• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tycker att du kan investera i ett racingband också. Lite svårare att få tag på lim man vill undvika tvärlagda sömmar uppe mot boetten. Den där varianten tycker jag är den absolut snyggaste 👇

ef12d31655e8c895d8bea3315933b543.jpg
Riktigt bra!
@Jamterik har du inte något liknande på din lilla Guinand?
Kanske fel bredd?
 
Liten tripp i Tyresta Nationalpark. Den gångna helgen bjöd verkligen på kanonväder!
20230312_115010.jpg
Riktigt cool! Själv har mina sinnköparplaner gått i stöpet och det känns riktigt tråkigt. Hade beställt UX GSG9 med förhoppning om leverans 1-2 veckor som aviserat på hemsidan. Något som numera är leverans november. Sinn måste lösa de där leveranstiderna. De tappar säkerligen åtskilliga kunder som inte kan vänta eller där intresset för just den klockan svalnar över tid.

Det som förbryllar mig är att sinn har tydligen 20 UX på backorder och det ska ge 7 mån leveranstid? Gör de 2 UX i månaden? Enligt deras coola istest så ser man ju minst ett 20 tal på en platta och det ger ju iaf ett sken av att de tillverkas långt fler än 1 klocka per ”batch” aja vad vet jag..
 
Senast ändrad:
Riktigt cool! Själv har mina sinnköparplaner gått i stöpet och det känns riktigt tråkigt. Hade beställt UX GSG9 med förhoppning om leverans 1-2 veckor som aviserat på hemsidan. Något som numera är leverans november. Sinn måste lösa de där leveranstiderna. De tappar säkerligen åtskilliga kunder som inte kan vänta eller där intresset för just den klockan svalnar över tid.

Det som förbryllar mig är att sinn har tydligen 20 UX på backorder och det ska ge 7 mån leveranstid? Gör de 2 UX i månaden? Enligt deras coola istest så ser man ju minst ett 20 tal på en platta och det ger ju iaf ett sken av att de tillverkas långt fler än 1 klocka per ”batch” aja vad vet jag..

Väldigt tråkigt :( Har du kollat med Erikson om det finns möjlighet att dra i några trådar?

Sinn måste verkligen ta krafttag med rådande situation för det är någonting som inte stämmer. Jag vet att det har varit besvärligt med halv personalstyrka då Tyskland har haft mycket hårdare Covid-regler än Sverige och det är allmän materialbrist i världen. Men nu är det ett exempelvis ett halvårs väntetid för en helt vanlig 556! Det är en klocka som man ska ha en överproduktion på så att det inte bara ska vara omedelbar leveranstid direkt från Sinn, utan den ska finnas i plural hos precis varenda AD. Det är dessutom ett halvårs väntetid på 356/8, 144, Ezm3, i princip samtliga U-modeller. Det enda man verkar vara i fas med är 104, 105 och 240.

Möjligt att man likt de flesta tillverkare vill klättra i stegen gällande att ta betalt, men oavsett så kan man då inte ha sin instegsklocka otillgänglig. Visst att märket är mer känt nu än bara för 5 år sedan, det har @Dr. D gett bra exempel på gällande följare/likes på sociala medier, men man är ändå inte Rolex eller Omega. Chansen att random lirare kliver in och direkt köper en Sinn för +50´ är markant lägre än hos nämnda varumärkenen. Däremot att man först skaffar en 556, inser att det är bang för the bucks, och därefter bli nyfiken på resterande sortiment. Det skulle jag tro är en långt mer vanlig köphistorik hos en Sinn-kund.

Jag står fast vid vad jag skrev tidigare i tråden, att man borde pausa nya släpp i ett helt år och enbart jobba på att komma ikapp med produktions- och servicetider.

Man kan förresten fortsätta med släpp, men då med befintliga produkter i små limiterade upplagor som inte påverkar produktionen på övrigt sortiment. Men i valet mellan att ha 556, U-modellerna, Ezm3, 356/8 och 144 i montrarna mot att det ska komma en UX50 eller liknande borde det vara självklart för Sinn vad man bör prioritera.
 
Väldigt tråkigt :( Har du kollat med Erikson om det finns möjlighet att dra i några trådar?

Sinn måste verkligen ta krafttag med rådane situation för det är någonting som inte stämmer. Jag vet att det har varit besvärligt med halv personalstyrka då Tyskland har haft mycket hårdare Covid-regler än Sverige och det är allmän materialbrist i världen. Men nu är det ett exempelvis ett halvårs väntetid för en helt vanlig 556! Det är en klocka som man ska ha en överproduktion på så att det inte bara ska vara omedelbar leveranstid direkt från Sinn, utan den ska finnas i plural hos precis varenda AD. Det är dessutom ett halvårs väntetid på 356/8, 144, Ezm3, i princip samtliga U-modeller. Det enda man verkar vara i fas med är 104, 105 och 240.

Möjligt att man likt de flesta tillverkare vill klättra i stegen gällande att ta betalt, men oavsett så kan man då inte ha sin instegsklocka otillgänglig. Visst att märket är mer känt nu än bara för 5 år sedan, det har @Dr. D gett bra exempel på gällande följare/likes på sociala medier, men man är ändå inte Rolex eller Omega. Chansen att random lirare kliver in och direkt köper en Sinn för +50´ är markant lägre än hos nämnda varumärkenen. Däremot att man först skaffar en 556, inser att det är bang för the bucks, och därefter bli nyfiken på resterande sortiment. Det skulle jag tro är en långt mer vanlig köphistorik hos en Sinn-kund.

Jag står fast vid vad jag skrev tidigare i tråden, att man borde pausa nya släpp i ett helt år och enbart jobba på att komma ikapp med produktions- och servicetider.

Man kan förresten fortsätta med släpp, men då med befintliga produkter i små limiterade upplagor som inte påverkar produktionen på övrigt sortiment. Men i valet mellan att ha 556, U-modellerna, Ezm3, 356/8 och 144 i montrarna mot att det ska komma en UX50 eller liknande borde det vara självklart för Sinn vad man bör prioritera.
Kan bara hålla med, det är väldigt enkelt att rasera något som tar tid att bygga upp. Man ska vara rädd om renommé och varumärke.
 
Kan bara hålla med, det är väldigt enkelt att rasera något som tar tid att bygga upp. Man ska vara rädd om renommé och varumärke.

Inser att jag missade en faktor som jag i och för sig nämnde i förra inlägget. Ökad popularitet.
Möjligt att man inte har varit beredd på en så pass mycket större efterfrågan, men om så är fallet så måste man fortfarande prioritera att komma ikapp samt att öka produktionskapaciteten. Om jag har förstått det korrekt så är även bristen på urmakare ett problem, inte bara för Sinn utan för många tillverkare. Knepigt helt enkelt, och det finns garanterat omständigheter som man inte har en aning om.

Men det är ju lite trist att inte kunna putta folk i riktningen mot Sinn eftersom det inte finns några klockor att köpa. 556 är ju ett vanligt förekommande förslag på instegsklocka, inte bara från mig utan många på forumet. Men det blir ju en smula meningslöst tips om det inte finns klockor att köpa.
 
Efter allt mitt gnäll så måste jag posta en bild på en fin Sinn i alla fall, och eftersom det är OWG March så får det bli en arkivbild :)
Här en limiterad 556 som om jag inte minns fel Inte är Japan utan Korea, men där man verkligen har fått till det. Applicerade index, inget datum och kritvit lysmassa.

09beaaef-1f6eee-4d4d-b860-90f0c353ec83.jpg
 
Efter allt mitt gnäll så måste jag posta en bild på en fin Sinn i alla fall, och eftersom det är OWG March så får det bli en arkivbild :)
Här en limiterad 556 som om jag inte minns fel Inte är Japan utan Korea, men där man verkligen har fått till det. Applicerade index, inget datum och kritvit lysmassa.

09beaaef-1f6eee-4d4d-b860-90f0c353ec83.jpg
Cleeeaaan! Det där är ju en ultimat GADA.
 
Tillbaka
Topp