Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Han brukar hålla till i Nordpolsfästningen när han behöver tänka...Nästan som vår egna @Clark Kent var han nu är…
Så är det nog, hoppas allt är bra där…Han brukar hålla till i Nordpolsfästningen när han behöver tänka...
Han är saknad. Synd att vi inte har samma kommunikationsmöjlighet som till hans kollega.Han brukar hålla till i Nordpolsfästningen när han behöver tänka...
Just den symbolen efter en OWGM är rätt läskig....hur som, @Clark Kent come back we miss you!Han är saknad. Synd att vi inte har samma kommunikationsmöjlighet som till hans kollega.
Bjussar du på en spännbild med?
Du får tre!Bjussar du på en spännbild med?
SPÄNNande.Du får tre!
Tackar tackar! Jösses inte tror man det är såpass avancerat lås vid första anblick i låst läge, får nästan lite transformers vibbarDu får tre!
Kul artikel, tack för delningen. Seiko SPB är riktigt snygg och jag har varit nära flera gånger. Dock blev jag väldigt besviken på min senaste Seiko, en jubileumsvariant av Alpinist med nytt och uppgraderat urverk som ändå tappade en massa sekunder men som tydligen låg inom specs. Tydligen vanligt för Seiko har jag läst mig till. Med så dåligt justerat urverk spelar det ingen roll hur snygg klockan är tycker jag. Så nej, inga fler Seiko för min del. Då tar jag ett icke-inhouse Sellita alla dagar i veckan.God morgon - vintern kom tillbaka inatt! Här en rätt kul artikel där U50 jämförs med två andra.
The Sinn U50, Tudor BB 58 Blue, & Seiko SPB149 Walk Into A Bar... - Worn & Wound
We take a look at 3 of our favorite divers of 2020: The Seiko SPB149, the Tudor Black Bay 58 Blue, and the Sinn U50.wornandwound.com
Japp iaf om jag tar av mig glasögonen, då är det lika illa i båda fallen!”Nästan” UX nivå på läsbarhet i udda vinklar.
Haha! Vad händer med trådenJust den symbolen efter en OWGM är rätt läskig....hur som, @Clark Kent come back we miss you!
Vad är det för klocka?Min Sinn går alltför fort (igen), ibland upp till 30s/dag. Den har varit in två gånger till fabriken i Tyskland för samma problem, men med samma resultat efter några månader. Nu är det dock 2 år sedan sist, men faktum är att det inte tog länge efter fullservice tills den började forts sig på nytt. Klockan är inte magnetiserad.
Frågan är om jag lika väl kan ha min lokala urmakare att rucka den och hoppas på ett bättre resultat? Jag vet att gasen smiter iväg, men frågan är om den sist och slutligen har någon betydelse? Vad säger ni inbitna, kan man skippa gasen? Har ingen lust att sända den till Frankfurt...
Det är en 856 UTC, så ett helt vanligt ETA-verk. Och någon dykare är jag inteVad är det för klocka?
Dyker du mycket?
Om det vore min skulle jag lämna in den till duktig lokal uris om det är ngt vanligt urverk.
Är det garanti kvar?Det är en 856 UTC, så ett helt vanligt ETA-verk. Och någon dykare är jag inte
Man skulle slagit till på den där AR-fyllningsgrejen @Clark Kent hittade på ebay….Är det garanti kvar?
"A three-year warranty is offered on all watches featuring Ar-Dehumidifying Technology."
Om inte skulle jag lätt lämna in den lokalt.
Garantin har nog upphört. Överväger starkt att låta min lokala urmakare rucka den.Är det garanti kvar?
"A three-year warranty is offered on all watches featuring Ar-Dehumidifying Technology."
Om inte, skulle jag lätt lämna in den lokalt.
Kör!Garantin har nog upphört. Överväger starkt att låta min lokala urmakare rucka den.
Men vi uppskattar att du gör det
Man måste inte ta en bild varenda gång man byter klocka. Har jag hört.
Hoppas du hänger innanför och inte utanför !Hänger i fönstret