• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sitter å väntar på att hyrverket ska ta mig till Landvetter, sen bär det av till Tyskland på jobbresa. Självklart blir det sinn hela veckan i dess hemland 😊
IMG20220912121201_BURST000_COVER.jpg

Super 😍 . Passar dig som en smäck. Motsvaras förväntningarna? Första utlåtande önskas :).
Hade ju knappt några förväntningar, den här tog jag helt på uppstuds. Men smäcker rackare. Tunnare än en 556. Men upplevs stor (den är 43 mm), nästan större än 900 som är 44 mm och också den saknar yttre vridring. Vet inte om det är den enkla tavlan som gör det.
Får testa lite olika band.
image.jpg

Den är fiiiin den där! Nog den snyggaste länken även om du får feeling för det i framtiden.
Ja jag önskar jag hade nypit din med ”extra allt”. Men var inte läge då.
Var sugen på länken men kunde inte hejda mig när denna kom ner så i pris. Svårt att fatta varför 836 är svårsåld. En riktigt trevlig rackare med tegimentering o hamburgare.

Länken ligger på 4 k

Hade ju knappt några förväntningar, den här tog jag helt på uppstuds. Men smäcker rackare. Tunnare än en 556. Men upplevs stor (den är 43 mm), nästan större än 900 som är 44 mm och också den saknar yttre vridring. Vet inte om det är den enkla tavlan som gör det.
Får testa lite olika band.
image.jpg
Den gör sig bra på mocca 👍🏼
Tror som du-tavlan är ju så lugn så jämfört med din 900, med massa saker som händer, upplevs den nog som större.
Riktigt cool.

Edit; och så glider den in under skjortmanschetten utan problem 😊

Senast ändrad:
Vet ni om Sinn har tagit bort sitt omtalade "ghost date" från 556 MOP? Fick ett infall och försökte med tavlan mot örat noggrant lyssna efter datumklicket, men kunde inte höra något alls. Eller vad menas egentligen med spökdatum?

IMG_20220913_103823_edit_124440145406531.jpg
Har du två lägen på kronan eller bara ett? Om du har två så finns datummekanismen kvar (vissa tillverkare lämnar tom kvar datumskivan). Vet inte om man kan höra att det klickar över om man inte har datumskivan monterad?

Har du två lägen på kronan eller bara ett? Om du har två så finns datummekanismen kvar (vissa tillverkare lämnar tom kvar datumskivan). Vet inte om man kan höra att det klickar över om man inte har datumskivan monterad?
Ah, då är jag med! Det finns två lägen men inga klick när man snurrar visarna över kl 12, så då gissar jag att Sinn plockat bort datumskivan men lämnat datumläget på kronan?

Tillbaka
Topp