Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt schyst bild!Dubbelpostar dagens!
Den är fin! Undrar fortfarande hur det skulle se ut med de där visarna på vanliga 556:an..Snyggt!
Hittade den här. Såld i 50 ex i Japan. Riktigt fräsch.
Tror inte de skulle passa med indexen som är nu. Varken I eller A.Den är fin! Undrar fortfarande hur det skulle se ut med de där visarna på vanliga 556:an..
Åh herregud. Trodde jag hade bestämt mig för en Rolex OP. Men nu kan jag inte sluta tänka på 556:an.
Precis. Samma band jag köpte till min.Kan ni hjälpa mig att identifiera det här bandet från Sinn?
Gissar på att det är "cowhide in Vintage-Style; dark brown, contrasting seam white"?
Ser riktigt bra ut på 104 och funderar på om det inte skulle funka rätt bra på en 356 också. Håller ni med?
Tackar. Det är en fröjd att fota sen jag fick nya mobilen. Gamla häcken jag hade gjorde inte klockorna rättvisaRiktigt schyst bild!
Tack för det nyanserade svaret!Precis. Samma band jag köpte till min.
Edit: Bandet är rätt tjockt, vill du ha ett tjockt band till 356 och gillar färgen så är det bara att köra . Personligen tycker jag färgen blir lite för mörk för 356, men det är ju bara jag.
Vet inte vad dom tar för banden separat, men tvivlar på att dom är speciellt billiga och med det sagt inte speciellt prisvärda. Är lite besviken på kvalitén på mitt band. Kan ha fått ett måndagsexemplar.
Länkarna är ju dock en helt annan historia, grym kvalitét!
Lite OT men vad är det för lur? Själv kör jag huawei P10 som jag är riktigt nöjd med.Tackar. Det är en fröjd att fota sen jag fick nya mobilen. Gamla häcken jag hade gjorde inte klockorna rättvisa
Det är en LG G6. Haft både G2 och G4 innan och varit väldigt nöjd så det är ingen idé att börja experimentera med andra märkenLite OT men vad är det för lur? Själv kör jag huawei P10 som jag är riktigt nöjd med.
Bra standardprogram för att redigera klockbilder med
En idé som slagit oss och som säkert kommer att förverkligas, men tack @Clark Kent för beställningen och uppslaget!
Dubbelpostar dagens!
Började själv kolla på en Exp1 innan jag såg 556. Oroar mig dock för att en 556 skulle kännas som ett tröstpris. Köpte en 104a så man kan ha flera
En idé som slagit oss och som säkert kommer att förverkligas, men tack @Clark Kent för beställningen och uppslaget!
Tack för det! Ja det där jävla jobbet sätter käppar i hjulet för perfekt tajmad klockfotograferingWow....den där bilden var grym. Hade du dessutom kört en 10.10 i kombination med datum-elvan så hade den blivit helt perfekt
Galet sugen på en EZM 3. Någon får ta och offra sin
Hallå! Sinnfolket!
Jag tog för första gången av länken på min ux.
Vad har den där skruven för funktion?
Nu tycker jag att du är lite wrongJag har sett din annons och funderat...gillar verkligen Hydronauten. Men jag behåller Ezm3:n
Galet sugen på en EZM 3. Någon får ta och offra sin
Sorry, men min stannar åxåJag har sett din annons och funderat...gillar verkligen Hydronauten. Men jag behåller Ezm3:n
Vet inte med säkerhet men jag skulle tro att det, som du säger, är där som oljan dräneras/fylls på.Vad har den där skruven för funktion?
Edit: kan det vara där oljan fylls på?
Kan @Fliegerchronograph kanske ha en aning?
Hallå! Sinnfolket!
Jag tog för första gången av länken på min ux.
Vad har den där skruven för funktion?
Edit: kan det vara där oljan fylls på?
Vet inte men gissar på att den öppningen används när man fyller boetten med olja då det vore opraktiskt och svårt att göra det via boettens baksida.
Börjar likna mobbning här nu ;(Sorry, men min stannar åxå
Nejdå. Det visar bara att det inte är så lätt att skiljas från en EZM3 när man väl har en Ta det som en indikation på att du är rätt ute i din vilja att få tag i enBörjar likna mobbning här nu ;(
I värsta fall får jag köpa en och sen sälja hydronNejdå. Det visar bara att det inte är så lätt att skiljas från en EZM3 när man väl har en Ta det som en indikation på att du är rätt ute i din vilja att få tag i en
Vet inte men gissar på att den öppningen används när man fyller upp boetten med olja då det vore opraktiskt och svårt att göra det via boettens baksida då denna annars skulle behöva sänkas ned i oljan i sin helhet.
Edit: Som jag nu ser att @Yoko och @Adro själv också har gissat medan jag skrev mitt inlägg.
Som jag förstår det så fyller den två syften. Dels kan den inte imma igen och dels minskar det känsligheten mot tryck iom att det inte finns någon luft i boetten. Sinn skriver :Vad fyller oljan för funktion?