Profilen på hans U50 ser tunnare ut än jag föreställt mig den.Jag tycker att Goldbronze är riktigt fin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Profilen på hans U50 ser tunnare ut än jag föreställt mig den.Jag tycker att Goldbronze är riktigt fin.
Profilen på hans U50 ser tunnare ut än jag föreställt mig den.
Har haft U50 SDR och upplevde den som relativt tunn.Profilen på hans U50 ser tunnare ut än jag föreställt mig den.
Jo och jag har ju sett tonvis med bilder, menade bara att det var första gången det framträdde så tydligt på något sättHar haft U50 SDR och upplevde den som relativt tunn.
T50 blir bara grymmare och grymmare ju mer jag ser av den! Vill nu ha vanliga T50 OCH T50 Goldbronze!Jag tycker att Goldbronze är riktigt fin.
T50 blir bara grymmare och grymmare ju mer jag ser av den! Vill nu ha vanliga T50 OCH T50 Goldbronze!
Vad tycker ni om visarna på T50?Håller helt med! Om jag inte hade varit så vintagefokuserad hade jag beställt en T50 på gummi.
Det kommer ju en del kritik mot Sinn´s släpp, men jag måste säga att U50, 105 och T50 på tre år är riktigt jäkla bra tillskott till en baskollektion.
Jag är väldigt förtjust i svärdvisareVad tycker ni om visarna på T50?
Visst, de klossiga är ju signum i sig men tycker de funkar bra.
Vad tycker ni om visarna på T50?
Visst, de klossiga är ju signum i sig men tycker de funkar bra.
Dåså, lite återkoppling.
Var nyss inne på klockmaster, runt 1000-ingen ville de ha för att fixa. Känns ju sådär, om man nu inte ska ha kvar den som typ beater.
Annars tänkte jag ju att någon härinne kanske var sugen på att göra ett klipp på en 556 (fullset) med pärlemortavlan och extra originalband? Får inte annonsera än (kan man se hur många inlägg man gjort?!) så kan inte lägga upp där...
// A
I wonder why they didn't add the AR destination on the T50.. or why isn't it an EZM too? What does it lack for those qualifications?
Jag gillar verkligen titan som material men skulle vilja ha något litet färginslag på tavlan typ röd text eller dylikt.T50 blir bara grymmare och grymmare ju mer jag ser av den! Vill nu ha vanliga T50 OCH T50 Goldbronze!
Kan ju inte annat än hålla med, kan till och med sträcka mig till att fler modeller borde finnas med E-lume, tex borde alla nya med ”raspig” tavla automatiskt ha E-lume för sakens skull.Jag är inte lika strikt inställt till det som jag vet att många är
Dels tycker jag att man kan se det rent estetiskt. Om nu en beige lume är det som passar bäst hon med färgschemat för tavla så är det ett logiskt val.
Jag ser heller inget problem med att välja det till en modell som man tar fram exempelvis i en heritage-serie. Jag hade gärna sett faux patina på min 103 ST C. Det hade gett klockan en ytterligare varmare framtoning och om man nu vill försöka skapa en klocka som ska knyta an till vintage, varför bara gå 90% hela vägen?
Det hade varit kul men det var tog sjukt lång tid innan de hade en U50 för test så jag har inga höga förhoppningar.Tim jobbar ju inte kvar, men har du ingen annan kontakt att rycka i @yonsson för ett lån och en recension av T50?
Tänker att du har ju några fina exempel att luta dig emot som borde göra Sinn villiga att posta en klocka i riktning mot Sverige.
Hade varit toppen att få se T50 GDBR och få ett utlåtande om bronsguldbezeln.
Jag tycker det hade varit en höjdare med en titanlänk i den gamla stilen till T50. Hade matchat vridringen magnifico .Jäklar vad snyggt det hade varit om man gjort en ny version av den gamla titanlänken!
Jag tycker det hade varit en höjdare med en titanlänk i den gamla stilen till T50. Hade matchat vridringen magnifico .
Edit: Och tänk vad en mittenlänk i Goldbronze hade kunnat göra .
Dina sparade gamla bilder är ju värdiga en fakir! Plåga sig själv med vackra bilder av missade godbitarJag är inte lika strikt inställt till det som jag vet att många är
Dels tycker jag att man kan se det rent estetiskt. Om nu en beige lume är det som passar bäst hon med färgschemat för tavla så är det ett logiskt val.
Jag ser heller inget problem med att välja det till en modell som man tar fram exempelvis i en heritage-serie. Jag hade gärna sett faux patina på min 103 ST C. Det hade gett klockan en ytterligare varmare framtoning och om man nu vill försöka skapa en klocka som ska knyta an till vintage, varför bara gå 90% hela vägen?
Sen är det synd att Sinn inte väljer lume mer noggrant utifrån referensen. Den vita 104 till exempel skulle vara fantastisk med en vit lysmassa med blå ton när den aktiveras.
Men naturligtvis är lume som är förändrad över tid bäst, här underbart exemplifierat med en av de största missarna jag har gjort då jag var osäker på äktheten och helt enkelt tog för lång tid på mig. Det var faktiskt inte ens speciellt bråttom, men jag gjorde inte jobbet i tid.
Dina sparade gamla bilder är ju värdiga en fakir! Plåga sig själv med vackra bilder av missade godbitar
Tror också det skulle bli ett lyft med den typen av lås, det borde vara en självklarhet för alla märken år 2023 att ha en sådan lösning, dock har du postat bild på Omegas förra lås som är tagen ur produktion, nu har den också fått verktygslös mikrojustering, en bra länk blev bättreHär är Sinn's nya lås!!
Närå, skoja bara. Men här kommer den för mig självklara varianten där man blandar nytt med egen historik.
Jag är väldigt förtjust i Omegas nya lås och jag tycker att det gamla 80-talslåset från Sinn på ett sätt påminner.
Egentligen föredrar jag ett lås utan tryckknappar på sidan för ett renare utseende, så min lösning får bli som på det gamla låset men att man flyttar upp S och låter det bli delen som man greppar om, ungefär som på bilden från Omega.
Två varianter! En med strecken/räfflad till de mer vintage-osande referenserna och en med slät yta till exempelvis 556 och dykarklockorna.
Sen kommer vi till steglös microjustering. Jag måste säga att den lo fi-lösning som är i det gamla låset faktiskt fungerar. Men det skulle säkert kunna gå att kombinera med till exempel tre fasta steg som man kan korrigera utan verktyg och utöver det ha kvar den extra flexen som då blir som en milimeteranpassning. Men jag tycker att man måste prioritera låg profil. Funktion kan inte helt få gå före form.
Någonting sådant tror jag skulle bli ett riktigt lyft för märket.
Tror också det skulle bli ett lyft med den typen av lås, det borde vara en självklarhet för alla märken år 2023 att ha en sådan lösning, dock har du postat bild på Omegas förra lås som är tagen ur produktion, nu har den också fått verktygslös mikrojustering, en bra länk blev bättre
Omegatråden
Armband mottaget. Det blir kul på kvällen.Det blir inget manuellt arbete. Jag glömde att jag tog med Snoopy till kassaskåpet. 🤭 Grym är den! Nu kan du börja använda Snoopy på riktigt! :)klocksnack.se