• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

BD4D9451-0E13-495B-B5B9-58F45770C25E.jpeg
Man blir så glad av ”färgerna” på den här. Synd att det inte finns en UX S E.

God morgon - vintern kom tillbaka inatt! Här en rätt kul artikel där U50 jämförs med två andra.

Kul artikel, tack för delningen. Seiko SPB är riktigt snygg och jag har varit nära flera gånger. Dock blev jag väldigt besviken på min senaste Seiko, en jubileumsvariant av Alpinist med nytt och uppgraderat urverk som ändå tappade en massa sekunder men som tydligen låg inom specs. Tydligen vanligt för Seiko har jag läst mig till. Med så dåligt justerat urverk spelar det ingen roll hur snygg klockan är tycker jag. Så nej, inga fler Seiko för min del. Då tar jag ett icke-inhouse Sellita alla dagar i veckan.

Min Sinn går alltför fort (igen), ibland upp till 30s/dag. Den har varit in två gånger till fabriken i Tyskland för samma problem, men med samma resultat efter några månader. Nu är det dock 2 år sedan sist, men faktum är att det inte tog länge efter fullservice tills den började forts sig på nytt. Klockan är inte magnetiserad.

Frågan är om jag lika väl kan ha min lokala urmakare att rucka den och hoppas på ett bättre resultat? Jag vet att gasen smiter iväg, men frågan är om den sist och slutligen har någon betydelse? Vad säger ni inbitna, kan man skippa gasen? Har ingen lust att sända den till Frankfurt...

Min Sinn går alltför fort (igen), ibland upp till 30s/dag. Den har varit in två gånger till fabriken i Tyskland för samma problem, men med samma resultat efter några månader. Nu är det dock 2 år sedan sist, men faktum är att det inte tog länge efter fullservice tills den började forts sig på nytt. Klockan är inte magnetiserad.

Frågan är om jag lika väl kan ha min lokala urmakare att rucka den och hoppas på ett bättre resultat? Jag vet att gasen smiter iväg, men frågan är om den sist och slutligen har någon betydelse? Vad säger ni inbitna, kan man skippa gasen? Har ingen lust att sända den till Frankfurt...
Vad är det för klocka?
Dyker du mycket?
Om det vore min skulle jag lämna in den till duktig lokal uris om det är ngt vanligt urverk.

Tillbaka
Topp