• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

iko

Panerai
2-Faktor
20230228_084045.jpg
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Undrar om man kan få be photoshopgurun @Martin. om det går att få en bild på hur låset skulle se ut med uppflyttad logotyp som "spänne" 🌻
Jag skyller på att det är Tisdag men jag förstår inte riktigt vad du menar med logotyp som spänne :) Utveckla gärna så ska jag försöka fixa det i Photoshop.

Jag var/är till och med osäker om du vill att jag ska utgå från omega spännet men här kommer en version av det med Sinn logga i väntan på utförligare arbetsbeskrivning :)
Sinn.jpg


Vänligen,
Martin
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag skyller på att det är Tisdag men jag förstår inte riktigt vad du menar med logotyp som spänne :) Utveckla gärna så ska jag försöka fixa det i Photoshop.

Jag var/är till och med osäker om du vill att jag ska utgå från omega spännet men här kommer en version av det med Sinn logga i väntan på utförligare arbetsbeskrivning :)
Sinn.jpg


Vänligen,
Martin

Även med luddiga instruktioner är du ett geni :) Det där var ju riktigt jäkla snyggt!

Min tanke var annars att man tar det gamla Sinn-låset och på samma ställe där Omega har använt logotypen tänker jag att man istället flyttar upp det befintliga "S" som en flärp då min idé går ut på ett smalt lås utan tryckknappar på sidan.

Önskedröm nr.2 och verkligen i mån av lust och tid ☀️ Men är väldigt nyfiken på hur Rolex lås skulle se ut med Sinn´s gamla smala ränder och antingen S eller den logotyp du använde första gånger där Rolex-kronan är nu.

Väldigt tacksam att du tar dig dit med sådant här. Har ju fått massor av fina bilder både här och i Sjöö Sandströmtråden. Tack 🙏

Skärmavbild 2023-02-28 kl. 10.59.32.png
68FE53D5-9FD9-43EF-804B-4945D18D2565.jpeg
F6DA4432-ED15-47F3-B8DD-47DDF4409333.jpeg

9BBC8126-2D3A-410D-A362-7E9FDA9B71D8.jpeg


Skärmavbild 2023-02-28 kl. 11.08.30.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ett angenämt problem. Bjuder på en gammal bild på triaden. (Nu blev jag ju sugen på att gräva fram 240:n också…)
707C7D9A-5DEB-4742-AEB0-A8D048662BDD.jpeg

240 är cool och med en boett som man med gott samvete kan testa även om man är rädd för stora klockor. Låg profil och extremt korta bandhorn gör att den fungerar även på mellanhandleder.

En 240 som man nästan aldrig ser till salu, minns faktiskt inte ett enda tillfälle, är 240 C. Limiterad i 100 ex och gavs ut i samarbete med Chronos Magazine och levererades med länk men också världens största bund :)

213ef8a88c2a33fabeec936bbd31718f.jpg


 

Martin.

Omega
2-Faktor
Även med luddiga instruktioner är du ett geni :) Det där var ju riktigt jäkla snyggt!

Min tanke var annars att man tar det gamla Sinn-låset och på samma ställe där Omega har använt logotypen tänker jag att man istället flyttar upp det befintliga "S" som en flärp då min idé går ut på ett smalt lås utan tryckknappar på sidan.

Önskedröm nr.2 och verkligen i mån av lust och tid ☀️ Men är väldigt nyfiken på hur Rolex lås skulle se ut med Sinn´s gamla smala ränder och antingen S eller den logotyp du använde första gånger där Rolex-kronan är nu.

Väldigt tacksam att du tar dig dit med sådant här. Har ju fått massor av fina bilder både här och i Sjöö Sandströmtråden. Tack 🙏
Med instruktioner blev det lite enklare :)

Gjorde "Variant 1" i två olika versioner i hopp om att en motsvarande din målbild
Sinn 2.jpg

Sinn 3.jpg


Och så ett försök på din önskedröm :)
Sinn 4.jpg


Vänligen,
Martin
 

vanman

Rolex
2-Faktor
240 är cool och med en boett som man med gott samvete kan testa även om man är rädd för stora klockor. Låg profil och extremt korta bandhorn gör att den fungerar även på mellanhandleder.

En 240 som man nästan aldrig ser till salu, minns faktiskt inte ett enda tillfälle, är 240 C. Limiterad i 100 ex och gavs ut i samarbete med Chronos Magazine och levererades med länk men också världens största bund :)

213ef8a88c2a33fabeec936bbd31718f.jpg


Är benägen att hålla med, trodde den skulle sitta riktigt dåligt tills jag fick prova den!
00C56C2A-B70F-47F4-8144-FE48417DDAD1.jpeg

Gammal bild, men ack så trevlig! Tycker dom verkligen borde göra en variant med ”worldtime” bezel som på din 143(?) @Clark Kent .
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Med instruktioner blev det lite enklare :)

Gjorde "Variant 1" i två olika versioner i hopp om att en motsvarande din målbild
Sinn 2.jpg

Sinn 3.jpg


Och så ett försök på din önskedröm :)
Sinn 4.jpg


Vänligen,
Martin
Vansinnigt snyggt, skulle verkligen bli ett lyft men sannolikheten att se någon av lösningarna från Sinn är lika stor som att en snöboll skulle överleva i det glödheta helvetet :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vansinnigt snyggt, skulle verkligen bli ett lyft men sannolikheten att se någon av lösningarna från Sinn är lika stor som att en snöboll skulle överleva i det glödheta helvetet :)

"Don Henley said in 1980 that the Eagles would get back together "When Hell Freezes Over", hence the name given to this album."

Säg inte det, märkligare saker har ju hänt :)

OT, musiktips 🎶 🎸


Skärmavbild 2023-02-28 kl. 13.39.48.png
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Med instruktioner blev det lite enklare :)

Gjorde "Variant 1" i två olika versioner i hopp om att en motsvarande din målbild
Sinn 2.jpg

Sinn 3.jpg


Och så ett försök på din önskedröm :)
Sinn 4.jpg


Vänligen,
Martin

Det det är så bra att man nästan blir tårögd 😍 Stort, stort tack!

Man skulle få räkna med ett påslag på säkert 2-3´/klocka, men så länge man adderar kvalitet är jag helt ok med att man kryper upp ett snäpp i pris.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den verkar rätt trevlig. Är den manuell,automat eller Quartz?

Automat, men tunn ändå :)

 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Efter två-tre veckors förtvivlan och köp av länk-verktyg har jag äntligen fått på presidentlänken från US på 103an.

Jag som tyckte h-länken var besvärlig har nu fått testa på att justera längd på länk med sådana där förbaskade små stift 🤬

Passformen är lite sådär och borstad länk till polerad klocka blev väl inte kanon men länken är iaf gedigen och skön. Därtill smidigare spänne.


838F8C47-F174-42F2-8505-56AA922BB750.jpeg
BDD61E7D-61F8-4DE0-97D3-D27A077A1B5C.jpeg
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Efter två-tre veckors förtvivlan och köp av länk-verktyg har jag äntligen fått på presidentlänken från US på 103an.

Jag som tyckte h-länken var besvärlig har nu fått testa på att justera längd på länk med sådana där förbaskade små stift 🤬

Passformen är lite sådär och borstad länk till polerad klocka blev väl inte kanon men länken är iaf gedigen och skön. Därtill smidigare spänne.


838F8C47-F174-42F2-8505-56AA922BB750.jpeg
BDD61E7D-61F8-4DE0-97D3-D27A077A1B5C.jpeg
Jag vill återigen slå ett slag för horotec springbar plyers. Det tog mig evigheter att byta länk innan och var alltid orolig över repor. Numera går ett byte på några sekunder och inget skydd i form av tejp behövs.

US är bra grejer utefter mina erfarenheter!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Efter två-tre veckors förtvivlan och köp av länk-verktyg har jag äntligen fått på presidentlänken från US på 103an.

Jag som tyckte h-länken var besvärlig har nu fått testa på att justera längd på länk med sådana där förbaskade små stift 🤬

Passformen är lite sådär och borstad länk till polerad klocka blev väl inte kanon men länken är iaf gedigen och skön. Därtill smidigare spänne.


838F8C47-F174-42F2-8505-56AA922BB750.jpeg
BDD61E7D-61F8-4DE0-97D3-D27A077A1B5C.jpeg
Tycker den ser bra ut men förstår att blank boett och borstad länk kanske inte är 100.
 
Topp