• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det kan inte vara många. Med bara 400 tillverkade och några som säljs direkt av SINN är det knappt det räcker till en klocka per återförsäljare. Den som är sugen på på en 556 ljusblå bör nog slå till snabbt som attan innan den är slutsåld även hos @ERIKSON URHANDEL . vem vet de kanske får in 2 eller 3 men bara har en kvar 🤣
För övrigt kan jag inte begripa varför SINN inte släppte en 103 klassik i ljusblått med manuellt verk :p
Bäste perhog, du får ha lite högre tankar om oss som återförsäljare och tilldelning😉

Från Sinns insta.
Man kan tycka att de kunde kostat på sig ett nytt hål i bandet för den stackars tjejen. Hade fått plats med båda handlederna 😉
60D1B451-B2F0-4CC0-BE8D-5246A2DC02BB.png

Jag har inte haft SÅ många klockor under mina år som intresserad. Men 3 har krävt garantiåtgärder. Två av dem har varit Sinn :(
Trist :( ! Liknande driftstörning har drabbat mig med ett annat klockmärke men samma Sellitaverk. Urverket och klockan har passerat alla leveranstester och felet uppkommer efter en tids felfri användning så jag tror inte klockfabrikanten kunnat göra så mycket mer i mitt fall iaf.

Passa på att fota nyheter om du besöker Erikson. Ger dig en lite gladare syn på besöket och något för oss att se fram emot:).
Edit: Det kanske inte finns så mycket i butiken ännu förresten.

Trist :( ! Liknande driftstörning har drabbat mig med ett annat klockmärke men samma Sellitaverk. Urverket och klockan har passerat alla leveranstester och felet uppkommer efter en tids felfri användning så jag tror inte klockfabrikanten kunnat göra så mycket mer i mitt fall iaf.

Passa på att fota nyheter om du besöker Erikson. Ger dig en lite gladare syn på besöket och något för oss att se fram emot:).

De har väl inte hunnit få in nyheterna till i helgen iof, hehe. I alla fall inte de senaste nyheterna.

Har endast hört om detta problemet på Selitta SW200/ETA 2824. Har du samma problem med 356an?
Det är 356an som har problemet.

Jag beskrev tidigare i tråden att uppdragningen kändes väldigt fel och någon frågade om rotorn snurrade. Jag sa nej då. Men om jag vrider försiktigare på kronan, då spinner rotorn.

Det är 356an som har problemet.

Jag beskrev tidigare i tråden att uppdragningen kändes väldigt fel och någon frågade om rotorn snurrade. Jag sa nej då. Men om jag vrider försiktigare på kronan, då spinner rotorn.
Det gör min nyservade SW500 också när jag vrider sakta. Och den funkar klockrent.

Det gör min nyservade SW500 också när jag vrider sakta. Och den funkar klockrent.
Denna känns väldigt fel i alla fall. Det är som klistrigt grus. Det går inte att vrida mjukt utan det hackar och skrapar och "fastnar" i små ryck när jag vrider. Det som kändes fel försvann av sig själv ett tag förut och jag trodde att det bara var nåt tillfälligt som löste sig själv. Men nu är det alltså tillbaka med full kraft.

Denna känns väldigt fel i alla fall. Det är som klistrigt grus. Det går inte att vrida mjukt utan det hackar och skrapar och "fastnar" i små ryck när jag vrider. Det som kändes fel försvann av sig själv ett tag förut och jag trodde att det bara var nåt tillfälligt som löste sig själv. Men nu är det alltså tillbaka med full kraft.
Min går helt lent och tyst och vrider jag nog sakta börjar rotorn följa med. Så Eriksonbesök till att börja md vore nog på sin plats.

Den är inte lätt att hitta med F, men den är otroligt läcker!
Är inget absolut krav med f-länk, även om jag gillar den väldigt mycket. H-länken är ju minst lika skön tycker jag. Hmm, man kanske skulle hålla utkik efter en tegimenterad variant, tooligare än så blir det ju inte...

Jag har 8 Sinn just nu, enda bekymret jag har som är helt klockrelaterat är min 104a som ibland har väldigt dålig reserv. Bör nog skicka den på Spa, annars skickade jag min 356a utan att det "behövdes" den funkade som den skulle men kronhalsen var lite vildgängad och pusherna var lite tröga. Kunde jag iof ha levt med..men....

Du är en riktig fanboy @Jamterik! 😁 Fast jag kan förstå dig när det gäller Sinn. 104:an kan jag absolut tänka mig att köpa tillbaka en dag, likaså 556:an, fast då förmodligen I-modellen, kanske en no date-variant också.

Tillbaka
Topp