• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

29CBB6E9-556C-41E4-B5BB-D11DA6526C8B.jpeg
Hm, kan det vara en 104, kanske den vita?

En liten reflektion angående 556 och 356.
556 på H-länk tycker jag är estetiskt fulländad out of the box. Den skulle man kunna ha på länk ständigt utan att den blir tråkig. Att det är kul att byta band är en annan fråga ;)

Blästrad 356 på H-länk är solid och "lagom" bra. Däremot tycker jag att den behöver kompletteras med lite färg för att den ska lyfta ett snäpp till. Om det sedan är brunt, grönt, blått osv. spelar mindre roll men lite färg gör stor skillnad.
Tycker att den gör sig riktigt bra på ammoläder tex. Inte fulländad, men nära.
IMG_20170912_152547_708.jpg

Förutom H-länk till 556 så tycker jag att det här är en riktig "käftsmälls-kombo" :)
DSC_2907.JPG

Det blir lätt att jag väljer 556 före 356 eftersom att den har de bästa banden, så jag vill hitta den där riktiga "käftsmälls-kombon" även för 356 så det inte blir lika enkelt att välja 556 :)
Har ni några idéer får ni gärna dela med er!

En liten reflektion angående 556 och 356.
556 på H-länk tycker jag är estetiskt fulländad out of the box. Den skulle man kunna ha på länk ständigt utan att den blir tråkig. Att det är kul att byta band är en annan fråga ;)

Blästrad 356 på H-länk är solid och "lagom" bra. Däremot tycker jag att den behöver kompletteras med lite färg för att den ska lyfta ett snäpp till. Om det sedan är brunt, grönt, blått osv. spelar mindre roll men lite färg gör stor skillnad.
Tycker att den gör sig riktigt bra på ammoläder tex. Inte fulländad, men nära.
IMG_20170912_152547_708.jpg

Förutom H-länk till 556 så tycker jag att det här är en riktig "käftsmälls-kombo" :)
DSC_2907.JPG

Det blir lätt att jag väljer 556 före 356 eftersom att den har de bästa banden, så jag vill hitta den där riktiga "käftsmälls-kombon" även för 356 så det inte blir lika enkelt att välja 556 :)
Har ni några idéer får ni gärna dela med er!

Håller helt med @Yoko om att den ser riktigt vass ut på ammolädret. Jag tror att det svarta MN-bandet som sitter på @Myndigheten ´s 103 St Ty skulle passa perfekt, men det är ju å andra sidan ingen färgklick om det är den effekten du är ute efter :)

Har bytt om till U1 nu ikväll. Var lite inne på att byta till den bruna mockabandet, (gammal bild), men den får ha gummit kvar till det är dags för "nya" länken. Jäklar vad jag längtar efter samtal från Erikson om att det nya spännet har kommit...hoppas verkligen att det blir precis så bra som jag tror att det kan bli.

IMG_20171009_201758.jpg
IMG_20161016_164510.jpg

Alltså... 356:an på det bandet är bara sååå bra!
Vad är det som gör att du föredrar din 556i på ammo vs 356 på ammo?
Den frågan är väldigt befogad!
Egentligen tycker jag att ammolädret passar nästan lika bra på båda klockorna, det är ett väldigt fint band och för närvarande det bästa till 356. Och det är väl inte det bandet i sig som är "problemet".
Tror att det kanske beror på två saker att jag tycker att 556 blir lite roligare.
Dels var H-länken bättre än förväntat och dels höjde @MickeJ ribban igen med Horweenbandet som jag beställde till 556 :) Det blev FÖR bra ;)
Jag har många bra band till 356 men de kan inte riktigt mäta sig med de bästa banden till 556. Ett riktigt lyxproblem alltså ;)

Tillbaka
Topp