• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

@Sennelier Flippar sjukan slagit till??

Ja! Planen var att höra av mig och köpa 556:an på f-länk som @Cosmo la upp i K&S, men nu ser jag att den verkar vara såld. Attans. Blev så sugen på något mer tooligt! Det får nog bli en till Sinn. Jag har ju som en liten regel för mig själv att inte köpa två klockor av samma tillverkare, så nu har jag ju en lucka för en Sinn igen. Ska försöka få tag på en med f-länk igen, för det blev jag totalt såld på.

Ja! Planen var att höra av mig och köpa 556:an på f-länk som @Cosmo la upp i K&S, men nu ser jag att den verkar vara såld. Attans. Blev så sugen på något mer tooligt! Det får nog bli en till Sinn. Jag har ju som en liten regel för mig själv att inte köpa två klockor av samma tillverkare, så nu har jag ju en lucka för en Sinn igen. Ska försöka få tag på en med f-länk igen, för det blev jag totalt såld på.
Ja precis den blev såld.
Det hägrar en gul 556 för mig framledes.

God morgon!
Tar på mig det tyngsta jag har i lådan.
68CA37DB-A629-4374-AFEB-211475F84EC8.jpeg
Riktigt snygg, va e det för,size ?

Ja, den är otroligt vacker! Är dock inne på något som är borstat/satinerat i finish denna gång. Typ som 556:an, den finishen älskade jag.

Den är inte lätt att hitta med F, men den är otroligt läcker!

Tobacco Brown Twill strap Från RSM har efter en månads väntan landat.
0C37E5EC-34FC-4A7B-9CD5-AF8725ED825E.jpeg

Helt ärligt så är jag inte supernöjd, bra kvalite men keepers är glansigt satinerade och såg avsevärt mer hand i handsken på produktbild. Skulle sitta bättre på en klocka med satinerad/polerad yta (som jag inte har i 22mm).
220374B9-F069-413E-92F7-45E060BA4966.jpeg

Nåja… man får lära sig av sina misstag.

Produktbild:
341723B6-5673-46A4-A2D5-6C15C3F3DB9D.jpeg

Senast ändrad:
jag har försökt söka i tråden, men gått bet. Någon postade en tråd från uhrforumdär en snubbe hade slitit in en 103 som fasen under 20 års tid.

någon som har länken eller vet hur jag ska hitta den igen?

Tobacco Brown Twill strap Från RSM har efter en månads väntan landat.
0C37E5EC-34FC-4A7B-9CD5-AF8725ED825E.jpeg

Helt ärligt så är jag inte supernöjd, bra kvalite men keepers är glansigt satinerade och såg avsevärt mer hand i handsken på produktbild. Skulle sitta bättre på en klocka med satinerad/polerad yta (som jag inte har i 22mm).
220374B9-F069-413E-92F7-45E060BA4966.jpeg

Nåja… man får lära sig av sina misstag.

Produktbild:
341723B6-5673-46A4-A2D5-6C15C3F3DB9D.jpeg
Jag tycker ändå det var rätt snyggt! Framför allt ”mönstret”…

Vi får se, får göra ett försöka att polera lite, men det känns rejält djupt när man känner med nageln…. Men thats life..
Det är väl en av de klara nackdelarna att bära klockan mellan ”knölen” och handen istf ovan knölen. Den är ju i princip aldrig skyddad av en tröja/skjorta/jacka…

vet att de får in några men inte hur många några är. På Sinns egen sida var de blå borta tämligen snabbt.
Det kan inte vara många. Med bara 400 tillverkade och några som säljs direkt av SINN är det knappt det räcker till en klocka per återförsäljare. Den som är sugen på på en 556 ljusblå bör nog slå till snabbt som attan innan den är slutsåld även hos @ERIKSON URHANDEL . vem vet de kanske får in 2 eller 3 men bara har en kvar 🤣
För övrigt kan jag inte begripa varför SINN inte släppte en 103 klassik i ljusblått med manuellt verk :p

Visst var det någon av er som hade en 356 (eller annan klocka?) som när man vred upp klockan manuellt med kronan så snurrade rotorn?

Det är precis vad som händer på min nu 😞

Visst var det någon av er som hade en 356 (eller annan klocka?) som när man vred upp klockan manuellt med kronan så snurrade rotorn?

Det är precis vad som händer på min nu 😞
Den behöver service. :) Har haft ett par loppisfynd som betet sig på samma sätt men efter ett välbehövligt spa och en skvätt olja här och där så har det fungerat. BLir alltid lika förvånad över vad en rengöring och lite ny olja kan göra med en klocka

Senast ändrad:
Det kan inte vara många. Med bara 400 tillverkade och några som säljs direkt av SINN är det knappt det räcker till en klocka per återförsäljare. Den som är sugen på på en 556 ljusblå bör nog slå till snabbt som attan innan den är slutsåld även hos @ERIKSON URHANDEL . vem vet de kanske får in 2 eller 3 men bara har en kvar 🤣
För övrigt kan jag inte begripa varför SINN inte släppte en 103 klassik i ljusblått med manuellt verk :p
Jamen då tar vi en pall när vi ändå är igång 😆
38DE39D4-C2BD-4EE3-A594-AD7B3DCC23B6.png

Tillbaka
Topp