• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Då kör vattkoppor rond II.
Kan för övrigt konstatera att denna jäkel går +0,5 spd efter drygt 4 veckor. Hur bra som helst!
4FD552F8-7A5D-46F3-9B21-238EA13DB530.jpeg

Går att beställa -hälften kvar.
Undrar om leveranstiden håller?

Within 24h you will receive the official order confirmation with all details about payment and shipping processing as well as delivery times (vsl. 2-3 weeks) from Sinn directly via email. Please note that the payment i. 2,790.00 € (plus shipping costs of 80 € outside Germany) must be paid directly to Sinn Spezialuhren GmbH in advance (Paypal, credit card or bank transfer). All information regarding the transaction will follow in the order confirmation.

Kommer du ihåg om hon sa att det var något i u50 caset eller u50 storlek?

Det första antyder ju UX (eller bara annan färg), det andra öppnar ju för U2. :p
Jag ställde ju frågan specifikt om EZM2 remake och UX in U50-case och det var där dialogen kretsade, så jag håller tummarna för det, men samtidigt är risken stor att jag skulle kunna trilla dit på en U2 i U50-storlek så det känns bra oavsett…. :) Jörg öppnade ju för att dom skulle bli bättre på customer-modifikation om dom bara styrde upp sina leveranser, så han skulle ju ta med sig destromod av 556 nodate tex…. (Påpekade att stowa gör det tom gratis…)

Jag ställde ju frågan specifikt om EZM2 remake och UX in U50-case och det var där dialogen kretsade, så jag håller tummarna för det, men samtidigt är risken stor att jag skulle kunna trilla dit på en U2 i U50-storlek så det känns bra oavsett…. :) Jörg öppnade ju för att dom skulle bli bättre på customer-modifikation om dom bara styrde upp sina leveranser, så han skulle ju ta med sig destromod av 556 nodate tex…. (Påpekade att stowa gör det tom gratis…)
Nice! Insåg efter jag skrev att U2 nog är i ett U1 case (men har biffigare vridring som adderar i höjd).

En ny Ezm2 eller kanske t.o.m UX/U2 i mindre format skulle nog sälja slut omedelbart om limiterat. Sms-lån överallt till alla på samma gång typ. 😅

Senast ändrad:
Hehe, ja personligen tycker jag 41 mm är minimum men förstår om folk är av annan åsikt 😉

Men just UX ska vara stor, det är liksom grejen med den klockan. Hade GSG velat haft den mindre hade den varit det
Du har inte fel men vill man tjäna pengar så träffar nog 41mm en mycket större målgrupp.

Skulle nog inte gillat Sinn B-Uhr fullt så mycket om de varit stenhårda på att behålla OG 55mm.
Laco
49ECEDDE-F933-40DB-8930-8BFCF1016076.jpeg
Men i ärlighetens namn så var det inte så många som gillade Sinn 40mm B-Uhr heller. 😂

Senast ändrad:
Vad tycker tråden om klockor med blå tavla?
Alltså inte bäbisblå utan mer som den blå 104 och blåa 556?
Är det en trend som hållit i sig rätt länge men kommer gå över eller är det lika hållbart som en vit eller svart tavla?
Tumme upp=hållbart
😡=en fluga som kommer dö ut

(Hållit på att titta på en blå av annat märke rätt länge)
Har haft klockor med blå tavla i 30 år, så det är väl hyggligt hållbart redan 😀
Sen är den blå 556 oerhört bra 😍
16668851147722732563146331200292.jpg

Känns som att mycket limiterat går till de som köper på ren spekulation. 😠

Sen dyker de upp oanvända på ebay eller c24 omgående eller efter några år till fantasipriser.

Men det går inte att vara naiv, det är så det funkar med klockor för tillfället

Tillbaka
Topp