• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
356 an är grymt bra. Siktar du på den på K&S?
Ja den hade funkat för mig, nån eller några tusenlappar ner så hade jag klippt den direkt😊
Då är 356 ett utmärkt val., Vem vill använda en Speedy som daglig beater? Illa nog när man spiller kaffe på bandet lite då och då :)
Ja men lite så😄
speedmasterns svaghet är väl egentligen bara vattenresistensen och priset? I båda de avseendena ligger 356 bra till
Jo så är det men den har bättre vattenresistens än vad folk tror. Endel verkar tro att man knappt kan vara nära vatten vilket är helt fel! Enligt omega själva så går det utmärkt att simma med den, inte snorkla men simma😊👍

Men priset och wr är klart bättre på 356😀
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Nä, det där är faktiskt helt obegripligt 😂

Men när man bor i sveriges regnigaste stad är allt under 20 atm ett risktagande 😅
Viste inte att det fanns städer i Sverige som låg under vatten. Bergen i Norge är väll det närmaste man kan komma en undervattesstad. Vill minnas att när jag jobbade i Norge ett år slog Bergen ett rekord, över 300 dagar i rad som det regnade åtminstone en liten skvätt. Men dom hade speedys där ändå :)
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
A4A59774-B1DE-49CD-A084-E37CB4361F6B.jpeg

Nå, vad ser vi på bilden då? 🤔
Det var roligare förut när de lämnade någon glipa här och där som man kunde zooma in på… det där är ju bara bandsallad.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Alltså den bilden. 🥺

Tror ni Lothar själv agerat PR konsult och bestämt motivet?

Kan omöjligt vara någon marknadsförare 🙈

Man blir ju smått tokig på Sinn´s marknadsavdelning, ofattbart taffligt :)

A4A59774-B1DE-49CD-A084-E37CB4361F6B.jpeg

Nå, vad ser vi på bilden då? 🤔

Ser det inte ut som ett grått gummi med det lilla viklåset? Håller med om att det borde ha varit fler ledtrådar i bilden så att det hade varit möjligt med kvalificerade spekulationer, nu blir det bara gissningar rakt ut i det blå.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Älskar att @ERIKSON URHANDEL har koll på vem som gillar vad i tråden 🤣
Tänk om dom kunde vidarebefodra till sinn vad kunderna verkligen vill ha. Personligen har jag inga orealistiska önskemål. Bara en tunn manuell kronograf, gärna i 103 stil med en riktig pandatavla, vit botten svarta subbar och naturligtvis ett passande alligatorband. Ska det vara så j..a svårt för tyskarna att fatta :)
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Man blir ju smått tokig på Sinn´s marknadsavdelning, ofattbart taffligt :)



Ser det inte ut som ett grått gummi med det lilla viklåset? Håller med om att det borde ha varit fler ledtrådar i bilden så att det hade varit möjligt med kvalificerade spekulationer, nu blir det bara gissningar rakt ut i det blå.
Om jag skulle gissa med en gnutta förhoppning så är jag mer nyfiken på avsaknaden av någon reflektion på själva viklåset till skilnad mot länkarna t.ex - kan vara kass ljussättning, eller är det titan?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Om jag skulle gissa med en gnutta förhoppning så är jag mer nyfiken på avsaknaden av någon reflektion på själva viklåset till skilnad mot länkarna t.ex - kan vara kass ljussättning, eller är det titan?

Ja, det skulle kunna stämma :) Plus att det är ett rakt avslut och inte ett gummi som slutar an mot boetten alternativt ett gummi till tex 144. En 144 Ti kanske.

Sen ser spännet till natobandet brett ut i jämförelse med länkarna, så skulle tro att det är något med 22mm bandbredd.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Ja, det skulle kunna stämma :) Plus att det är ett rakt avslut och inte ett gummi som slutar an mot boetten alternativt ett gummi till tex 144. En 144 Ti kanske.

Sen ser spännet till natobandet brett ut i jämförelse med länkarna, så skulle tro att det är något med 22mm bandbredd.
Lite småtvek på 144 då Sinn redan har formanpassade gummin för den modellen (som t.ex medföljande på 144 St S Anniversary II) men å andra sidan så har de ju skojjat till bandvalen i ”nysläpp-teaser-bilden” tidigare.

Skulle vara ballt om de lade till en standard 144 med vit tavla som den där klädbutiks-limiterade, fast utan fjantig branding istället för pulsometern.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Du får bara posta den där bakom spoiler-ruta. Får kraftigt förhöjt blodtryck varje gång jag ser den och blir påmind om att jag inte köpte den från handlaren i NL innan den dök upp i Sverige :banghead:







♥️
Om du höjer mitt blodtryck varje gång du lägger upp en bild på SINN 1550 BW så är det inte mer än rättvist att jag får bidra till ditt ökade blodtryck. 😇

Kan för övrigt inte begripa att den hamnade på tradera och gick för en spottstyver.. opps sorry om trycket gick upp igen
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Om du höjer mitt blodtryck varje gång du lägger upp en bild på SINN 1550 BW så är det inte mer än rättvist att jag får bidra till ditt ökade blodtryck. 😇

Kan för övrigt inte begripa att den hamnade på tradera och gick för en spottstyver.. opps sorry om trycket gick upp igen

Och då var den rätt många tusen billigare på C24. Ofattbart som sagt, och en av mina största missar hittills.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Och då var den rätt många tusen billigare på C24. Ofattbart som sagt, och en av mina största missar hittills.
Vi gör alla missar.. Jag köpte ingen SINN på 80 talet när de såldes av KSAK på Bromma för löjligt låga pengar även på den tiden. Men vi ska inte sörja över missar vi gjort. Du har fortfarande möjligheten att sälja din SINN 1550 BW till mig med en liten vinst ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vi gör alla missar.. Jag köpte ingen SINN på 80 talet när de såldes av KSAK på Bromma för löjligt låga pengar även på den tiden. Men vi ska inte sörja över missar vi gjort. Du har fortfarande möjligheten att sälja din SINN 1550 BW till mig med en liten vinst ;)

Jag prövar lyckan på en rundtur i Tyskland och diverse loppisar och antikhandlare kring Frankfurt i sommar först :)
 
Topp