Väldigt tråkigt
Har du kollat med Erikson om det finns möjlighet att dra i några trådar?
Sinn måste verkligen ta krafttag med rådane situation för det är någonting som inte stämmer. Jag vet att det har varit besvärligt med halv personalstyrka då Tyskland har haft mycket hårdare Covid-regler än Sverige och det är allmän materialbrist i världen. Men nu är det ett exempelvis ett halvårs väntetid för en helt vanlig 556! Det är en klocka som man ska ha en överproduktion på så att det inte bara ska vara omedelbar leveranstid direkt från Sinn, utan den ska finnas i plural hos precis varenda AD. Det är dessutom ett halvårs väntetid på 356/8, 144, Ezm3, i princip samtliga U-modeller. Det enda man verkar vara i fas med är 104, 105 och 240.
Möjligt att man likt de flesta tillverkare vill klättra i stegen gällande att ta betalt, men oavsett så kan man då inte ha sin instegsklocka otillgänglig. Visst att märket är mer känt nu än bara för 5 år sedan, det har
@Dr. D gett bra exempel på gällande följare/likes på sociala medier, men man är ändå inte Rolex eller Omega. Chansen att random lirare kliver in och direkt köper en Sinn för +50´ är markant lägre än hos nämnda varumärkenen. Däremot att man först skaffar en 556, inser att det är bang för the bucks, och därefter bli nyfiken på resterande sortiment. Det skulle jag tro är en långt mer vanlig köphistorik hos en Sinn-kund.
Jag står fast vid vad jag skrev tidigare i tråden, att man borde pausa nya släpp i ett helt år och enbart jobba på att komma ikapp med produktions- och servicetider.
Man kan förresten fortsätta med släpp, men då med befintliga produkter i små limiterade upplagor som inte påverkar produktionen på övrigt sortiment. Men i valet mellan att ha 556, U-modellerna, Ezm3, 356/8 och 144 i montrarna mot att det ska komma en UX50 eller liknande borde det vara självklart för Sinn vad man bör prioritera.