• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja vad har du gjort där ute @Clark Kent ?
Hur var tiden med släkt skärm?
Finns världen kvar? Sist jag hörde något utanför klocksnack var det nån influensa på gång. Obehagligt!

Edit: vi tar en bild oxå!
20221218_160403.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vadslagning med polarna att hålla dig från socialamedier och klockforum i 1år? Hur som hjärtligt välkommen tillbaka:heart:. Vi har vuxit upp lite här och blivit ännu barnsligare. Mycket fin 103a också👍.

Ja vad har du gjort där ute @Clark Kent ?
Hur var tiden med släkt skärm?
Finns världen kvar? Sist jag hörde något utanför klocksnack var det nån influensa på gång. Obehagligt!

Edit: vi tar en bild oxå!
20221218_160403.jpg

Det var främst en nödvändig paus från klockorna och att rikta fokus mot annat. Kommer inte vara lika närvarande som tidigare, men definitivt posta mer frekvent än det senaste året :) Men dessvärre inte en enda ny Sinn i lådan, inte ens ett band eller annat tillbehör.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det var främst en nödvändig paus från klockorna och att rikta fokus mot annat. Kommer inte vara lika närvarande som tidigare, men definitivt posta mer frekvent än det senaste året :) Men dessvärre inte en enda ny Sinn i lådan, inte ens ett band eller annat tillbehör.
Förståeligt efter den kollektiva överdos vi alla fick under åren med pandemi.
Samtidigt vill jag ändå passa på att tacka alla i tråden för utan den vete fasen hur jag hade mått :heart:
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Förståeligt efter den kollektiva överdos vi alla fick under åren med pandemi.
Samtidigt vill jag ändå passa på att tacka alla i tråden för utan den vete fasen hur jag hade mått :heart:
Tack själv @Dr. D !
Håller helt och hållet med.
Denna tråd är en oerhörd källa till glädje, entuiasm och dumheter!:happyhappy:
Ger en grå vardag en guldkant!
20221219_095537.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Anpassad till dagens väder.
Var ute på lunchen och tänkte att lite dagsljus är nog bra för humöret?
Inte många watt/m2 idag..
Hur känns den jämfört med alla dina andra 103 or?

Imorgon är den kortaste dagen på året så snart vänder det ☀️

Jag har ju "bara" två till 103 och det är stor visuell skillnad och spec på alla tre men samtliga är väldigt sköna att bära. Jag besväras inte av höjden på Classic som många varnar för men har en liten grop på ovansidan handleden precis där klockan ligger så det gömmer undan ett par millimeter.

Men annars störst kontraster mellan Classic 12 och vintage 103B. Bling vs matt, automat vs manuell, safir vs plexi, skruvade tryckknappar vs vanliga.

2029E1B6-0BAE-4CC6-B35A-BB2626E484D0.jpeg
 
D

Deemfo

Guest
Lite sugen på att sätta ett gummi på min U1.
Hur är Sinns band? Är det värt de nästan 3k?

Om någon säljer ett svart så hojta!
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Lite sugen på att sätta ett gummi på min U1.
Hur är Sinns band? Är det värt de nästan 3k?

Om någon säljer ett svart så hojta!
Mina erfarenheter och omdömen. Jag har Sinns gummi (silikon) och tycker de har bra passform mot boett och är bekväma. Och när de är nya är de matta och ser bra ut. Men efter någon månads användning blir de liksom fettiga och blanka och blir dammagneter. Man kan rengöra med diskmedel och de blir ganska ok igen men på bild avslöjas dammkornen skoningslöst. Själv föredrar jag numera Isofrane även om dessa inte sluter upp mot boetten lika fint som Sinns original. Sinn överst och Isofrane nederst på bild.
20221220_210524.jpg
 

Bilagor

  • 20220413_103826.jpg
    20220413_103826.jpg
    1.2 MB · Visningar: 7

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lite sugen på att sätta ett gummi på min U1.
Hur är Sinns band? Är det värt de nästan 3k?

Om någon säljer ett svart så hojta!

Jag gillar Sinns gummi, men det är klart att det finns billigare varianter.
Men förutsätter att man dels tycker om att bandet sluter an mot boetten och dels att bandet är hyfsat fixerat i sin rundning, om det går att förstå vad jag menar med det :)

Har haft Sinns egna band i samtliga färger till min förra U1. Använde svart, rött och grönt frekvent men upplevde aldrig det som @R.Capac beskriver👆

Grattis till @LordTTK Mycket bra val!
 
D

Deemfo

Guest
Mina erfarenheter och omdömen. Jag har Sinns gummi (silikon) och tycker de har bra passform mot boett och är bekväma. Och när de är nya är de matta och ser bra ut. Men efter någon månads användning blir de liksom fettiga och blanka och blir dammagneter. Man kan rengöra med diskmedel och de blir ganska ok igen men på bild avslöjas dammkornen skoningslöst. Själv föredrar jag numera Isofrane även om dessa inte sluter upp mot boetten lika fint som Sinns original. Sinn överst och Isofrane nederst på bild.
20221220_210524.jpg
Tack för input, inget stort fan av Isofrane..dock kollat på Barton Elite. Funderar på om bandet blir för tunt mot den U1:ans storlek.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Lite sugen på att sätta ett gummi på min U1.
Hur är Sinns band? Är det värt de nästan 3k?

Om någon säljer ett svart så hojta!
Beror lite på vad du föredrar.
Hur sätta värdet på ett gummiband?
Du kommer troligen uppfatta det som väldigt stelt. Jag tror att det är silikon, vilket gör att du inte kan forma det. Det har den form det har. Men det är förböjt intill boetten, medan resten av bandet är rakt. Men det gör i sin tur att när du stänger det med viklåset så kommer det att bilda en ring. Ringen är styv i sin form och kommer att sitta som ett runt armband runt din handled. Jag tycker det är behagligt men alla gillar det inte.
Låset är inte överarbetat men gör jobbet.
Eftersom jag tycker det är coolt tycker jag nog att det kan vara värt sitt pris.
Men är det egentligen värt priset? Njae... jag har lyckats köpa beggat viklås och kompletterat med nytt gummi. Då tycker jag det var värt det.
 
D

Deemfo

Guest
Jag gillar Sinns gummi, men det är klart att det finns billigare varianter.
Men förutsätter att man dels tycker om att bandet sluter an mot boetten och dels att bandet är hyfsat fixerat i sin rundning, om det går att förstå vad jag menar med det :)

Har haft Sinns egna band i samtliga färger till min förra U1. Använde svart, rött och grönt frekvent men upplevde aldrig det som @R.Capac beskriver👆

Grattis till @LordTTK Mycket bra val!
Tack, ja det är trevligt med ett integrerat gummi.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Beror lite på vad du föredrar.
Hur sätta värdet på ett gummiband?
Du kommer troligen uppfatta det som väldigt stelt. Jag tror att det är silikon, vilket gör att du inte kan forma det. Det har den form det har. Men det är förböjt intill boetten, medan resten av bandet är rakt. Men det gör i sin tur att när du stänger det med viklåset så kommer det att bilda en ring. Ringen är styv i sin form och kommer att sitta som ett runt armband runt din handled. Jag tycker det är behagligt men alla gillar det inte.
Låset är inte överarbetat men gör jobbet.
Eftersom jag tycker det är coolt tycker jag nog att det kan vara värt sitt pris.
Men är det egentligen värt priset? Njae... jag har lyckats köpa beggat viklås och kompletterat med nytt gummi. Då tycker jag det var värt det.

"Förböjt" var ordet jag letade efter :)
 
Topp