• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Till skillnad från min ful-laddare, en sån som man bara använder i smyg, så har jag nu även en representativ fin-laddare! Stort tack till @Hoffa för laddare och trevlig fika :)

7BDD340F-BDE0-4B9C-9D31-673229098DF7.jpeg

#sinnandan

Jäklar vad übercool...."grönavavundsjuka# :)

För ett tag sedan pratades det om Sinns beröringspunkter med Damasko. Jag kommer inte exakt ihåg vad slutsatsen blev men visst var det så att den ena hade gjort case till den andre?
Verkar som att de fortfarande delar case.
Vilken Sinn tänker du på när du ser denna bild? :p
Screenshot_20171006-211801.png

Vill byta ut en av mina Sinn. Älskar min 104 alldeles för mycket för att byta bort den så det får bli min Sinn 356 som får gå. Är sugen på en 103, så är det någon som har en och är intresserad av ett byte? :)
Den sitter på länk och är uttagen på Eriksson ur i Sundbyberg 15 juni 2017

Riktigt trist att du känner så. Dock kan jag förstå dig. Många trådar spårar tyvärr ur och själv har jag slutat läsa många av långkörartrådarna för att de bara stjäl energi. Sinntråden däremot är ett paradis i jämförelse :) Kobra Kai är också bra och därför håller jag mig till det så jag slipper påverkas av tjafset :)

Du har helt rätt i att det bästa är att hålla sig borta från vissa trådar. Tyvärr spiller det över även där det inte borde finnas det minsta osämja.

Förstår det fullt ut. Kände samma igår när en kille blev utsatt för ett drev pga ett missförstånd.
Men snälla Stålis, vi behöver dig i vårt Sinnrika kuddrum och dessutom är alla vänner här inne :) :heart:

Känner ungefär som dig. Jag tänker nog inte dra det så långt som att sälja allt. Har inte många poster men läser en hel del trådar och numera blir det mest denna tråden. Trist men så känner jag... Kudos för bra stämning här i alla fall! :) Vill också passa på att tacka dig @Clark Kent för alla dina bildande och informativa inlägg i den här tråden och andra, so far. Jag hoppas att du orkar fortsätta men har full förståelse för om du inte gör det. :heart:

Ja, hela den härvan hade kunnat hanteras på ett mycket bättre sätt så att det nog hade gått snudd på obemärkt förbi. Jag har skrivit det förut, att musikaliteten som har varit forumets grundbult inte längre lirar så tight som tidigare. Med en snabbt växande orkester där det även kommer in nya instrument så kan det behövas en något strängare dirigent. En konkret sak som jag saknar är att man inte motiverar varför man låser trådar som har spårat. Då de som har varit inblandade i tråden självklart uppmärksammar att den låses, skulle det ju vara bra om man var tydlig med var övertrampen legat. Men nog OT om det nu....i det stora hela är det ju ett fantastiskt forum, men tyvärr som i det riktiga livet så får de negativa elementen stort utrymme och stjäl syre och glädje.

Tack för fina ord, och det är nog egentligen en extremt liten risk att jag säljer av. Det brukar kännas bättre när man går in i den här tråden :)

Slänger in lite bilder på en Sinn 102:a som man inte ser så ofta och finns på C24 just nu. Efter en snabb googling inser man dock att det är svårt att veta hur originalet egentligen ska se ut men det är ju en rasande fin klocka med ett perfekt mått på 37.5mm.

Skärmavbild 2017-10-06 kl. 21.20.33.png
Skärmavbild 2017-10-06 kl. 21.20.47.png
Skärmavbild 2017-10-06 kl. 21.21.06.png
Skärmavbild 2017-10-06 kl. 21.20.57.png

För ett tag sedan pratades det om Sinns beröringspunkter med Damasko. Jag kommer inte exakt ihåg vad slutsatsen blev men visst var det så att den ena hade gjort case till den andre?

Sinn äger ju en del av S.U.G. där casen tillverkas, men det skulle vara intressant att veta om Damasko är med som delägare eller om de köper sina case därifrån.

http://www.sug-glashuette.de

Hämtat från nätet:

In 1998 Lothar Schmidt, the owner of the watch manufacturer Sinn, together with Walter Fricker (owner of the housing company Fricker, Pforzheim) and Ronald Boldt, former head of technology and quality of the Glashütter Uhrenbetrieb, founded the watch case manufacturer Saxon watches technology GmbH (SUG) together in Glashütte, Saxonia.

The SUG has focused on the manufacture of high quality watch cases. In the start-up phase of the company the watch company Sinn, by an agreement to manufacture watch cases at SUG, contributed significantly to the building of a solid structure of the company. In addition, there is a lively and fruitful technology transfer between the two businesses in Frankfurt and Glashütte.

Also, the watch manufacturer Jacques Etoile has its cases manufactured in the SUG.

Du har helt rätt i att det bästa är att hålla sig borta från vissa trådar. Tyvärr spiller det över även där det inte borde finnas det minsta osämja.

Ja, hela den härvan hade kunnat hanteras på ett mycket bättre sätt så att det nog hade gått snudd på obemärkt förbi. Jag har skrivit det förut, att musikaliteten som har varit forumets grundbult inte längre lirar så tight som tidigare. Med en snabbt växande orkester där det även kommer in nya instrument så kan det behövas en något strängare dirigent. En konkret sak som jag saknar är att man inte motiverar varför man låser trådar som har spårat. Då de som har varit inblandade i tråden självklart uppmärksammar att den låses, skulle det ju vara bra om man var tydlig med var övertrampen legat. Men nog OT om det nu....i det stora hela är det ju ett fantastiskt forum, men tyvärr som i det riktiga livet så får de negativa elementen stort utrymme och stjäl syre och glädje.

Tack för fina ord, och det är nog egentligen en extremt liten risk att jag säljer av. Det brukar kännas bättre när man går in i den här tråden :)

Slänger in lite bilder på en Sinn 102:a som man inte ser så ofta och finns på C24 just nu. Efter en snabb googling inser man dock att det är svårt att veta hur originalet egentligen ska se ut men det är ju en rasande fin klocka med ett perfekt mått på 37.5mm.

Sjukt mysig modell :woot:

Sinn äger ju en del av S.U.G. där casen tillverkas, men det skulle vara intressant att veta om Damasko är med som delägare eller om de köper sina case därifrån.

Hämtat från nätet:

In 1998 Lothar Schmidt, the owner of the watch manufacturer Sinn, together with Walter Fricker (owner of the housing company Fricker, Pforzheim) and Ronald Boldt, former head of technology and quality of the Glashütter Uhrenbetrieb, founded the watch case manufacturer Saxon watches technology GmbH (SUG) together in Glashütte, Saxonia.

The SUG has focused on the manufacture of high quality watch cases. In the start-up phase of the company the watch company Sinn, by an agreement to manufacture watch cases at SUG, contributed significantly to the building of a solid structure of the company. In addition, there is a lively and fruitful technology transfer between the two businesses in Frankfurt and Glashütte.

Also, the watch manufacturer Jacques Etoile has its cases manufactured in the SUG.
Tack för det klargörandet!

Jävlar va läcker 102:an var :hungry: en sån kanske man skulle jaga :)

Hämtat från nätet:

Damasko ska ha producerat case till Sinn fram till 2002. Man levererade ett case som var "extra hardened". Gissar att Sinn, efter att samarbetet upphörde, skapade sin egen tegimentering med Damaskos teknik i grunden.

Vill byta ut en av mina Sinn. Älskar min 104 alldeles för mycket för att byta bort den så det får bli min Sinn 356 som får gå. Är sugen på en 103, så är det någon som har en och är intresserad av ett byte? :)
Den sitter på länk och är uttagen på Eriksson ur i Sundbyberg 15 juni 2017
Nä, klart du ska sälja din 104! *wink wink* ;)

Lat lördag här i Stockholm...ligger i soffan och surfar KS och tittar på NCIS :) Senaste idag blir det ut och leta bil.

IMG_20171007_104012.jpg

@Moorflax Är Elsas lika bra som det ser mysigt ut? :)
Jaaaa!
Det är ett ”äkta” kondis och inget massproducerat Waynes coffe.
Köp bil idag och skynda dig till Norberg så bjuckar jag på löjligt goda mandelringar och massor av Sinnsnack :D

Tillbaka
Topp