Det blir nog dyrt att åtgärda det där är jag rädd.Här är kanske en bättre bild:
Kronan är ju rak. Det är ju klockan som är sne!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blir nog dyrt att åtgärda det där är jag rädd.Här är kanske en bättre bild:
Ok, dax för några strukturerade tankar (och ett antal mindre strukturerade)...
Har fört en dialog med @Subsec kring den 144a han har på K&S, jag har ett visst intresse av den klockmodellen så det var naturligt för mig att diskutera den med honom. Nu blir det med största sannolikhet ingen affär. Tänkte förklara varför och gnälla lite samtidigt.
Klockan är rätt prissatt, det är en intressant modell, jag gillar att köpa på forumet, so far so good. Men sen kommer verkligheten in i bilden för mig. Sinn tar över 6 månader på sig för att serva ett ur. Jag räknar med att denna 144a behöver kärlek inom kort. Det är allt annat än optimalt och åtminstone för mig är det en dealbreaker, jag kan ta kosten för servicen, den räknar jag alltid med eftersom jag köper beg. Jag har haft ett rullande schema med ur på service ända sedan sommaren 2020.
Men nu har jag börjat lessna, jag köper fasen inte klockor för att Sinn ska ha dom in 6månader +! Detta är allt annat än bra för ett märke som jag verkligen älskar. Inget annat jag har tittat på ger mig så mycket värde för mina slantar. Men helt ärligt, om inte Sinn skärper till sig så kommer jag att tappa intresset för märket. Det suger! Och?? tänker några av er nu, vi skiter väl i om en idiot laggar ut och slutar med Sinn. MEN det är inte så enkelt! Det är en förtroende fråga! All marknadsföring och försäljning bygger på förtroende som förhoppningsvis övergår i renommé! Att bygga ett varumärke tar tid, att rasera det går oerhört mycket fortare! Om ni som jag läser andra forum så diskuteras det flitigt om bristen på urmakare och att branschen har problem. Sinn är inte ensamma, det skiter ju jag högaktningsfullt i! Är man en någorlunda smart marknadsförare så ser man till att vässa sig och få toppbetyg i kategorin kundservice, det är en vinstlott i längden.
Hade det inte varit smakfullt med en tydlig marknadskommunikation från Sinn som säger att vi är medvetna om problemet och arbetar kraftfullt med att korta ner ledtiderna? Jag VET att man har öppnat ett nytt servicecenter. Men hur har man marknadsfört det? Inte tillräckligt tydligt iaf, vart är prognosen om kortare servicetider, vart är förhoppningarna på vad man vill uppnå?? KOMMUNIKATION!
Ok, jag ska sluta nu, men summa summarum, jag är lite lätt irriterad på Sinn.
& ett tips, om ni har intresse av en 144a och vågar chansa på att den går utan service ett tag, alternativt står ut med 6 månaders ledtider, @Subsec s ur är förmodligen en bra deal! Så där, nu har jag promotat hans försäljning, jag drog ju in honom i min rant helt utan bedövning. (sorry)
Du behöver en gruppkramOk, dax för några strukturerade tankar (och ett antal mindre strukturerade)...
Har fört en dialog med @Subsec kring den 144a han har på K&S, jag har ett visst intresse av den klockmodellen så det var naturligt för mig att diskutera den med honom. Nu blir det med största sannolikhet ingen affär. Tänkte förklara varför och gnälla lite samtidigt.
Klockan är rätt prissatt, det är en intressant modell, jag gillar att köpa på forumet, so far so good. Men sen kommer verkligheten in i bilden för mig. Sinn tar över 6 månader på sig för att serva ett ur. Jag räknar med att denna 144a behöver kärlek inom kort. Det är allt annat än optimalt och åtminstone för mig är det en dealbreaker, jag kan ta kosten för servicen, den räknar jag alltid med eftersom jag köper beg. Jag har haft ett rullande schema med ur på service ända sedan sommaren 2020.
Men nu har jag börjat lessna, jag köper fasen inte klockor för att Sinn ska ha dom in 6månader +! Detta är allt annat än bra för ett märke som jag verkligen älskar. Inget annat jag har tittat på ger mig så mycket värde för mina slantar. Men helt ärligt, om inte Sinn skärper till sig så kommer jag att tappa intresset för märket. Det suger! Och?? tänker några av er nu, vi skiter väl i om en idiot laggar ut och slutar med Sinn. MEN det är inte så enkelt! Det är en förtroende fråga! All marknadsföring och försäljning bygger på förtroende som förhoppningsvis övergår i renommé! Att bygga ett varumärke tar tid, att rasera det går oerhört mycket fortare! Om ni som jag läser andra forum så diskuteras det flitigt om bristen på urmakare och att branschen har problem. Sinn är inte ensamma, det skiter ju jag högaktningsfullt i! Är man en någorlunda smart marknadsförare så ser man till att vässa sig och få toppbetyg i kategorin kundservice, det är en vinstlott i längden.
Hade det inte varit smakfullt med en tydlig marknadskommunikation från Sinn som säger att vi är medvetna om problemet och arbetar kraftfullt med att korta ner ledtiderna? Jag VET att man har öppnat ett nytt servicecenter. Men hur har man marknadsfört det? Inte tillräckligt tydligt iaf, vart är prognosen om kortare servicetider, vart är förhoppningarna på vad man vill uppnå?? KOMMUNIKATION!
Ok, jag ska sluta nu, men summa summarum, jag är lite lätt irriterad på Sinn.
& ett tips, om ni har intresse av en 144a och vågar chansa på att den går utan service ett tag, alternativt står ut med 6 månaders ledtider, @Subsec s ur är förmodligen en bra deal! Så där, nu har jag promotat hans försäljning, jag drog ju in honom i min rant helt utan bedövning. (sorry)
Superkombo det där! UX och @Dr. D alltså .Tropisk morgon otroligt skönt att slippa jobba idag
Håller med till 100%. Bra talat! Med tydlighet och information kunde man rent av ha vänt situationen till sin fördel.Ok, dax för några strukturerade tankar (och ett antal mindre strukturerade)...
Har fört en dialog med @Subsec kring den 144a han har på K&S, jag har ett visst intresse av den klockmodellen så det var naturligt för mig att diskutera den med honom. Nu blir det med största sannolikhet ingen affär. Tänkte förklara varför och gnälla lite samtidigt.
Klockan är rätt prissatt, det är en intressant modell, jag gillar att köpa på forumet, so far so good. Men sen kommer verkligheten in i bilden för mig. Sinn tar över 6 månader på sig för att serva ett ur. Jag räknar med att denna 144a behöver kärlek inom kort. Det är allt annat än optimalt och åtminstone för mig är det en dealbreaker, jag kan ta kosten för servicen, den räknar jag alltid med eftersom jag köper beg. Jag har haft ett rullande schema med ur på service ända sedan sommaren 2020.
Men nu har jag börjat lessna, jag köper fasen inte klockor för att Sinn ska ha dom in 6månader +! Detta är allt annat än bra för ett märke som jag verkligen älskar. Inget annat jag har tittat på ger mig så mycket värde för mina slantar. Men helt ärligt, om inte Sinn skärper till sig så kommer jag att tappa intresset för märket. Det suger! Och?? tänker några av er nu, vi skiter väl i om en idiot laggar ut och slutar med Sinn. MEN det är inte så enkelt! Det är en förtroende fråga! All marknadsföring och försäljning bygger på förtroende som förhoppningsvis övergår i renommé! Att bygga ett varumärke tar tid, att rasera det går oerhört mycket fortare! Om ni som jag läser andra forum så diskuteras det flitigt om bristen på urmakare och att branschen har problem. Sinn är inte ensamma, det skiter ju jag högaktningsfullt i! Är man en någorlunda smart marknadsförare så ser man till att vässa sig och få toppbetyg i kategorin kundservice, det är en vinstlott i längden.
Hade det inte varit smakfullt med en tydlig marknadskommunikation från Sinn som säger att vi är medvetna om problemet och arbetar kraftfullt med att korta ner ledtiderna? Jag VET att man har öppnat ett nytt servicecenter. Men hur har man marknadsfört det? Inte tillräckligt tydligt iaf, vart är prognosen om kortare servicetider, vart är förhoppningarna på vad man vill uppnå?? KOMMUNIKATION!
Ok, jag ska sluta nu, men summa summarum, jag är lite lätt irriterad på Sinn.
& ett tips, om ni har intresse av en 144a och vågar chansa på att den går utan service ett tag, alternativt står ut med 6 månaders ledtider, @Subsec s ur är förmodligen en bra deal! Så där, nu har jag promotat hans försäljning, jag drog ju in honom i min rant helt utan bedövning. (sorry)
Har inte Facebook, har de inte kommunicerat ngt där?Håller med till 100%. Bra talat! Med tydlighet och information kunde man rent av ha vänt situationen till sin fördel.
Inte jätteofta man ser Chronometermärkt UX . (Arkivbild från i sommar)…och på Johnny T Tanga aka @Sonnyboy
Förstår din irritation över SINN:s ledtider. Inte f..n ska man behöva vänta i 6 månader på en service på ett helt vanligt och enkelt urverk som tillverkats i tusental.Ok, dax för några strukturerade tankar (och ett antal mindre strukturerade)...
Har fört en dialog med @Subsec kring den 144a han har på K&S, jag har ett visst intresse av den klockmodellen så det var naturligt för mig att diskutera den med honom. Nu blir det med största sannolikhet ingen affär. Tänkte förklara varför och gnälla lite samtidigt.
Klockan är rätt prissatt, det är en intressant modell, jag gillar att köpa på forumet, so far so good. Men sen kommer verkligheten in i bilden för mig. Sinn tar över 6 månader på sig för att serva ett ur. Jag räknar med att denna 144a behöver kärlek inom kort. Det är allt annat än optimalt och åtminstone för mig är det en dealbreaker, jag kan ta kosten för servicen, den räknar jag alltid med eftersom jag köper beg. Jag har haft ett rullande schema med ur på service ända sedan sommaren 2020.
Men nu har jag börjat lessna, jag köper fasen inte klockor för att Sinn ska ha dom in 6månader +! Detta är allt annat än bra för ett märke som jag verkligen älskar. Inget annat jag har tittat på ger mig så mycket värde för mina slantar. Men helt ärligt, om inte Sinn skärper till sig så kommer jag att tappa intresset för märket. Det suger! Och?? tänker några av er nu, vi skiter väl i om en idiot laggar ut och slutar med Sinn. MEN det är inte så enkelt! Det är en förtroende fråga! All marknadsföring och försäljning bygger på förtroende som förhoppningsvis övergår i renommé! Att bygga ett varumärke tar tid, att rasera det går oerhört mycket fortare! Om ni som jag läser andra forum så diskuteras det flitigt om bristen på urmakare och att branschen har problem. Sinn är inte ensamma, det skiter ju jag högaktningsfullt i! Är man en någorlunda smart marknadsförare så ser man till att vässa sig och få toppbetyg i kategorin kundservice, det är en vinstlott i längden.
Hade det inte varit smakfullt med en tydlig marknadskommunikation från Sinn som säger att vi är medvetna om problemet och arbetar kraftfullt med att korta ner ledtiderna? Jag VET att man har öppnat ett nytt servicecenter. Men hur har man marknadsfört det? Inte tillräckligt tydligt iaf, vart är prognosen om kortare servicetider, vart är förhoppningarna på vad man vill uppnå?? KOMMUNIKATION!
Ok, jag ska sluta nu, men summa summarum, jag är lite lätt irriterad på Sinn.
& ett tips, om ni har intresse av en 144a och vågar chansa på att den går utan service ett tag, alternativt står ut med 6 månaders ledtider, @Subsec s ur är förmodligen en bra deal! Så där, nu har jag promotat hans försäljning, jag drog ju in honom i min rant helt utan bedövning. (sorry)
Jag håller med, det är ett bra alternativ. Problemet som jag ser det, och även uppfattade @Jamterik s frustation över, är hur Sinn hanterar det. De hade sluppit många irriterade kunder och sådana här diskussioner på entusiastforum med tydlighet och information. Man hade helt enkelt varit mer förlåtande.Förstår din irritation över SINN:s ledtider. Inte f..n ska man behöva vänta i 6 månader på en service på ett helt vanligt och enkelt urverk som tillverkats i tusental.
Men min fråga är varför i h..e ska ni promt sända klockorna till SINN? Om garantin gått ut finns absolut ingen anledning. Jag lämnade min SINN 103 B till Tidlösa ur i Uppsala för byte av krona och hals. Det kunde ta lite tid att få hem delarna sas det i början. Efter 3 veckor var klockan klar. Ett annat exempel är Lindas urmakeri i Vetlanda. Där lagade de en klocka som det inte gick att få tag på delar till den normala vägen men med deras kontaktnät lyckades de efter endast 8 veckor få till en nyservad och perfekt fungerande klocka.
Okej garanti i all ära men om det nu är sådan brist på urmakare i Europa vad får då företagen tag på? Nyutexaminerade eller oerfarna kanske.
De två jag nämnt ovan (och det finns fler) är urmakare med mycket lång erfarenhet och båda har servat betydligt mer avancerade klockor än SINN.
Personligen skulle jag hellre ta smällen att betala en duktig urmakare i Sverige än att lämna iväg en ny klocka 6 månader på garantiservice där risken finns att posten slarvar bort, man blir galen av väntetiden och när den kommer tillbaks inte ens klarar ett enkelt dopp i en grogg
SKIT I SINN lämna till en lokal urmakare som kan sina saker det blir inte dyrare.
Det hjälper inte att bli frustrerad. Livet är för kort för att irritera sig över tillverkare som inte kan hantera service och leveranstider. Det finns många andra klockmärken som har betydligt bättre service och kvalité.Jag håller med, det är ett bra alternativ. Problemet som jag ser det, och även uppfattade @Jamterik s frustation över, är hur Sinn hanterar det. De hade sluppit många irriterade kunder och sådana här diskussioner på entusiastforum med tydlighet och information.
Inte riktigt vad jag försökte få fram med mitt inlägg men håller med det du säger också.Det hjälper inte att bli frustrerad. Livet är för kort för att irritera sig över tillverkare som inte kan hantera service och leveranstider. Det finns många andra klockmärken som har betydligt bättre service och kvalité.
Ta bara det senaste släppet med pastellfärgade 556 or Sinn har fortfarande inte lyckats leverera alla 4 modeller á 400 ex = 1600 klockor. Ska det vara så j..a svårt?
Hur löser vi denDu behöver en gruppkram
En GtG?Hur löser vi den
Får du plats med tången?Snart så. Stiftjävel
Löste 556 problemet eller fick avbitaren jobba?
Avbitare. Tur att det gummit är så mjukt. Lätt att trycka undan.Löste 556 problemet eller fick avbitaren jobba?