• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Något som kommer ut på öppen auktion eller är det via kontakt?

Har faktiskt aldrig sett den referensen säljas så dyrt så vet inte riktigt vad uppskattningarna kommer ifrån :) Till och med Heuer-varianten har svårt att nå upp till de priserna, och den är dyrare än Sinn´s motsvarighet.
Erkänner, jag gissar på priset, Heuern ligger och skvalpar runt 60-65 i bra servat skick, jag antog, rätt eller fel, att Sinn är mer sällsynt och därigenom betingar ett högre pris. Med det sagt, det verkar vara rätt mycket längre ledtider på försäljningar nu?! Jag upplever att väldigt fina klockor med helt ok priser ligger längre på sälj siter.

Den kommer att komma ut här https://www.instagram.com/rlx5513com/ dom skickade ut en teaser igår kväll.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Erkänner, jag gissar på priset, Heuern ligger och skvalpar runt 60-65 i bra servat skick, jag antog, rätt eller fel, att Sinn är mer sällsynt och därigenom betingar ett högre pris. Med det sagt, det verkar vara rätt mycket längre ledtider på försäljningar nu?! Jag upplever att väldigt fina klockor med helt ok priser ligger längre på sälj siter.

Den kommer att komma ut här https://www.instagram.com/rlx5513com/ dom skickade ut en teaser igår kväll.

Om det är RLX så betvivlar jag inte alls att den kommer att kosta mellan 60-80 då han är brutalt dyr :) Men det är inte marknadspris utan absolut max och så några procent till på det.
 
Beatern
IMG_20230207_113740.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Erkänner, jag gissar på priset, Heuern ligger och skvalpar runt 60-65 i bra servat skick, jag antog, rätt eller fel, att Sinn är mer sällsynt och därigenom betingar ett högre pris. Med det sagt, det verkar vara rätt mycket längre ledtider på försäljningar nu?! Jag upplever att väldigt fina klockor med helt ok priser ligger längre på sälj siter.

Den kommer att komma ut här https://www.instagram.com/rlx5513com/ dom skickade ut en teaser igår kväll.


aj fasen.. Som @Clark Kent skrev.. han är brutalt dyr, försökt köpa en annan sinn där men priserna låg i omloppsbana runt Jupiter :)
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Sinnister,
Några i tråden frågar sig Varför gillar man Sinn.
Jag svarar såhär. 1989, på min första Baselresa, mässan i Basel så var intrycken enorma, för många. Men, två märken och två personer stack ut, Jean Claude Biver och Helmut Sinn. Träffade båda och blev kär i båda deras märken.
När man träffar den rätta, berätta Varför kände jag som jag kände, berätta!
Sinn har något och det något räcker för mig❤️
 
Bästa Sinnister,
Några i tråden frågar sig Varför gillar man Sinn.
Jag svarar såhär. 1989, på min första Baselresa, mässan i Basel så var intrycken enorma, för många. Men, två märken och två personer stack ut, Jean Claude Biver och Helmut Sinn. Träffade båda och blev kär i båda deras märken.
När man träffar den rätta, berätta Varför kände jag som jag kände, berätta!
Sinn har något och det något räcker för mig❤️
Jag svarar såhär, behövde bara komma in i er butik och känna atmosfären och kolla klockor 😍🙏sedan känslan att ha klockan på, materialet och precisionsarbetet bakom varenda detalj i tavlan osv, jag önskar bara att plånboken var fetare ❤️
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Kul att du nämner det. Vill bara påminna om att Helmut Sinn var i skäl och hjärta en äkta pilot som bar riktiga flygar kronografer och absolut ingen strandraggare lom löpte omkring sanddynerna med en klocka fastspänd med gummiband (rätt nöjd med den argumentationen) ;)
Förvisso. Men Sinn är så mycket mer än ”bara det” sedan Lothar kom in. Ska man vara ärlig så var mycket av HS skapelser kopior av mer kända varumärken. Lothar har i mångt och mycket skapat egna designer med teknisk höjd.

Men med det sagt gillar jag de klassiska kronograferna mycket.

Edit
Inte bara gamla kronografer. De flesta gamla modeller faktiskt. Även om det finns några som är lite tveksamma, de med inbygd kompass tex
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Förvisso. Men Sinn är så mycket mer än ”bara det” sedan Lothar kom in. Ska man vara ärlig så var mycket av HS skapelser kopior av mer kända varumärken. Lothar har i mångt och mycket skapat egna designer med teknisk höjd.

Men med det sagt gillar jag de klassiska kronograferna mycket.
Vist har du rätt i det Helmut "snodde" en hel del klassiska modeller och gjorde egna urtavlor. I början av 80 talet var jag väldigt nära att köpa en SINN när de såldes av KSAK men eftersom jag då nyligen inhandlat en 6263 för någon månadslön (på den tiden) blev det aldrig av vilket jag idag ångrar. Hur som helst, vi måste till varje pris hålla liv i grälet om kronografer med alligator kontra bad klockor med gummisnodd, allt för stämningen i tråden . ;)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Vist har du rätt i det Helmut "snodde" en hel del klassiska modeller och gjorde egna urtavlor. I början av 80 talet var jag väldigt nära att köpa en SINN när de såldes av KSAK men eftersom jag då nyligen inhandlat en 6263 för någon månadslön (på den tiden) blev det aldrig av vilket jag idag ångrar. Hur som helst, vi måste till varje pris hålla liv i grälet om kronografer med alligator kontra bad klockor med gummisnodd, allt för stämningen i tråden . ;)
De flesta saker man ångrar är de saker man inte gjorde 😉 Samtidigt är det lätt att vara efterklok eller att glömma av de omständigheter som gjorde att man valde att avstå.

Jag avböjde att gå med som delägare i ett fastighetsbolag för 25 år sedan för att det lät ”tråkigt” och att avkastningen verkade dålig. Ett argument stämde iaf inte
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Här är tråden om 903;



Här inlägg om att 903St är utgången;

Google Translate;
Just stopped by in Frankfurt...
The EZM3 was not available, but they kindly accepted an order. :face:
According to Sinn, the 903St is no longer available and has been discontinued. The 903St Be will be sold and then discontinued. The successor is not planned until 2024.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Och ett annat inlägg längre fram;
"And here is the answer to my question as to whether the 903 will be discontinued:
it is correct to let the current collection models 903 St and 903 St BE expire in their current form. The technical further development of this model series is in progress and will build on the previous tradition of today's models.
The inclusion of successor models in the collection is planned for 2024."
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Inte fattat logiken med lansering i februari och leverans tidigast maj/juni. Dessutom med back-log på nästan alla övriga modeller.

Men samtidigt kanske det är den nya verkligheten. Att köpa direkt över disk försvinner och att 4-6 månaders leveranstid från beställning blir normalt.
 
Topp