• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Heads up och trevlig helg!
45CD3357-DEBB-489B-B1E0-3C5470D6058F.jpeg
Heads up?? Ska du sälja nu igen?? 😱

Från att bara köpt klockor i 1-5k så hamnade jag här på KS för att få inspiration till en lite dyrare klocka när man fyller 40år "gubbe". Hade aldrig hört talas om Sinn innan jag hamnade här. Måste säga att de verkligen gör snygga klockor. 103:an tycker jag verkar grym och gör sig snygg oavsett länk, läder eller natoband. 556 är också en sådan enkel snygg klocka som gör sig bra på länk, läder eller nato.
Tror det kommer sluta med att jag äger båda.
Är det bara Eriksson ur som säljer Sinn i Sverige?

Från att bara köpt klockor i 1-5k så hamnade jag här på KS för att få inspiration till en lite dyrare klocka när man fyller 40år "gubbe". Hade aldrig hört talas om Sinn innan jag hamnade här. Måste säga att de verkligen gör snygga klockor. 103:an tycker jag verkar grym och gör sig snygg oavsett länk, läder eller natoband. 556 är också en sådan enkel snygg klocka som gör sig bra på länk, läder eller nato.
Grattis till din nära förestående 40års kris! 🙂

Care of carl säljer Sinn på nätet endast men Erikssons säljer även i butik ( kan nog lungt säga att 99,9% i tråden rekommenderar Erikssons emellan dessa två).

Vad är detta för modell?

358 Pilot. Samma som 356 men 42mm istället för 38,5mm.

vad är det för skruv i sidan?
Det är för kopparsulfatkapseln som finns med i vissa gasfyllda modeller (Sinn Ar tech som drar ut eventuell fukt och t.ex förhindrar imma inuti glaset). Eftersom det är akrylglas på denna modell istället för safir så går det inte att kombinera, då pluggar dom igen med skruv istället för att tillverka en helt ny boett.

Senast ändrad:
Välkommen snart då :)

Tipset är väl att hålla koll på Köp och Sälj - 103, 104, 556 är modeller som dyker upp ganska ofta och till extremt bra priser.
Köpa klockor här är snällt mot plånboken och eftersom de som säljer är rädda om sitt rykte är klockorna i otroligt bra skick.
Nästa fråga du kommer ställa dig är F eller H-länk :)

Tipset är väl att hålla koll på Köp och Sälj - 103, 104, 556 är modeller som dyker upp ganska ofta och till extremt bra priser.
Köpa klockor här är snällt mot plånboken och eftersom de som säljer är rädda om sitt rykte är klockorna i otroligt bra skick.
Och därefter om 103 är för hög 😉

Sjukt svårt med länkarna tycker jag! H-länk känns mer ungdomligt o sportigt. F-länk mer dressad och lite mer som äldre skulle föredra att bära. Sen får F-länk 103:an att kännas som en Speedmaster, som jag också tycker är riktigt fin.
Måste nog prova på arm för att bli klokare.
Blev inge klokare av att fråga sambon heller, hon tyckte båda såg bra ut. 😀

Sjukt svårt med länkarna tycker jag! H-länk känns mer ungdomligt o sportigt. F-länk mer dressad och lite mer som äldre skulle föredra att bära. Sen får F-länk 103:an att kännas som en Speedmaster, som jag också tycker är riktigt fin.
Sambon har rätt och tolkar svaret som;
- köp båda 😀

60D6EA87-05B3-4896-A267-C238D6A61B9D.jpeg

Som sagt aldrig provat klockan! Ligger inte inne med någon monsterhandled heller. Har väl strax över 17cm
Om du vill ha en klocka du kan bära överallt/till allt är ju 556 ett bra val. Tjocklek 11mm istf 17mm, hålade bandhorn, lättare byta länk/band.
En annan modell med lite mer Sinnteknik är 856.
Lite större, 40mm.
Tegimenterat stål som är reptåligare än vanligt, antimagnetskydd 1000 gauss.
Finns dock inte med index utan kommer med siffror, eller den här;
E184D495-9F30-4C25-A754-EBD3147EB336.jpeg

Som sagt aldrig provat klockan! Ligger inte inne med någon monsterhandled heller. Har väl strax över 17cm
Menade inte att vara dryg. Men när man läser in sig på specifikationerna så är 103 ganska hög eftersom 7750 verket bygger ganska mycket på höjden. En 103 st är 15,5 mm och med safirglas blir den 17 mm. Så en vanlig (och naturlig) fråga är om klockan upplevs som hög på handleden.
Men tror jag kan lova att ingen upplever det som ett problem när den väl sitter på.
Jag har en 103 st själv och mycket av höjden utgörs av det fantastiska kupade akrylglaset. Det stör inte alls utan jag älskar den klockan

Arkivbild 756 på H-länk. Även vi lite äldre gillar H-länken :)

(utan hålade bandhorn skulle det vara omöjligt att byta mellan länk och band..)

1663397352967.png

Menade inte att vara dryg. Men när man läser in sig på specifikationerna så är 103 ganska hög eftersom 7750 verket bygger ganska mycket på höjden. En 103 st är 15,5 mm och med safirglas blir den 17 mm. Så en vanlig (och naturlig) fråga är om klockan upplevs som hög på handleden.
Men tror jag kan lova att ingen upplever det som ett problem när den väl sitter på.
Jag har en 103 st själv och mycket av höjden utgörs av det fantastiska kupade akrylglaset. Det stör inte alls utan jag älskar den klockan
Tolkade inte dig som dryg 😊
Jag får prova och se helt enkelt. Van att bära lite tjockare klocka "Suunto" dagligen på jobbet, då mitt jobb inte lämpar sig för lite dyrare klockor. Så tror inte jag kommer se det som problem. Men får ta en sväng till Eriksson när det passar och prova lite olika modeller.

Kolla oxå på uncle Seikos band till Sinn.

Tillbaka
Topp