Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det AR även på utsidan på 900?900 med på helgens första futsalmatch
Vet inte faktiskt men det måste det varaÄr det AR även på utsidan på 900?
Såg den här precis och tydligen många som inte gillar det, märkligt.
Annars fanns det amdra saker jag kunde skriva under.
Tycker hon är annoying.Är det AR även på utsidan på 900?
Såg den här precis och tydligen många som inte gillar det, märkligt.
Annars fanns det andra saker jag kunde skriva under.
Bara jag som störde mig på henne?
Mest fokus på listanTycker hon är annoying.
Varför köpa när man kan göra självJag köper annat än klockor oxå.
Håller med dig, har haft en Explorer och en DJ och störde mig ständigt på avsaknaden av AR. Min 556:à har bra AR men det bästa jag har upplevt själv var på min Omega SMPC, den hade oxå AR på båda sidorna av glaset om jag inte har felJag älskar AR och tar hellre risken för repor och ett relativt billigt glasbyte mot att alltid ha ett mjölkigt glas.
Sinn är bra på detta, när det inte är någon av fettmagneterna.
Ser man AR bredvid ickeAR i ett naturligt tillstånd är det svårt att argumentera emot tycker jag.
Ett OT-exempel:
Ja, omega har kört dubbelsidig AR väldigt länge. Absolut fått skit för repkänslighet, men i min bok väger det tyngre att typ aldrig se glaset. Det känns som magi verkligen när det fungerar som det ska.Håller med dig, har haft en Explorer och en DJ och störde mig ständigt på avsaknaden av AR. Min 556:à har bra AR men det bästa jag har upplevt själv var på min Omega SMPC, den hade oxå AR på båda sidorna av glaset om jag inte har fel
Trist hur man kan lyckas få det att se så tråkigt ut. Ett sätt om man är skakig att slippa det där, är att tejpa runt hålet innan man tar fram hårda verktyg.Hej alla glada!
Köpte en beggad 556 för ett tag sen och inspekterade väl inte jättenoga (my bad). Föregående ägare har antingen varit rätt ostadig på handen eller ouppmärksam, men har lyckats få små hairlines (de känns inte) runt alla luggholes. Man får leta för att få se dem ordentligt. Kan detta åtgärdas i efterhand? Tog en så ocharmig bild jag kunde.
Tack!
// Anders
Ja eller hur.Trist hur man kan lyckas få det att se så tråkigt ut. Ett sätt om man är skakig att slippa det där, är att tejpa runt hålet innan man tar fram hårda verktyg.
Men för att svara på din fråga, javisst. Men du gör det knappast själv. Du kan "släta ut" ytan genom att borsta den själv, men ska det göras på riktigt måste ytan slipas ned lätt.
Ja eller hur.
Hmm, vad kan något sådant gå loss på då? Är ju bara precis runt hålen det behöver fixas. I övrigt är klockan fin.
Om du inte kan häva köpet så tycker jag att du skall se det som att den är inkörd och kan använda den utan att oroa dig för repor. Så kan du ta full polering av sinn vid nästa serviceJa eller hur.
Hmm, vad kan något sådant gå loss på då? Är ju bara precis runt hålen det behöver fixas. I övrigt är klockan fin.
Trist hur man kan lyckas få det att se så tråkigt ut. Ett sätt om man är skakig att slippa det där, är att tejpa runt hålet innan man tar fram hårda verktyg.
Men för att svara på din fråga, javisst. Men du gör det knappast själv. Du kan "släta ut" ytan genom att borsta den själv, men ska det göras på riktigt måste ytan slipas ned lätt.
Håller med.@AndersSv Jag hade ställt frågan till någon av forumets urmakare i Hemslöjdsdelen. Att lägga nästan 3´ på att fixa det där känns ovärt.
Klassisk tråd på KS nyligen om en GS där olika bilder visade klockan som snudd på nyskick vs katastrofrepig så frågan är hur mycket det där syns på armlängds avstånd. Det jag menar är att det kanske är relativt enkelt för någon kunnig på hemmaplan.
Sinn är ett intressant märke och en 556 finns i tankarna att skaffa lite framöver. Jag är dock fundersam över antireflexbehandling även på utsidan. Ska göra klockan snyggare med mindre reflektioner. Men behandlingen är väl repkänslig vad jag förstår. Går glaset att enkelt byta ut då, och vad kostar det?
Man hinner ju inte ha klockan framme ens för en bild utan att regnet vill vara med Det ser ut som att jag får gå över klockan en gång till för lite efterpolering men i stort är jag nöjd och 99% av all yttre AR är borta.
Skulle inte säga att AR på Sinn är repkänslig alls. Har haft flera som används väl, vissa nästan för väl och aldrig fått en repa i AR. På 856 fick jag något som såg ut som att en kemikaliedroppe frätt ett märke och då polerade jag bort yttre AR själv med Dremel och polermedel typ Autosol.Sinn är ett intressant märke och en 556 finns i tankarna att skaffa lite framöver. Jag är dock fundersam över antireflexbehandling även på utsidan. Ska göra klockan snyggare med mindre reflektioner. Men behandlingen är väl repkänslig vad jag förstår. Går glaset att enkelt byta ut då, och vad kostar det?
Sant, kan kolla sen. Ska till klockmaster imorgon, de sa idag när jag pratade med dem att det nog inte skulle vara så dyrt. Så återkommer@AndersSv Jag hade ställt frågan till någon av forumets urmakare i Hemslöjdsdelen. Att lägga nästan 3´ på att fixa det där känns ovärt.
Klassisk tråd på KS nyligen om en GS där olika bilder visade klockan som snudd på nyskick vs katastrofrepig så frågan är hur mycket det där syns på armlängds avstånd. Det jag menar är att det kanske är relativt enkelt för någon kunnig på hemmaplan.
Hörde jag 104 ABE ?Påpekande på Uhrforum som jag helt håller med om. Man skulle ha använt den vitare lumen som @JoelD har till sin 356, (just den detaljen avhandlades inte på Uhrforum ), och i andra hand faux patina som på A B E.
Det där är rätt lätt att fixa. Tricket är att hitta samma grovlek på borstningen som original.@AndersSv Jag hade ställt frågan till någon av forumets urmakare i Hemslöjdsdelen. Att lägga nästan 3´ på att fixa det där känns ovärt.
Ja var nått sånt hon jag pratade med nämnde också. Är det en femhundring så känns det ok. Tänkte eventuellt sälja/byta klockan så då är det ju bra om allt är sjysst och ordnat.Det där är rätt lätt att fixa. Tricket är att hitta samma grovlek på borstningen som original.
Lämnar man det till t ex Klockmaster så skulle jag gissa 500-1000 kr för att få det åtgärdat. Om man ska få det fixat eller ej beror väl på hur man avser att använda klockan. Om försiktigt, kan det ju vara värt att fixa till den. Om mer vardagligt, så kanske det blir mer repor o dyl, och då är kanske det är lika bra att acceptera den som den är.