• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Inte fattat logiken med lansering i februari och leverans tidigast maj/juni. Dessutom med back-log på nästan alla övriga modeller.

Men samtidigt kanske det är den nya verkligheten. Att köpa direkt över disk försvinner och att 4-6 månaders leveranstid från beställning blir normalt.
Ja, i många branscher dessutom. Kan inte säga att jag gillar det. Klockor må väl vara hänt, men testa att göra en bilaffär med 6-18månaders ledtider..

"inbytespriset på din bil kan vi inte sätta före vi har din nya bil i produktion."

Ok, så min deal bygger på att jag som kund sitter med all affärsrisk i 6-18 månader, och handlaren säger i princip, though luck. När jag hade diskussionen uppe fick jag faktiskt alternativet att lämna bilen direkt för att slippa risken, att jag samtidigt slapp ta mig runt såg inte jag som en bonus....

Edit, köpte och sålde privat. Det gillade jag.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Inte fattat logiken med lansering i februari och leverans tidigast maj/juni. Dessutom med back-log på nästan alla övriga modeller.

Men samtidigt kanske det är den nya verkligheten. Att köpa direkt över disk försvinner och att 4-6 månaders leveranstid från beställning blir normalt.
Hittade en ny modell av annat märke.
Manuell
Renoverade Landeronverk
100 ex!

Betala nu- leverans september -23
😬


 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Hittade en ny modell av annat märke.
Manuell
Renoverade Landeronverk
100 ex!

Betala nu- leverans september -23
😬


Cool tanke. Synd (för min del) att det blev en seglarklocka och inte en flygare
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Piffar till vardagen med 103 Classic 12.
AB304FC7-2130-4407-8F67-9F43C415EA7F.jpeg

Ibland så känns det som man lika gärna kan flippa allt och bara ha ett par 103, en fin-103 och en beater-103. Vad mer behöver man egentligen? 😅

Officiell tidtagare av dagens äggkokning.
6DE0988C-C830-4A51-8ECE-5C2077FA5E3E.jpeg
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Inte fattat logiken med lansering i februari och leverans tidigast maj/juni. Dessutom med back-log på nästan alla övriga modeller.

Men samtidigt kanske det är den nya verkligheten. Att köpa direkt över disk försvinner och att 4-6 månaders leveranstid från beställning blir normalt.

Ja, i många branscher dessutom. Kan inte säga att jag gillar det. Klockor må väl vara hänt, men testa att göra en bilaffär med 6-18månaders ledtider..

"inbytespriset på din bil kan vi inte sätta före vi har din nya bil i produktion."

Ok, så min deal bygger på att jag som kund sitter med all affärsrisk i 6-18 månader, och handlaren säger i princip, though luck. När jag hade diskussionen uppe fick jag faktiskt alternativet att lämna bilen direkt för att slippa risken, att jag samtidigt slapp ta mig runt såg inte jag som en bonus....

Edit, köpte och sålde privat. Det gillade jag.

Helt vansinnigt att betala innan leverans. Vad händer om tillverkaren går i KK ? kanske mindre risk med biltillverkare men absolut inte en försummbar risk när det gäller klokfabrikanter.
 
Topp