• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Ja, vore fint om det kom nått som kunde omvända mig till kronograf-lägret. Kommer det nått med E-lume och bara index så trillar jag säkert dit!
Varför inte en sådan här med E-lume och manuellt verk :p


1671985425743.png
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni Sinn hittar på 2023?
Kan du kanske utveckla 105 serien med ngt?
Har ju varit lite tyst kring den serien som ändå var ngt försökt att modernisera sig lite?
Kanske någon kronograf variant med det utseendet?
Med risk för att låta bitter så kommer de nog fortsätta med limiterade släpp där merparten av materialet består av delar som finns tillgängliga från befintliga modeller, tills det blir mer ordning på torpet (personal, kostnad, efterfrågan, marknad osv.).

Nått nytt ballt kommer säkert men det blir nog inte lika hög frekvens på innovativa standardmodeller som för några år sen. Rätta mig gärna men känns som det mesta Sinn släppt senaste året bara varit befintliga case med tavlor i andra färger.

Med det sagt så har de ju skämt bort oss med ett högt tempo med mycket bra fram till pandemin. Problemet är att det (av förklarliga skäl) känns som väldigt, väldigt mycket längre sedan än vad det egentligen var.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Med risk för att låta bitter så kommer de nog fortsätta med limiterade släpp där merparten av materialet består av delar som finns tillgängliga från befintliga modeller, tills det blir mer ordning på torpet (personal, kostnad, efterfrågan, marknad osv.).

Nått nytt ballt kommer säkert men det blir nog inte lika hög frekvens på innovativa standardmodeller som för några år sen. Rätta mig gärna men känns som det mesta Sinn släppt senaste året bara varit befintliga case med tavlor i andra färger.

Med det sagt så har de ju skämt bort oss med ett högt tempo med mycket bra fram till pandemin. Problemet är att det (av förklarliga skäl) känns som väldigt, väldigt mycket längre sedan än vad det egentligen var.
Forts.

Själv hoppas jag på fler re-issues på gamla kioskvältare från förr istället för fler 556or i trendiga färger och att de ger f-n i att pensionera de mer avancerade modellerna som definierar vad varumärket blivit vad det är för många idag.

Oavsett - hur ballt vore det inte med en manuell diapal i tegimenterad titan.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Forts.

Själv hoppas jag på fler re-issues på gamla kioskvältare från förr istället för fler 556or i trendiga färger och att de ger f-n i att pensionera de mer avancerade modellerna som definierar vad varumärket blivit det vad är för många idag.

Oavsett - hur ballt vore det inte med en manuell diapal i tegimenterad titan.
Håller med dig. Tyvärr har Lothar varit tydlig med att manuell inte är aktuellt
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Håller med dig. Tyvärr har Lothar varit tydlig med att manuell inte är aktuellt
Förstår ju varför, manuell är ju mer för nördar och folk som har lyxen att kunna rotera vad som sitter på handleden.

Det jag inte förstår är varför de inte lägger manken till att utveckla tekniken med tegimentering så att det kan bli ett tillval på alla modeller (som inte är polerade). Svårt att hitta en mer prisvärd extra-feature om man inte byter klockor lika ofta som kalsonger.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Förstår ju varför, manuell är ju mer för nördar och folk som har lyxen att kunna rotera vad som sitter på handleden.

Det jag inte förstår är varför de inte lägger manken till att utveckla tekniken med tegimentering så att det kan bli ett tillval på alla modeller (som inte är polerade). Svårt att hitta en mer prisvärd extra-feature om man inte byter klockor lika ofta som kalsonger.
Tycker det är särskilt konstigt att inte alla Ezm modeller kan fås som tegimenterade åtminstone. Ezm3 och 13 hade varit kanon med det. Då kan man även göra svarta modeller för att få större utbud
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tycker det är särskilt konstigt att inte alla Ezm modeller kan fås som tegimenterade åtminstone. Ezm3 och 13 hade varit kanon med det. Då kan man även göra svarta modeller för att få större utbud
När det kommer till EZM så drar jag det ytterligare ett steg och tycker att tegimenterat borde vara standard och enda alternativet. Förstår att det blir en kostnad men det är också ett statement att här råder inga kompromisser för EZM.
 

Goflorp

Cartier
Imorgon är den kortaste dagen på året så snart vänder det ☀️

Jag har ju "bara" två till 103 och det är stor visuell skillnad och spec på alla tre men samtliga är väldigt sköna att bära. Jag besväras inte av höjden på Classic som många varnar för men har en liten grop på ovansidan handleden precis där klockan ligger så det gömmer undan ett par millimeter.

Men annars störst kontraster mellan Classic 12 och vintage 103B. Bling vs matt, automat vs manuell, safir vs plexi, skruvade tryckknappar vs vanliga.

2029E1B6-0BAE-4CC6-B35A-BB2626E484D0.jpeg
Gillar klassik för dess applicerade index.
Många Sinn får alldeles för tvådimensionella tavlor iom att de bara är tryckta/målade.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Håller helt med, Sinn borde ta det sista steget.
Tror vi alla håller med, den vanliga sysslan återupptagen, åka tåg. Kanske borde byta namn till trainman, blir osedvanligt lite van nuförtiden, men rätt skönt ändå.
95171665-22CF-4517-997A-6CF04B9D4A10.jpeg

EZM3F blev julklockan, glömde handverktyget hemma så set fick bli fusk-krokofantbandet hela tiden, funkar dock väldigt bra med all klädsel, får slå till på ett äkta när ABP har rea.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snygg! men...erfarenhetsmässigt är en rev panda inte så praktisk när vita visare passerar över vita ytorna.
Köpte en Guinand GMT och jag tycker verkligen om den men används inte lika mycket pga det 🤷🏼

Jag tror inte att jag har tittat på en klocka under de senaste 5 åren för att se hur mycket klockan är. På riktigt :) Men håller med om att den borde ha varit manuell.

Skärmavbild 2022-12-26 kl. 17.59.35.png
 
Topp