• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Håller med och hoppas att detta är ett dåligt skämt.

Jag är redan av åsikten att man vattnar ur varumärket. När jag valde ”mitt” märke var det ett märke av funktionella fliegers, field watches och riktigt tooliga dykare. FFD fanns iofs men tyckte att de var smakfulla.
Sedan dess har det släppts otaliga limiterade modeller, pastellfärgade klockor osv. Man har höjt priserna och sätter in billiga verk. Den tekniska utvecklingen känns som man satt på halt.

Sorry för gnäll men det är mina känslor.

(Sedan fattar jag det logiska och affärsmässiga i besluten. Vad jag kunnat läsa mig till har utveckling av försäljning och lönsamhet varit fantastisk)
Det är inget dåligt skämt. Men varken kaffet eller bubblet är till försäljning utan giveaways vid mässor etc. Så lugn, Sinn håller sig vid sin lest😉
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Det är inget dåligt skämt. Men varken kaffet eller bubblet är till försäljning utan giveaways vid mässor etc. Så lugn, Sinn håller sig vid sin lest😉
Personligen tycker jag ”Sinn Wecker” otroligt roligt som profilprodukt när man är ett klockmärke som inte har just väckarklockor. Visar ju ändå på att marknadsavdelningen ändå har en del humor och glimten i ögat. Klart roligare än mycket annat som vissa märken vill prångla ut @Laddsladd
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Personligen tycker jag ”Sinn Wecker” otroligt roligt som profilprodukt när man är ett klockmärke som inte har just väckarklockor. Visar ju ändå på att marknadsavdelningen ändå har en del humor och glimten i ögat. Klart roligare än mycket annat som vissa märken vill prångla ut @Laddsladd
Vill ogärna jämföra med andra märken.
Tycker väggklockan som baseras på 857 är oerhört bra.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Vill ogärna jämföra med andra märken.
Tycker väggklockan som baseras på 857 är oerhört bra.
Jo, men det är ju ändå nått man kan köpa. Här handlar det ju om giveaways.

Finns ju andra mera tveksamma produkter om man tittar på Sinn i japan i form av ringar, armband och andra smycken tex.

Men det är ju tur att man får tycka vad man vill om saker, tex Perlon (föv börjar perlonsäsongen strax) 😉
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Efter ett långt uppehåll känns det riktigt bra att köra med Sinn igen. Här vid vattenhålet och på toppen av Blånipa. Fortfarande mycket snö där uppe!
IMG_0855.jpeg
IMG_0856.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tycker det passar bra på vissa modeller.
Det kommer ju också från Tyskland, utvecklades i mitten av 1950-talet och är känt för sitt unika korsvävsmönster och enkelpasskonstruktion. Ofta jämfört med en hybrid mellan en nylonkonstruerad NATO och ett stålnät Milanese, har perlon en ovanlig stil som är lika estetiskt tilltalande som den är funktionell användbar.
 
Topp