• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sjukt snygg. Synd bara att canvas med fjärilslåset bygger mer än urverket 😩
Fått lägga om till Nato tills jag hittar nåt annat :)
4D49FAE1-17B9-43A1-9A0A-D31E6E5B9890.jpeg
@308 Du funderar inte på att sälja ditt canvas? Hör av dig isf! (Försökt skicka pm men det vill sig inte av någon anledning.)

What's included:
One bracelet, one pair of end-links, one pair of 1.5mm spring bars.
Specs:
  • Lug width to Buckle: 20mm / 18mm
  • Length: 185mm
  • Min length after adjusted : 120mm
  • Buckle : 316L Stainless Steel (milled) 18mm Double Flip-Lock Diver Clasp
  • Thickness: 4mm
  • Net Weight: 80 grams
  • Finish: Brushed metal/Polished sides
  • Spring bar diameter: 1.78mm
  • Lug end style : Solid Curved End
  • Adjustment type : 8 removable links-- pin type adjustment (all links are removable)
  • Material : 316L Stainless Steel, all solid links (solid end links)
Designed to fit: Sinn 356 Flieger, Sinn 356 Flieger ii, also fits the Sinn 556 models as well.

Den passar.

Vill du ha bild på 556, eller bandet? Länken från US sitter på min 103a, som den oxå passar på. :)
Tack, läste fel! Tänkte på 556an med F-länken! 😁

Någon som testat Watchwear curved gummi på EZM3 eller EZM13.1?
IMG_0564-scaled-1.jpg

Edit: Hittade ett inlägg som gode @Clark Kent la upp för några år sedan. Ser ut att passa. Passformen är dock sisådär. Fanns även info om att bandet till 856 bör passa :)

Senast ändrad:
IMG_0564-scaled-1.jpg

Edit: Hittade ett inlägg som gode @Clark Kent la upp för några år sedan. Ser ut att passa. Passformen är dock sisådär. Fanns även info om att bandet till 856 bör passa :)
Jag har testat på 856 med bra resultat. Finns något inlägg. Kan testa på 13.1 när jag kommer hem efter helgen🙂.

IMG_0564-scaled-1.jpg

Jag har provar den som är ”lik” den i inlägget på min EZM3f och det var nja och såldes vidare… finns nog bild i tråden…

Tillbaka
Topp