Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enig! Fan på fredag får jag byta klocka!Tycker den här gamla godingen spöar nyheterna med hästlängder
Helt objektivt sätt alltså
Lägg av, nu fick jag abstinens och blev tvungen att gå och byta klocka bara för det.Tycker den här gamla godingen spöar nyheterna med hästlängder
Helt objektivt sätt alltså
Brist på ETA 2893-2?Hyfsad lev tid på 857UTC..
@Dr. D , För att inte skrämma doktorn, se frågetecknet .Brist på ETA 2893-2?
Fulllt möjligt. Det är den enda modellen som har 2893-2 i magen.Brist på ETA 2893-2?
Tänker att det är väl deras metallic från limiterade 104an fast nu i andra färger och annan modell?Har Sinn tillverkat denna typ av tavla förr? Tiffany ser top ut
Lätt att misstänka att man kikat på begagnatmarknaden på ”gamla” Ezm 1.1 när man satt priset.Ezm 1.1 är uppe på Eriksson’s nu. Visst är 50 röda saftigt i sig men prismässigt så har väll Sinn inte lagt på ens något nämnvärt i jämförelse med förra 1.1an (dessutom svart coating nu)? Visst, om man jämför med Ezm10 kanske då men den var ju extremt bra.
Helt klart bättre deal än begagnade förra 1.1 vilket fall (undrar lite om priset kommer dumpas kraftigt på dom nu).
Surkäken?Ingen UX i 41mm!? Tråkiga nyheter!
Mvh Surk*ken
Ja käken ser lika sur ut denSurkäken?
Gissar det är urverket dom saftar på extra för, alla Z01 är dyrare än närmast liknande modell. Tror närmast 1.1 är 206 Arktis - så för extra 10 får du med 1.1 Tegimentering, PVD, limiterad modell och ett modifierat urverk.Lätt att misstänka att man kikat på begagnatmarknaden på ”gamla” Ezm 1.1 när man satt priset.
Känns ändå märkligt att 103 classic såldes för 30 och denna ligger hela 22 tkr över. Visst tegimentering och pvd på denna men ändå.
Ja vi är rätt bortskämda med ”humana” priser på Sinn generelltGissar det är urverket dom saftar på extra för, alla Z01 är dyrare än närmast liknande modell. Tror närmast 1.1 är 206 Arktis - så för extra 10 får du med 1.1 Tegimentering, PVD, limiterad modell och ett modifierat urverk.
Menar egentligen inte att försvara priset, men tror det kunde vart mycket värre mellanskillnad om det hade rört sig om något annat märke med mer ”hype”.
EZM13 känns verkligen som ett kap när man jmf med 1.1. Får åka in till @ERIKSON URHANDEL så fort de får in en.Sen finns det självklart undantag från ovanstående påstående då logik i prissättning är lika orelaterad till verkligheten som Sagan om Ringen, tänker till exempel på Ezm10 & 13 som i sådant fall borde vara/varit dyrare (eller snarlika modeller billigare).
Håller med. Fantasilöst att kopiera både Rålex och Omega. Men man får förlåta SINN tror det tog musten ur utvecklingsavdelningen efter släppet av 103 Klassik 12allmänt grinig idag men fan va dålig fantasi att släppa 556 i ”roliga” färger. Inte ens second eller third på den bollen liksom…. Jaja.
De tröttnade allihop efter att limmat index i ett halvårHåller med. Fantasilöst att kopiera både Rålex och Omega. Men man får förlåta SINN tror det tog musten ur utvecklingsavdelningen efter släppet av 103 Klassik 12
Gamla modellen eller nya?EZM13 känns verkligen som ett kap när man jmf med 1.1. Får åka in till @ERIKSON URHANDEL så fort de får in en.
Känns dock som om intresset för 13 är rätt sval. Hittar nästan inget på nätet. Eller är det så att de ännu inte levererats ut till kund/intressenter och det är därför vi inte ser recensioner och liknande?
Det hade varit nått…Tänk om vi hade fått den i vanligt grått stål också (OBS, MIN HALVTASKIGA MOCK-UP)
Någon stackars urmakare på Sinn omvärderar idag sina livsval när han inser att 1600 stycken limiterade 556or ska ha handgjorda index.De tröttnade allihop efter att limmat index i ett halvår
Tänkte på nya 13.1Gamla modellen eller nya?
Och att det var krångligt.Att index monterats för hand.
Det tog mig pinsamt lång tid att inse att det är metallictavlor på dem, Bilderna är inte ens i närheten av hur den gröna ser ut på 104. Det känns lite synd att de inte visar oss "wow känslan" från första början.Sinn:s bilder är inte alltid rättvisande. Den gröna 103an tex ger ett helt annat intryck i verkligheten. Undrar hur den ljusblå ser ut i verkligheten? Kanske är läcker med klistrade index och alligatorband, trots avsaknad av kronograf
Tiffanyn ska bli min första SiNN även den gröna lockar dockSinn:s bilder är inte alltid rättvisande. Den gröna 103an tex ger ett helt annat intryck i verkligheten. Undrar hur den ljusblå ser ut i verkligheten? Kanske är läcker med klistrade index och alligatorband, trots avsaknad av kronograf
Där håller jag med dig.. Alla SINNar jag har köpt har varit betydligt snyggare i verkligheten än på bild. 556 är en rätt billig klocka så jag är nästan sugen på at knipa en i ljusblå metallic bara för att få se hur den ser ut. I värsta fall hamnar den omgående i det eviga slutförvaret i någon av klocklådornaDet tog mig pinsamt lång tid att inse att det är metallictavlor på dem, Bilderna är inte ens i närheten av hur den gröna ser ut på 104. Det känns lite synd att de inte visar oss "wow känslan" från första början.