-länk. Men även H-länk är intressant. Vad har ni för erfarenheter kring dessa länkar? Jag är en novis när det kommer till just Sinn, så ni får ha lite tålamod med mina frågor och funderingar hehe 🤣 om det är någon som har en till salu eller kan tipsa om var man kan få tag på en så får ni gärna hojta till 🙏🏽
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Äntligen har man köpt en 104, nu får man hoppas på att Postnord sköter sitt. Jag funderar dock att skaffa till en länk till klockan. Lutar sig åt en F-länk. Men även H-länk är intressant. Vad har ni för erfarenheter kring dessa länkar? Jag är en novis när det kommer till just Sinn, så ni får ha lite tålamod med mina frågor och funderingar hehe 🤣 om det är någon som har en till salu eller kan tipsa om var man kan få tag på en så får ni gärna hojta till 🙏🏽
Kul. Grattis Vilken sort blev det??? Mina erfarenheter av länkar är att de lämnas till metallåtervinningen. Rekomenderar starkt ett alligatorband från tex ABP i paris. ;)
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Äntligen har man köpt en 104, nu får man hoppas på att Postnord sköter sitt. Jag funderar dock att skaffa till en länk till klockan. Lutar sig åt en F-länk. Men även H-länk är intressant. Vad har ni för erfarenheter kring dessa länkar? Jag är en novis när det kommer till just Sinn, så ni får ha lite tålamod med mina frågor och funderingar hehe 🤣 om det är någon som har en till salu eller kan tipsa om var man kan få tag på en så får ni gärna hojta till 🙏🏽
Beror på vad du vill ha, bling eller tool. Jag och @Sennelier bytte med varandra, jag fick h som jag tycker passar min svarta bäst, Han fick en f till den vita, jag måste säga att det blev kalas! Så, vad är du ute efter??
 
Senast ändrad:

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Beror på vad du vill ha, bling eller tool. Jag och @Sennelier bytte med varandra, jag fick h som jag tycker passar min svarta bäst, Han fick en f till den vita, jag måste säga att det blev kalas! Så, vad är du ute efter??
Ja, det är helt enkelt tycke och smak. Båda länkarna är tysk ingenjörskonst när den är som bäst. Till min vita 104:a sitter f-länken jag bytte med @Jamterik som ett smäck. Den är superskön och passar både till vardags och till lite festligare tillfällen.

IMG_20220114_190942_edit_1001530677151863.jpg


IMG_20220113_100750_edit_945237546760453.jpg
 
Topp