Min gamla 103B HD är "åxå" Swiss MadeHerregud så fin! Men "Swiss Made"? Vad är historien bakom denna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min gamla 103B HD är "åxå" Swiss MadeHerregud så fin! Men "Swiss Made"? Vad är historien bakom denna?
Det är @perhog som säljer av sina Sinn, blir bara Swatch hädanefter för honom har jag hört på stan..... ;-)Ligger en annan 103 Klassik 12 ute på K&S nu
Dock inte min, den stannar där den är
På tal om frestelser...
Moonswatch dessutomDet är @perhog som säljer av sina Sinn, blir bara Swatch hädanefter för honom har jag hört på stan..... ;-)
Det är @perhog som säljer av sina Sinn, blir bara Swatch hädanefter för honom har jag hört på stan..... ;-)
Nej nej nej nej nej nej...Moonswatch dessutom
Tycker mig skönja ett temaFick lite panik av de senaste inläggen med fasanfulla insinuationer.. tvungen att kolla SINN lådan, att alla godbitarna fins kvar
Stiligt!Då var man med Sinn igen. Var några år sedan sist
Sjukt snygg. Synd bara att canvas med fjärilslåset bygger mer än urverketÄlskar denna klockan Gör sig även bra i regnrusk på fjället
Tidiga Sinn var swiss made. Helmuth använde underleverantörer mm i Schweiz (tex Guinand som då låg i Schweiz) innan allt flyttades till Frankfurt.
Sedan vill jag minnas att reglerna för att kalla ngt swiss made var mkt lägre förr
Intressant! Hade ingen aning om detta.Min gamla 103B HD är "åxå" Swiss Made
Förr eller senare kommer det sluta med att du beställer en länk. Tro mig, det är bara så det är med 556. Länken balanserar både vikten och utseendet på ett utomordentligt sätt. Så du kan lika gärna klicka hem en redan nu och bespara dig en massa experimenterande.Sjukt snygg. Synd bara att canvas med fjärilslåset bygger mer än urverket
Fått lägga om till Nato tills jag hittar nåt annat
Kolla uncle Seiko, fasen så bra länkar till riktigt bra pris.Förr eller senare kommer det sluta med att du beställer en länk. Tro mig, det är bara så det är med 556. Länken balanserar både vikten och utseendet på ett utomordentligt sätt. Så du kan lika gärna klicka hem en redan nu och bespara dig en massa experimenterande.
Sant! Uncle Seiko är grym!Kolla uncle Seiko, fasen så bra länkar till riktigt bra pris.
Ja så kommer det nog bliFörr eller senare kommer det sluta med att du beställer en länk. Tro mig, det är bara så det är med 556. Länken balanserar både vikten och utseendet på ett utomordentligt sätt. Så du kan lika gärna klicka hem en redan nu och bespara dig en massa experimenterande.
Nervöst är det! Men jag tror stenhårt på Sverige. Tycker inte England imponerat lika mycket som alla experter vill ha det till.Snart nedsläpp, avspark??, Hur som, 3-1 till Sverige!
Nervöst är det! Men jag tror stenhårt på Sverige. Tycker inte England imponerat lika mycket som alla experter vill ha det till.
Riktigt snyggt på nato Hehe håller med helt och hållet gällande låset och canvasbandet. Lite synd då jag gillar bandet. Jag beställde faktiskt två MN från Erika Var det pilligt att byta? Alltid lite nervös jag ska repa boettenSjukt snygg. Synd bara att canvas med fjärilslåset bygger mer än urverket
Fått lägga om till Nato tills jag hittar nåt annat
Ja bandet är snyggt, synd som sagt.Riktigt snyggt på nato Hehe håller med helt och hållet gällande låset och canvasbandet. Lite synd då jag gillar bandet. Jag beställde faktiskt två MN från Erika Var det pilligt att byta? Alltid lite nervös jag ska repa boetten
Jag måste lära mig bli bättre på byta band själv, men känns rent spontant som det blir en tur förbi Eriksons ur som får hjälpa mig denna gångJa bandet är snyggt, synd som sagt.
Spännande! Du får visa sedan
Nej, det är ju lugholes, men du lär skaffa några nya fräscha raka springbars då canvasen använder böjda.
Intressant! Hade ingen aning om detta.
Den är så bra. Kan du inte göra ett collage med olika band?Ålands enda (officiella) destilleri. Utrustningen i bakgrunden på bild ej i drift. Maskinen i förgrunden fungerar förträffligt.
Självklart . Blir borta några dagar men fixar sen.Den är så bra. Kan du inte göra ett collage med olika band?
Jag kan kaaaasanske ha en på väg in så behöver lite inspirationSjälvklart . Blir borta några dagar men fixar sen.
@Skägglurk har ju publicerat en föredömligt massa bilder på EZM13 med ”alla” olika Sinnband Borde gå att söka fram i tråden….Jag kan kaaaasanske ha en på väg in så behöver lite inspiration