• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag kan mycket väl ha fel men har fått för mig att Stowas manuella verk bygger på en automatare som byggts om?
DEt enda man egentligen behöver göra är att ta bort automat updrags delen. Klockan fungerar som vanligt men man måste dra den för hand.. Egentligen en enkel sak för Sinn att göra.



omega 561.JPG
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Det är en utmärkt idé. Ett annat alternativ om man envisas med automatiska verk är att detkorera lite bättre, varför inte en skelett rotor som många andra märken har, vikten kan man lösa med hårdmetall.
Dekoration av verk har jag generellt svårt att förstå. De ska ju helst ligga bakom ett metallock ändå. 😉
Undantaget är Lange. Hade jag haft en sån klocka hade jag burit den med urtavlan in mot handleden.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Nej, har inte köpt den. Normalt föredrar jag vita urtavlor före svarta, men när det gäller Sinns MOP så är den svarta snyggare än den vita :)

Edit: roligare med bild. Inte min bild dock.

ot5yzroferm51.jpg
Min fru har en Royal Steel MOP, och den är ett minst sagt jävla as att fånga på bild i all dess prakt. Väldigt fin då solen träffar tavlan dock! Men upplever den bli ganska "grå" och tråkig i dunkel belysning.

Där tycker jag svart gör sig bättre. Lite manligare med svart pärlemor också, om man är lite ängslig som jag.. 🙂
 

David71

Rolex
2-Faktor
Min fru har en Royal Steel MOP, och den är ett minst sagt jävla as att fånga på bild i all dess prakt. Väldigt fin då solen träffar tavlan dock! Men upplever den bli ganska "grå" och tråkig i dunkel belysning.

Där tycker jag svart gör sig bättre. Lite manligare med svart pärlemor också, om man är lite ängslig som jag.. 🙂
OT: Royal Steel MOP är också riktigt bra, hoppas att få se bilder i Sjöö Sandström tråden på fruns klocka :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag gillar verkligen att Ezm13 kom tillbaka. Det är en riktigt häftig modell som ”ska” finnas med i sortimentet.

Men jag har så svårt att förstå varför den försvann och nu kommer tillbaka som en nyhet. Allt de de skriver om tekniska utvecklingen etc fanns ju redan på den tidigare modellen?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tycker 13.1 är ett toppenbra släpp (även om det är en liten förändring). Känns som det är många gånger att man läst att folk velat ha bort siffrorna på gamla 13. Dessutom INTE limiterad vilket är solklart plus i kanten!
607565E1-CBEB-4F91-BC38-57462D1C6484.jpeg
Jag gillar att den kom tilbaka. Får nog bli ett besök til @ERIKSON URHANDEL när den finns att beskåda. @ERIKSON URHANDEL Blir det 9 veckor leveranstid på denna också :nailbiting:
Jag hoppas dock på några ytterligare släpp i priskategorin 15k-20k
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Nu har jag fått svar från Sinn angående min UX. För det första så konstruerades klockan utan skruvad krona. Min klocka levererades 2012 så den var definitivt en BNIB när den såldes. Undrar om den har varit inne på batteribyte en gång? Det ska jag fråga. Det går att byta till skruvad krona men det kostar en slant eftersom man måste byta en del av housingen samt glaset. Ändå fullt möjligt och något jag överväger att göra när det är dags för batteribyte. Så min klocka är härmed friskförklarad och det är inget fel på den. Den är heller inte den sist tillverkade UX med COSC certifierat urverk om det kan vara till tröst :)
 

Börsing

Omega
Nu har jag fått svar från Sinn angående min UX. För det första så konstruerades klockan utan skruvad krona. Min klocka levererades 2012 så den var definitivt en BNIB när den såldes. Undrar om den har varit inne på batteribyte en gång? Det ska jag fråga. Det går att byta till skruvad krona men det kostar en slant eftersom man måste byta en del av housingen samt glaset. Ändå fullt möjligt och något jag överväger att göra när det är dags för batteribyte. Så min klocka är härmed friskförklarad och det är inget fel på den. Den är heller inte den sist tillverkade UX med COSC certifierat urverk om det kan vara till tröst :)
Skönt med svar! Grattis till en grym klocka!
 
Topp