• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har sett några 240 på läder och tycker det funkar bra. Tror även ett Isofrane skulle också fungera, här en bild på 142. Eller ett Nato?
Boetten passar till bra mycket mer än vad jag skulle trott :)
1649830863220.png
1649830936410.png
1649831002656.png
Jodå, den funkar prima på annat också, tror det finns bilder tidigare i tråden när jag har den på nato. Det är bara nått speciellt med den avsmalnande länken… :)

Kul att Sinn och GS nämns först när det är de som har störst närvaro i ens samling = )
SINN nämns rätt ofta i olika Y-tub snuttar. Verkar som intresset för märket ökar. Det som förvånar mig mest trots att det klagas lite på kvalitén är att det är helt omöjligt att få tag på en billig SINN som behöver renoveras. Ta tex Omega där finns en uppsjö av klockor som är i stort behov av service och ibland lite del byte och lustigt nog betydligt billigare än en halv gammal SINN trots att Omegan har ett betydligt bättre verk. 🤔

Lite orelaterat gnäll, men förutom min U50 och 356 som fått gå på garanti-service fick även min CWC G10 gå tillbaka för dåligt urverk och nu inser jag att min Marathon GPQ går 5 minuter efter på ett dygn (och den är från mars) så den måste också gå. Jag blir ju lite less på klockor i allmänhet när det är fel på en så stor andel av de jag köper. Och då är jag inte heller den som köper 10 klockor per månad och håller på utan snarare en klocka per år eller färre.

Lite orelaterat gnäll, men förutom min U50 och 356 som fått gå på garanti-service fick även min CWC G10 gå tillbaka för dåligt urverk och nu inser jag att min Marathon GPQ går 5 minuter efter på ett dygn (och den är från mars) så den måste också gå. Jag blir ju lite less på klockor i allmänhet när det är fel på en så stor andel av de jag köper. Och då är jag inte heller den som köper 10 klockor per månad och håller på utan snarare en klocka per år eller färre.
Trist när det blir så. Hade en period när all elektronik jag köpte pajade inom 3-18 månader. Projektor, tv, laptop, stationär dator, telefon, you name it. Allt gick sönder. Det var som om jag dragit på mig en förbannelse från Magica de Hex. Riktigt surt är det.

Du lyckas alltså även få en Quartz gå fel??
Elände!

Tillbaka
Topp