• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Där håller jag med dig.. Alla SINNar jag har köpt har varit betydligt snyggare i verkligheten än på bild. 556 är en rätt billig klocka så jag är nästan sugen på at knipa en i ljusblå metallic bara för att få se hur den ser ut. I värsta fall hamnar den omgående i det eviga slutförvaret i någon av klocklådorna 😜
Jag tänkte samma sak:eek: Är ju helkär i 104ans tavla och backar aldrig för en pigg färgpopp. (iaf inte en blå)

För min del är 103 i titan bästa släppet. Hade dock gärna sett att det gick att välja hesalitglas men framförallt en solid baksida… glasbaksida på dessa är så galet ologiskt.

Har sedan ett par veckor tillbaka redan bestämt att ngt nytt från Sinn ska köpas och inväntad denna dag.
Är lite besviken faktiskt.
Lutar nog åt att det blir en 856.

För min del är 103 i titan bästa släppet. Hade dock gärna sett att det gick att välja hesalitglas men framförallt en solid baksida… glasbaksida på dessa är så galet ologiskt.

Har sedan ett par veckor tillbaka redan bestämt att ngt nytt från Sinn ska köpas och inväntad denna dag.
Är lite besviken faktiskt.
Lutar nog åt att det blir en 856.
Ett par veckor?
Hehe väntat på den nya ezm sen förra sommaren!
Nu kom den men ingen jag föll för.

Ett par veckor?
Hehe väntat på den nya ezm sen förra sommaren!
Nu kom den men ingen jag föll för.
Så där är det ju nästan jämt. Man hoppas på ngt specifikt och så blir det bara nästan rätt. Just 103 i titan var ett släpp jag hoppats på, blir bara så avtänd av glasbaksida.
Tänk om de kunde släppa 856 i titan och utan datum…

Så där är det ju nästan jämt. Man hoppas på ngt specifikt och så blir det bara nästan rätt. Just 103 i titan var ett släpp jag hoppats på, blir bara så avtänd av glasbaksida.
Tänk om de kunde släppa 856 i titan och utan datum…
Med lite tur och en del pengar kan denna titanium 856 Cathay finnas på begmarknaden. Den har dock datum.
image1 (1).jpeg

Sinn:s bilder är inte alltid rättvisande. Den gröna 103an tex ger ett helt annat intryck i verkligheten. Undrar hur den ljusblå ser ut i verkligheten? Kanske är läcker med klistrade index och alligatorband, trots avsaknad av kronograf 🤔

1648578347003.png

Är det motsvarande metallic som på 104..? På samtliga?

Jag trodde vi snackade matta tavlor här. Kan förstå tankegångarna med matta, färgglada tavlor, i och med att det genererar någon form av lekfull toolighet. Tycker dock att det slår helt fel, med tanke på hur de ser ut ovan - blir varken hugget eller malet, så att säga.

Metallic är ju dock en helt annan kopp te. I så fall kan jag tänka mig att både den röda och gröna (den vet jag ju iofs hur den ser ut, i och med att jag äger 104) kan vara riktigt bra släpp. Metallic gör sig dessutom bättre ihop med applicerade index.

Vidhåller dock att produktbilden ovan är jävligt beige och intetsägande, och att min första reaktion var korrekt. (Det är ju fan att man ska behöva detaljgranska saker och ting..) ;)

Kollade lite närmare nu på morgonen, och upplever inte alls att den gröna har samma metallictavla som den på gröna 104.. Känns diskretare, inte lika all-in.

Fortfarande bättre än helmatt som jag först trodde, men jag är inte övertygad. Ser inte varför man skulle välja dessa framför MoP. Men det är ju bara jag.

Kollade lite närmare nu på morgonen, och upplever inte alls att den gröna har samma metallictavla som den på gröna 104.. Känns diskretare, inte lika all-in.

Fortfarande bättre än helmatt som jag först trodde, men jag är inte övertygad. Ser inte varför man skulle välja dessa framför MoP. Men det är ju bara jag.
Såg det också. De verkar inte glittra lika mycket.

Unpopular opinion: Den är inte Tiffany Blue.

Var ska vi dra en gräns för vad som är Tiffany Blue?
Med förbehåll att jag inte sett 556 Aqua Marine i verkligheten så tycker jag inte den är särskilt Tiffany Blue… Den saknar den gröna nyansen.

Bilder från Sinns och Tiffanys officiella sites.

BE222E77-A2CB-4AEA-A6AC-FFCC4DA437DB.jpeg

6C5B3B55-1980-48BA-AB20-40DC11937582.jpeg

Tillbaka
Topp