• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Loke

Breitling
756 Diapal
IMG_2420.jpg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Vet ej, trodde det berodde på årsmodeller, att twotone dials kom senare?
Info jag fick var att dom tidiga 756 hade diapal som ett test utan att Sinn marknadsförde det, jag har inte forskat vidare kring det, men om jag skulle få för mig (kommer aldrig att hända) att sälja den så skulle jag antingen ta reda på fakta eller inte marknadsföra det alls. Så det är mycket möjligt att du har en Diapal, om det är ett tidigt ur, @ERIKSON URHANDEL kan nog hjälpa till med mer fakta än mina killgissningar slår det mig nu. :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tack för input, inget stort fan av Isofrane..dock kollat på Barton Elite. Funderar på om bandet blir för tunt mot den U1:ans storlek.
Har samma erfarenhet som @R.Capac - de blir lite blanka och spännena blev lite repiga av deskdive.
Extremt snyggt att det sitter tajt mot boetten.
Kör också med Isofrane idag, hade lite lite svårt för utseendet ett tag men just att det inte är förböjt(bra förklaring av @Clark Kent ) utan mer mjukt och formbart så smiter det åt min handled på ett mycket skönt sätt.
Har ett orange och ett svart och jag upplever det svarta skönare?
@Laddsladd har inte du ett Barton på din UX?

Lite arkivbilder :)
1671612266549.png
1671612315998.png
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Har samma erfarenhet som @R.Capac - de blir lite blanka och spännena blev lite repiga av deskdive.
Extremt snyggt att det sitter tajt mot boetten.
Kör också med Isofrane idag, hade lite lite svårt för utseendet ett tag men just att det inte är förböjt(bra förklaring av @Clark Kent ) utan mer mjukt och formbart så smiter det åt min handled på ett mycket skönt sätt.
Har ett orange och ett svart och jag upplever det svarta skönare?
@Laddsladd har inte du ett Barton på din UX?

Lite arkivbilder :)
1671612266549.png
1671612315998.png
Nä aldrig haft Barton. Jag har ett Hirsch Accent som är väldigt trevligt. Hittade ingen bra bild men finns bakåt i tråden.

6355DCBD-7207-457B-A168-E1F2E35A635E.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Har samma erfarenhet som @R.Capac - de blir lite blanka och spännena blev lite repiga av deskdive.
Extremt snyggt att det sitter tajt mot boetten.
Kör också med Isofrane idag, hade lite lite svårt för utseendet ett tag men just att det inte är förböjt(bra förklaring av @Clark Kent ) utan mer mjukt och formbart så smiter det åt min handled på ett mycket skönt sätt.
Har ett orange och ett svart och jag upplever det svarta skönare?
@Laddsladd har inte du ett Barton på din UX?

Lite arkivbilder :)
1671612266549.png
1671612315998.png
Jag sticker ut med att jag gillar utseendet på Isofrane på UX, särskilt på din SDR! Skitsnygg på orange 👍.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
OT;
Rätt otroligt att den här har samma verk som UX. Batteritiden är dock dubbelt så lång, 15 år säger dem. Oljan gör säkert det jobbigt att dra runt visarna på UX.
BFC65F3A-CBBD-41F5-91AD-76941C331922.jpeg
Ett väldigt fint kvartsverk. Fler tillverkare borde använda det verket i sina klockor istället för att stoppa in Seiko-automatare eller Miyota bara för att det anses vara "finare" med mekaniska verk. Många klockor där kvarts passar bättre också...
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Har samma erfarenhet som @R.Capac - de blir lite blanka och spännena blev lite repiga av deskdive.
Extremt snyggt att det sitter tajt mot boetten.
Kör också med Isofrane idag, hade lite lite svårt för utseendet ett tag men just att det inte är förböjt(bra förklaring av @Clark Kent ) utan mer mjukt och formbart så smiter det åt min handled på ett mycket skönt sätt.
Har ett orange och ett svart och jag upplever det svarta skönare?
@Laddsladd har inte du ett Barton på din UX?

Lite arkivbilder :)
1671612266549.png
1671612315998.png
Jag var heller inte helt såld på Isofrane i början, men så köpte jag ett för att testa och vips hade jag köpt tre stycken. Svårt att förklara storheten med Isofrane innan man provat, men de är otroligt bekväma och gedigna. No-nonsense så att säga - kanske den "renaste" dykstronken som finns. Med det sagt är 2000 kr ett helt sinnesjukt pris egentligen.

IMG_20220830_181517_edit_688084631106982.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag var heller inte helt såld på Isofrane i början, men så köpte jag ett för att testa och vips hade jag köpt tre stycken. Svårt att förklara storheten med Isofrane innan man provat, men de är otroligt bekväma och gedigna. No-nonsense så att säga - kanske den "renaste" dykstronken som finns. Med det sagt är 2000 kr ett helt sinnesjukt pris egentligen.

IMG_20220830_181517_edit_688084631106982.jpg
Finns en rabattkod :)
Tror Youtube15 fortfarande fungerar.
 
Topp