• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Verkar vara rätt trögt på säljmarknaden både här och på andra siter, mycket som ligger ute till vad som för 6-8 månader sedan var helt ok priser ligger osålda. Jag gör som @perhog låser in mina i det eviga slutförvaret. Det blir något för barnbarnen att klämma på.
Islossningen kommer våren 2025!
OT;
Värd att se inför era utvecklingssamtal med chefen :)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Verkar vara rätt trögt på säljmarknaden både här och på andra siter, mycket som ligger ute till vad som för 6-8 månader sedan var helt ok priser ligger osålda. Jag gör som @perhog låser in mina i det eviga slutförvaret. Det blir något för barnbarnen att klämma på.
Kan inte annat än hålla med i frågan, samtidigt dyker det upp guldkorn titt som tätt, känns dock inte som det riktigt finns luft för investeringar i fler klockor i dagsläget vilket är lite tråkigt….
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Kan inte annat än hålla med i frågan, samtidigt dyker det upp guldkorn titt som tätt, känns dock inte som det riktigt finns luft för investeringar i fler klockor i dagsläget vilket är lite tråkigt….
På det personliga planet lever jag nog ändå på hoppet om en mindre UX i vår. Även om det nog får anses som låg sannolikhet att det händer. Får ackumulera lite pengar tills dess ;-)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Med tanke på kronans eviga fall finns det väsentligen sämre placeringar än tyska klockor tänker jag. Dessutom lätta att packa med sig om ryssen kommer 🤔
Kan man dra parallellen till 80 talets inflation då huslånen mer eller mindre blev betalda av den höga inflation vi hade. Slutsatsen kan bara bli att ta många SMS lån, köp SINN och låt inflationen ta hand om avbetalningen 😜
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Blev 103 idag. Det blir nog 104an igen innan vi når lördag...
IMG_20221214_094955.jpg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Kan man dra parallellen till 80 talets inflation då huslånen mer eller mindre blev betalda av den höga inflation vi hade. Slutsatsen kan bara bli att ta många SMS lån, köp SINN och låt inflationen ta hand om avbetalningen 😜
Jag skulle säga att du är spot on. Men med fördel lånar man på huset istället för att få bättre avkastning
 

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
Kan inte annat än hålla med i frågan, samtidigt dyker det upp guldkorn titt som tätt, känns dock inte som det riktigt finns luft för investeringar i fler klockor i dagsläget vilket är lite tråkigt….
Jag inser att det finns en tom plats i klocklådan... Ser lite osymmetriskt ut, kanske ska köpa istället för att sälja 🤔
Ingen bild idag, luftar annat märke 😮
 

Patrik72

Cartier
Rättar det inlägget, vad som helst som inte jag köper. På något magiskt sätt går alltid och jag menar alltid mina försök med aktier åt helvete , med bravur! 😱

Jag hade däremot tur. Köpte ett gäng aktier i SAAB och just nu är de värda dubbelt gentemot vad jag betalade. 😁
(Host....Sålde dem dessutom i veckan för att lägga till vinsten i klockkassan).

DSC_1106_bs.jpg
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Sitter och bälgar i mig gratis kaffe på Mekonomen medan de lagar xenon lampor på vidundret. Jag kämpar på, men jag tror inte jag kan dricka tillräckligt mycket för att tjäna på den här affären 😅

Tänk att jag har gått och sugit på om jag inte skulle ha en G-Shock Land Cruiser edition – men de är ju så satans fula! 🫢 Kan man övertyga Sinn om att göra ett samarbete med ett japanskt bilmärke tro? 😆

IMG_20221216_100307.jpg


IMG20221121163405.jpg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Sitter och bälgar i mig gratis kaffe på Mekonomen medan de lagar xenon lampor på vidundret. Jag kämpar på, men jag tror inte jag kan dricka tillräckligt mycket för att tjäna på den här affären 😅

Tänk att jag har gått och sugit på om jag inte skulle ha en G-Shock Land Cruiser edition – men de är ju så satans fula! 🫢 Kan man övertyga Sinn om att göra ett samarbete med ett japanskt bilmärke tro? 😆

IMG_20221216_100307.jpg


IMG20221121163405.jpg
Gjorde man inte ett coop med Mazda?? Ganska säker på det.....

Edit, japp.

 

perhog

Audemars
2-Faktor
Sitter och bälgar i mig gratis kaffe på Mekonomen medan de lagar xenon lampor på vidundret. Jag kämpar på, men jag tror inte jag kan dricka tillräckligt mycket för att tjäna på den här affären 😅

Tänk att jag har gått och sugit på om jag inte skulle ha en G-Shock Land Cruiser edition – men de är ju så satans fula! 🫢 Kan man övertyga Sinn om att göra ett samarbete med ett japanskt bilmärke tro? 😆

IMG_20221216_100307.jpg


IMG20221121163405.jpg
Tysk klocka och Japansk bil... :eek:
 
Topp