• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hörde jag 104 ABE ?





IMG_1128 (2).JPG

Finns en på Bukowskis med sluttid imorgon. Värt att tänka på är att 25% tillkommer i köparprovision plus 20€ för att få den till Bukowskis i Sverige alternativt 70€ för transport till dörren. Lägg märke till också ett rätt så trist bandhorn med diskussionen om repor i färskt minne.


Skärmavbild 2023-02-26 kl. 19.54.19.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Finns en på Bukowskis med sluttid imorgon. Värt att tänka på är att 25% tillkommer i köparprovision plus 20€ för att få den till Bukowskis i Sverige alternativt 70€ för transport till dörren. Lägg märke till också ett rätt så trist bandhorn med diskussionen om repor i färskt minne.


Skärmavbild 2023-02-26 kl. 19.54.19.png



Är ändå ett hyffsat pris om man jämför med vad som begärs på C24-20%. Är rätt nöjd att jag lyckades köpa en bättre beg utan repor i Finland för en väldigt hyffsad peng :)

Självklart en bild åxå på en i mitt tycke snyggaste 104 an.



IMG_1663 (2).JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är ändå ett hyffsat pris om man jämför med vad som begärs på C24-20%. Är rätt nöjd att jag lyckades köpa en bättre beg utan repor i Finland för en väldigt hyffsad peng :)

Självklart en bild åxå på en i mitt tycke snyggaste 104 an.



IMG_1663 (2).JPG

Acceptpris är inte uppnått än och i och med att det är satt utrop till 1.400€ lär accept ligga inte så långt under det. Med 25% och frakt till Bukowskis Sverige är man och nosar på 20´. Men den är absolut fin :)
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Påpekande på Uhrforum som jag helt håller med om. Man skulle ha använt den vitare lumen som @JoelD har till sin 356, (just den detaljen avhandlades inte på Uhrforum :) ), och i andra hand faux patina som på A B E.

Skärmavbild 2023-02-26 kl. 17.36.09.png
Jag har faktiskt oftast lite svårt för den fusk-patinerade färgen... men så är jag å andra sidan den som också specialbeställde vit-vit, haha
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Acceptpris är inte uppnått än och i och med att det är satt utrop till 1.400€ lär accept ligga inte så långt under det. Med 25% och frakt till Bukowskis Sverige är man och nosar på 20´. Men den är absolut fin :)
Får man väll anse att den håller sitt värde rätt bra med tanke på att den är tillverkad i 1000 ex och att en vanlig 104 ny ligger på mellan 15 och 18 tusingar ca..
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har faktiskt oftast lite svårt för den fusk-patinerade färgen... men så är jag å andra sidan den som också specialbeställde vit-vit, haha

Jag är inte lika strikt inställt till det som jag vet att många är :)

Dels tycker jag att man kan se det rent estetiskt. Om nu en beige lume är det som passar bäst hon med färgschemat för tavla så är det ett logiskt val.

Jag ser heller inget problem med att välja det till en modell som man tar fram exempelvis i en heritage-serie. Jag hade gärna sett faux patina på min 103 ST C. Det hade gett klockan en ytterligare varmare framtoning och om man nu vill försöka skapa en klocka som ska knyta an till vintage, varför bara gå 90% hela vägen?

Sen är det synd att Sinn inte väljer lume mer noggrant utifrån referensen. Den vita 104 till exempel skulle vara fantastisk med en vit lysmassa med blå ton när den aktiveras.

IMG_20200609_080237.jpg


Men naturligtvis är lume som är förändrad över tid bäst, här underbart exemplifierat med en av de största missarna jag har gjort då jag var osäker på äktheten och helt enkelt tog för lång tid på mig. Det var faktiskt inte ens speciellt bråttom, men jag gjorde inte jobbet i tid.

103165347_126472775739712_2478109740275330302_n.jpg
104133829_1146073885751824_4958570459155806910_n.jpg
aea5308a-c7ba-4ea3-b76b-e563228bc748.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag är inte lika strikt inställt till det som jag vet att många är :)

Dels tycker jag att man kan se det rent estetiskt. Om nu en beige lume är det som passar bäst hon med färgschemat för tavla så är det ett logiskt val.

Jag ser heller inget problem med att välja det till en modell som man tar fram exempelvis i en heritage-serie. Jag hade gärna sett faux patina på min 103 ST C. Det hade gett klockan en ytterligare varmare framtoning och om man nu vill försöka skapa en klocka som ska knyta an till vintage, varför bara gå 90% hela vägen?

Sen är det synd att Sinn inte väljer lume mer noggrant utifrån referensen. Den vita 104 till exempel skulle vara fantastisk med en vit lysmassa med blå ton när den aktiveras.

IMG_20200609_080237.jpg


Men naturligtvis är lume som är förändrad över tid bäst, här underbart exemplifierat med en av de största missarna jag har gjort då jag var osäker på äktheten och helt enkelt tog för lång tid på mig. Det var faktiskt inte ens speciellt bråttom, men jag gjorde inte jobbet i tid.

103165347_126472775739712_2478109740275330302_n.jpg
104133829_1146073885751824_4958570459155806910_n.jpg
aea5308a-c7ba-4ea3-b76b-e563228bc748.jpg
Vilken modell är den med svart tavla och svarta subbar ? Är det en excelsior ark eller ??
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vilken modell är den med svart tavla och svarta subbar ? Är det en excelsior ark eller ??

Stämmer bra! Men vid den tidpunkten så hittade jag inga referensexemplar och fegade ur. Efter det har jag sett åtminstone 2-3 till.
En sådan klocka som det hugger till lite i magen när jag går in i EP-foldern och den dyker upp som ett stort hån :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Stämmer bra! Men vid den tidpunkten så hittade jag inga referensexemplar och fegade ur. Efter det har jag sett åtminstone 2-3 till.
En sådan klocka som det hugger till lite i magen när jag går in i EP-foldern och den dyker upp som ett stort hån :)
Som när jag ser en renoverad MB 190 cab idag och mins när jag i slutet av 70 talet blev erbjuden att köpa en för 3000:- men tackade nej. idag koster en sådan minst 1 mille :confused:

Hade varit mång miljonär idag om jag nappat på allt som erbjudits, men icke, här sitter man som en fattig kyrkråtta och har inte ens råd att köpa en Rålex 😭
För att citera penti varg.. "tyck synd om jag"
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Som när jag ser en renoverad MB 190 cab idag och mins när jag i slutet av 70 talet blev erbjuden att köpa en för 3000:- men tackade nej. idag koster en sådan minst 1 mille :confused:

Hade varit mång miljonär idag om jag nappat på allt som erbjudits, men icke, här sitter man som en fattig kyrkråtta och har inte ens råd att köpa en Rålex 😭
För att citera penti varg.. "tyck synd om jag"

Fynden finns där ute ☺️
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Sinn är ett intressant märke och en 556 finns i tankarna att skaffa lite framöver. Jag är dock fundersam över antireflexbehandling även på utsidan. Ska göra klockan snyggare med mindre reflektioner. Men behandlingen är väl repkänslig vad jag förstår. Går glaset att enkelt byta ut då, och vad kostar det?
Kolla några inlägg upp från ditt så ser du min åsikt.
85€ kostar ett nytt glas, om det inte ändrats sedan förra sommaren.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Om ngn äs sugen på en Grön 556 finns det en på Kellofoorumi.
1250 utan länk.

 
Topp