• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag måste säg att jag tyckte Klassik C och även 144 CAD var riktigt trevliga bortsett från från från de nedsidor vi redan diskuterat i tråden, även 910 SRS som jag klämmde lite på i tisdags var ju fin. Känns som vit/ljus tavla etsat sig fast i huvudet på mig… vilhöver nått

Jag måste säg att jag tyckte Klassik C och även 144 CAD var riktigt trevliga bortsett från från från de nedsidor vi redan diskuterat i tråden, även 910 SRS som jag klämmde lite på i tisdags var ju fin. Känns som vit/ljus tavla etsat sig fast i huvudet på mig… vilhöver nått
iite 90 tal kanske?

Ännu en dag i paradiset.
16670255564273092710601777080979.jpg

Spargrisen börjar repa sig, undrar vad nästa klocka skall bli.

Vill gärna det blir en Sinn.
Har svårt för 556 och 104... och 103 är så jävla tjock...

Fan att man har den där "perfektionssjukan" som gör att det man ofta vill ha hamnar på en halv miljon eller så....

Kollade på en snygg Grand Seiko...men... så skriver de seiko mitt på den... gnnnn, de kan lika gärna skriva "SKODA" på den. Det finns alltid nånting som gör att man vill kittla designern i ansiktet med en slemmig torsk.

Eller så hittar man ngt som är nära perfektion... och "vattentätt 3m" ??? Va, den tål inte en regnskur på Schlätta när man är ute och kör alltså... nope!

Sinn gör en del fina saker, gillar dem verkligen. Hoppas man kan hitta ngt bra utöver UX:en som jag konstigt nog älskar.

Fan att man har den där "perfektionssjukan" som gör att det man ofta vill ha hamnar på en halv miljon eller så....

Kollade på en snygg Grand Seiko...men... så skriver de seiko mitt på den... gnnnn, de kan lika gärna skriva "SKODA" på den. Det finns alltid nånting som gör att man vill kittla designern i ansiktet med en slemmig torsk.

Eller så hittar man ngt som är nära perfektion... och "vattentätt 3m" ??? Va, den tål inte en regnskur på Schlätta när man är ute och kör alltså... nope!

Sinn gör en del fina saker, gillar dem verkligen. Hoppas man kan hitta ngt bra utöver UX:en som jag konstigt nog älskar.
Men 105 då, eller 857? :)

Du har ju ordentliga handleder.

Jag älskar min 900. Tegimenterad, hamburgare och Ar.
Arkivbild

589EFB50-753B-4D92-9CC0-CC0ED9947B88.jpeg

Bytte band idag till mörkblått Nato, var kanske inte helt förtjust i originalbandet. Men en dum fråga, det är ”curved” bandstift, behöver man byta ut dessa till raka? Har det någon betydelse?
4AE36BF4-D0F4-4E9D-AAB5-8E70FF839FE6.jpeg
Hej,

Det beror på bandet som används. Vissa i främst skinn, om de är lite tjockare kommer skavas sönder om de inte har böjda stift. Nato eller lite tunnare band funkar däremot med raka stift.

556 som modell passar till flera olika band och stilar. Bara att prova på tills du hittar dina kombinationer.

Edit: kollade på min 556 citron 🍋 . Den har böjda stift. Originalbandet är också tjockt.

Senast ändrad:
Hej,

Det beror på bandet som används. Vissa i främst skinn, om de är lite tjockare kommer skavas sönder om de inte har böjda stift. Nato eller lite tunnare band funkar däremot med raka stift.

556 som modell passar till flera olika band och stilar. Bara att prova på tills du hittar dina kombinationer.

Edit: kollade på min 556 citron 🍋 . Den har böjda stift. Originalbandet är också tjockt.
Men jag upplever att det blir en glipa mellan handled och band med böjda stift, som jag inte upplevt med andra klockor med raka stift. ( då med natoband, inte med originalbandet)

Tillbaka
Topp