• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ingenjörskonst i kvadrat. Eller, i kubik menade jag
DSC_0609.JPG

DSC_0608.JPG

Bra val😍! Tack vare ditt, eller framförallt din frus utlåtande 🙂 tordes jag till och med berätta för gumman INNAN köp😀.
Roligt att höra 😍 Jag har inte kunnat släppa den sedan jag testade den🥰 Du knep den enda på Erikson så jag har fått leta runt som en galning i Europa för att hitta en. Nu tror jag att jag lyckats:D Får se om man får ett spårnnr ikv:rolleyes:

Tja! Någon som testat f-länken på 556i? Är lite småsugen på att byta ut h-länken nämligen! Skjut gärna iväg ett PM om du har en du vill sälja 😊

Har du någon bild du har lust att dela med dig av? Bra tips, riktigt snygg! Osäker på huruvida den passar dock (https://www.uncleseiko.com/pages/bracelet-compatibility).
What's included:
One bracelet, one pair of end-links, one pair of 1.5mm spring bars.
Specs:
  • Lug width to Buckle: 20mm / 18mm
  • Length: 185mm
  • Min length after adjusted : 120mm
  • Buckle : 316L Stainless Steel (milled) 18mm Double Flip-Lock Diver Clasp
  • Thickness: 4mm
  • Net Weight: 80 grams
  • Finish: Brushed metal/Polished sides
  • Spring bar diameter: 1.78mm
  • Lug end style : Solid Curved End
  • Adjustment type : 8 removable links-- pin type adjustment (all links are removable)
  • Material : 316L Stainless Steel, all solid links (solid end links)
Designed to fit: Sinn 356 Flieger, Sinn 356 Flieger ii, also fits the Sinn 556 models as well.

Den passar.

Vill du ha bild på 556, eller bandet? Länken från US sitter på min 103a, som den oxå passar på. :)

Hallå Sinnister, upptäckte precis att jag har fått två prickar på lumen kl 1 på min EZM-3, sjukt irriterande! Ngn som varit med om ngt liknande? Vad kan man göra? Är det bara att lämna in till service eller ska man lära sig leva med det och ta tag i detta när det är dags för service? Köpte klockan ny för ca 1,5 år sen.

Bilagor

• ED2B1001-902F-4333-8C65-0D2D6E3058AE.png
    ED2B1001-902F-4333-8C65-0D2D6E3058AE.png
    636.8 KB · Visningar: 5
Hallå Sinnister, upptäckte precis att jag har fått två prickar på lumen kl 1 på min EZM-3, sjukt irriterande! Ngn som varit med om ngt liknande? Vad kan man göra? Är det bara att lämna in till service eller ska man lära sig leva med det och ta tag i detta när det är dags för service? Köpte klockan ny för ca 1,5 år sen.
Egentligen tycker jag det inte är så farligt men vet hur jobbigt det kan vara om man stör sig på något.
Om klockan är under garanti hade jag nog kontaktat Sinn. Om inte hade jag nog levt med det fram till servicen.
Just nu är servicetiderna ordentligt långa. Garantireparationer snabbare men tar ändå ett bra gäng veckor.

Jag håller med @Laddsladd
Kontakta Sinn och få noterat att det är ett fel under garantitid och säg att du kan vänta med att få det fixat till det är dags för service.
Borde vara bättre både för Sinn och dig att fixa allt på ett besök, och gärna om ett par år då Sinn säkert fått ordning på torpet.

Jag håller med @Laddsladd
Kontakta Sinn och få noterat att det är ett fel under garantitid och säg att du kan vänta med att få det fixat till det är dags för service.
Borde vara bättre både för Sinn och dig att fixa allt på ett besök, och gärna om ett par år då Sinn säkert fått ordning på torpet.
Super, tack för input! Givet det man läst om Sinns servicetider så vill man ju helst undvika slippa in klockan i onödan…

Tillbaka
Topp