• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Är på jakt efter en 104:a igen.

Det här kan vara den mest envetna säljaren någonsin. Måste vara ett halvår den legat på tratten nu. Endast avhämtning i Solna och till överpris, men vår hjälte marscherar vidare.

Screenshot_20221031_070735.jpg
Just den där är så intressant, kan vara "jag borde sälja, men jag vill inte" syndromet, jag har sagt samma om min MC, borde sälja, men ska den säljas så ska den vara dyr som attan! @Sennelier just 104or finns en hel del beg online till vad jag bedömer är helt ok priser.

Just den där är så intressant, kan vara "jag borde sälja, men jag vill inte" syndromet, jag har sagt samma om min MC, borde sälja, men ska den säljas så ska den vara dyr som attan! @Sennelier just 104or finns en hel del beg online till vad jag bedömer är helt ok priser.
Så kan det vara!

Ska hålla utkik på diverse forum. Har mest kollat i Sverige. Kanske dyker det upp ett klipp inom EU, vem vet.

Lite knepig men j-klar vilka priser man kan hitta här:

Tack! Minns att du tipsade om denna en annan gång. Hur vet man att säljaren är legit? Vet du om de har något GG-system eller liknande? Har försökt klicka mig runt med hjälp av Google Translate men jag fattar ju noll.

Edit: Hittade! Man går in här:

Senast ändrad:
Det gör de med största säkerhet, klockan var otroligt fin men som många andra SINNar lite i tjockaste laget.
De borde erbjuda några modeller med ett manuellt verk så sparar de ju någon/några millimeter - men de har troligen alldeles för mycket modeller och att göra så det lär inte hända 🙂

De borde erbjuda några modeller med ett manuellt verk så sparar de ju någon/några millimeter - men de har troligen alldeles för mycket modeller och att göra så det lär inte hända 🙂
Det är märkligt att Sinn stretar emot vad gäller manuella verk. Breitling och Omega tex har manuella och de säljer bra så argumentet att alla vill ha automatverk stämmer inte.

Har sneglat lite på den faktiskt men jag vet inte, köper hellre ett orginal från 40 talet :)
Haha det skulle jag aldrig våga.
- Tycker dock de gjort ett riktigt bra försök med båda två.
Brukar ju tycka under 40mm är lite för litet men i det här fallet skulle jag troligen välja 39mm.
Tyvärr är båda "This product is currently not available."

Köööp det är bara två veckors leveranstid. Ta ett SMS lån och unna dig en tidig julklapp :)
Tyvärr är båda slutsålda för tillfållet..
Föksökte ringa men svarare på och har mejlat dem men inte fått svar än.
Tror alla är ute på mässor mm förra veckan och nästa.
G-nand ska visa upp tre nya i Wien på fredag. Tvek om det blir några manuella.

Det är märkligt att Sinn stretar emot vad gäller manuella verk. Breitling och Omega tex har manuella och de säljer bra så argumentet att alla vill ha automatverk stämmer inte.
Ja visst är det fantastiskt, hade en lång diskussion med Jörg och Anna om det, men dom förstod inte riktigt varför ett manuellt verk skulle sälja, då måste man ju dra upp det hela tiden :)

Tyvärr är båda slutsålda för tillfållet..
Föksökte ringa men svarare på och har mejlat dem men inte fått svar än.
Tror alla är ute på mässor mm förra veckan och nästa.
G-nand ska visa upp tre nya i Wien på fredag. Tvek om det blir några manuella.
Ja just. tänkte på sinn 910 när jag skrev två veckor :banghead:

Ja visst är det fantastiskt, hade en lång diskussion med Jörg och Anna om det, men dom förstod inte riktigt varför ett manuellt verk skulle sälja, då måste man ju dra upp det hela tiden :)
Men!!!!!!
Då kan ju alla gå och plocka ut varsin g-shock då.

Den "spoilerade" har ju en gångreserv på 58 timmar(helmysigt ju att dra upp den medans man sitter på toan :)).

Tror det är lite omstart för dom? kändes som dom tyckte det var väldigt intressant med folk som kunde mycket om detaljerna i deras modeller och historia, som samtidigt hade feedback på dom.

Men!!!!!!
Då kan ju alla gå och plocka ut varsin g-shock då.

Den "spoilerade" har ju en gångreserv på 58 timmar(helmysigt ju att dra upp den medans man sitter på toan :)).
Tror det blir för mycket att göra om ifall Sinn skulle montera ett manuellt verk. Tunnare boett tex. De har redan problem att leverera sina vanliga modeller, en manuell klocka skulle bli 56 veckors leveranstid.

Hoppas de var ironiska för det där var bland det dummaste jag hört. Har man ett gäng automatare så vet man precis hur det är att dra upp dem oavsett. Med skruvade kronor dessutom. (Vägrar winder)

Tänker på elförbrukningen 😂

Nä, ärligt talat. Ha nåt som står och snurrar kontinuerligt skulle störa mig.
Syns inte hörs inte om du inte har den på sängbordet eller TVn tex. Men helt friviligt såklart🙂. Byter (bytte) själv klocka var och varannan dag och vill inte börja morgonen med att ställa klocka. Nu har jag i princip varit owg med 13 sen jag köpte den så där faller det argumentet😀.
20221030_083452.jpg

Tillbaka
Topp