• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

53267BB0-55E8-47CA-91CD-7C0FDCB3F8DF.jpeg

Ja, dom borde göra som stowa, där går ju typ alla modeller att få med manuellt verk om man vill… ;-)
Det är en utmärkt idé. Ett annat alternativ om man envisas med automatiska verk är att detkorera lite bättre, varför inte en skelett rotor som många andra märken har, vikten kan man lösa med hårdmetall.

Nu när nya klockor är påväg, hur ser det ut kring mindre klockor. Tänk 36mm? Har det spekulerats kring ifall någon 556 kanske kommer i 36 eller någon helt ny modell kanske?

Håller med, tyvärr lär den ju inte vara tegimenterad, men är den det lär även jag ha svårt att hålla mig…..
Skulle nog också överväga en tegiment eller titan version men som det ser ut så är det bara tavlan som har ändrats på den specsheet som flytit runt. Sak samma egentligen, håller de prisnivån så är det en prima beater som är snyggare med lite slitage oavsett för den pengen. Är man nojjig så är det inte heller superblodigt att skaffa en extra otegimenterad länk (är ju mest spännet som tar stryk lätt).

Synd! Jag hade gillat en sinn i 36mm tror jag. Dock är väl tekniken också en stor del av deras klockor och det är väl svårt att få plats med spännande tekniska lösningar i små boetter
Dom har ju många ”små” klockor i deras ”damserier”, har dock aldrig sett en av dom på riktigt… eller knappt ens på bilder från verkligheten…

Tillbaka
Topp