Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det en Diapal även om den inte har den gråa tavlan med Diapalmärkningen? Eller UTC-visaren?756 Diapal
Vet ej, trodde det berodde på årsmodeller, att twotone dials kom senare?Är det en Diapal även om den inte har den gråa tavlan med Diapalmärkningen? Eller UTC-visaren?
Men du har en fantastisk klocka, det vet vi .Vet ej, trodde det berodde på årsmodeller, att twotone dials kom senare?
Grattis!Så kom min första Sinn idag, mycket nöjd
Grattis till ett bra val och välkommen till tråden vars medlemmar är överrepresenterade hos SMS låne hajarna. För du ska väll skaffa många tillSå kom min första Sinn idag, mycket nöjd
Info jag fick var att dom tidiga 756 hade diapal som ett test utan att Sinn marknadsförde det, jag har inte forskat vidare kring det, men om jag skulle få för mig (kommer aldrig att hända) att sälja den så skulle jag antingen ta reda på fakta eller inte marknadsföra det alls. Så det är mycket möjligt att du har en Diapal, om det är ett tidigt ur, @ERIKSON URHANDEL kan nog hjälpa till med mer fakta än mina killgissningar slår det mig nu.Vet ej, trodde det berodde på årsmodeller, att twotone dials kom senare?
Där ser man, länk på - kanske ska testa min också?Nu när jag förpassat 13 till klocklådan för en stund passar jag på att använda UX också. Det är lite tyngd i den jämfört med 856, najst.
Har samma erfarenhet som @R.Capac - de blir lite blanka och spännena blev lite repiga av deskdive.Tack för input, inget stort fan av Isofrane..dock kollat på Barton Elite. Funderar på om bandet blir för tunt mot den U1:ans storlek.
Det händer rätt mycket på den där tavlan !I väntan på julavslutning
Nä aldrig haft Barton. Jag har ett Hirsch Accent som är väldigt trevligt. Hittade ingen bra bild men finns bakåt i tråden.Har samma erfarenhet som @R.Capac - de blir lite blanka och spännena blev lite repiga av deskdive.
Extremt snyggt att det sitter tajt mot boetten.
Kör också med Isofrane idag, hade lite lite svårt för utseendet ett tag men just att det inte är förböjt(bra förklaring av @Clark Kent ) utan mer mjukt och formbart så smiter det åt min handled på ett mycket skönt sätt.
Har ett orange och ett svart och jag upplever det svarta skönare?
@Laddsladd har inte du ett Barton på din UX?
Lite arkivbilder
Jag sticker ut med att jag gillar utseendet på Isofrane på UX, särskilt på din SDR! Skitsnygg på orange .Har samma erfarenhet som @R.Capac - de blir lite blanka och spännena blev lite repiga av deskdive.
Kör också med Isofrane idag, hade lite lite svårt för utseendet ett tag men just att det inte är förböjt(bra förklaring av @Clark Kent ) utan mer mjukt och formbart så smiter det åt min handled på ett mycket skönt sätt.
Lite arkivbilder
Det var i början - nu gillar jag detJag sticker ut med att jag gillar utseendet på Isofrane på UX, särskilt på din SDR! Skitsnygg på orange .
Fast visst är det så att UX faktiska batteritid väsentligen överstiger 7 år?OT;
Rätt otroligt att den här har samma verk som UX. Batteritiden är dock dubbelt så lång, 15 år säger dem. Oljan gör säkert det jobbigt att dra runt visarna på UX.
Min första UX höll inte batteriet riktigt 7år. Nuvarande ligger på 7år+.Fast visst är det så att UX faktiska batteritid väsentligen överstiger 7 år?
Min är från 2015 och den tickar på.Min första UX höll inte batteriet riktigt 7år. Nuvarande ligger på 7år+.
Ett väldigt fint kvartsverk. Fler tillverkare borde använda det verket i sina klockor istället för att stoppa in Seiko-automatare eller Miyota bara för att det anses vara "finare" med mekaniska verk. Många klockor där kvarts passar bättre också...OT;
Rätt otroligt att den här har samma verk som UX. Batteritiden är dock dubbelt så lång, 15 år säger dem. Oljan gör säkert det jobbigt att dra runt visarna på UX.
Vad är det för fabrikat på bundet? Jag villhöver nog ett till!
Sinn orginalbund som levererades med klockan.Vad är det för fabrikat på bundet? Jag villhöver nog ett till!
Såklart!Sinn orginalbund som levererades med klockan.
Jag var heller inte helt såld på Isofrane i början, men så köpte jag ett för att testa och vips hade jag köpt tre stycken. Svårt att förklara storheten med Isofrane innan man provat, men de är otroligt bekväma och gedigna. No-nonsense så att säga - kanske den "renaste" dykstronken som finns. Med det sagt är 2000 kr ett helt sinnesjukt pris egentligen.Har samma erfarenhet som @R.Capac - de blir lite blanka och spännena blev lite repiga av deskdive.
Lite arkivbilder
Finns en rabattkodJag var heller inte helt såld på Isofrane i början, men så köpte jag ett för att testa och vips hade jag köpt tre stycken. Svårt att förklara storheten med Isofrane innan man provat, men de är otroligt bekväma och gedigna. No-nonsense så att säga - kanske den "renaste" dykstronken som finns. Med det sagt är 2000 kr ett helt sinnesjukt pris egentligen.