Jag är inte lika strikt inställt till det som jag vet att många är
Dels tycker jag att man kan se det rent estetiskt. Om nu en beige lume är det som passar bäst hon med färgschemat för tavla så är det ett logiskt val.
Jag ser heller inget problem med att välja det till en modell som man tar fram exempelvis i en heritage-serie. Jag hade gärna sett faux patina på min 103 ST C. Det hade gett klockan en ytterligare varmare framtoning och om man nu vill försöka skapa en klocka som ska knyta an till vintage, varför bara gå 90% hela vägen?
Sen är det synd att Sinn inte väljer lume mer noggrant utifrån referensen. Den vita 104 till exempel skulle vara fantastisk med en vit lysmassa med blå ton när den aktiveras.
Men naturligtvis är lume som är förändrad över tid bäst, här underbart exemplifierat med en av de största missarna jag har gjort då jag var osäker på äktheten och helt enkelt tog för lång tid på mig. Det var faktiskt inte ens speciellt bråttom, men jag gjorde inte jobbet i tid.