• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kanske liiiite. Men jag tycker den ju är lite för stor, haha

Trist :( Har inte burit 356 annat än när jag har provat hos Erikson, men min Seagull har ganska exakt samma dimensioner. Förstår att den kan kännas hög i vissa sammanhang, men har har sällan den typen av kläder där någon måste slinka in under manschetten. Sen är min knöl lokaliserad så att alla klockor hamnar relativt långt upp på underarmen vilket inte ger det mest estetiska bärandet oavsett.

IMG_6126.JPG
 
Trist :( Har inte burit 356 annat än när jag har provat hos Erikson, men min Seagull har ganska exakt samma dimensioner. Förstår att den kan kännas hög i vissa sammanhang, men har har sällan den typen av kläder där någon måste slinka in under manschetten. Sen är min knöl lokaliserad så att alla klockor hamnar relativt långt upp på underarmen vilket inte ger det mest estetiska bärandet oavsett.

IMG_6126.JPG

Ja om antingen min handled varit större eller klockan plattare så hade det funkat bättre. Men min nästa klocka är sannolikt en vintage Cartier också... så det är lite ditåt min smak väger också, så att säga.

Men 356:an ÄR ju väldigt fin på t ex det där svarta lädret!
 
Senast ändrad:
Ja om antingen min handled varit större eller klockan plattare så hade det funkat bättre. Men min nästa klocka är sannolikt en vintage Cartier också... så det är lite ditåt min smak väger också, så att säga.

Kul! Ställde frågan nyligen till Cartier-proffsen om en uppdaterad prisbild för Basculante 2390, men insåg att det tåget har gått och jag missade med ca 2 år.

För att hålla det lite OnT så kommer det en bild på Sinns med Cartier-doftande alternativ. Nu blir det till att gräva djupt i minnet, men har för mig att @grodslukarenx har/hade en variant på den här men med annan märkning.

Skärmavbild 2023-03-14 kl. 21.28.51.png
 
Kul! Ställde frågan nyligen till Cartier-proffsen om en uppdaterad prisbild för Basculante 2390, men insåg att det tåget har gått och jag missade med ca 2 år.

För att hålla det lite OnT så kommer det en bild på Sinns med Cartier-doftande alternativ. Nu blir det till att gräva djupt i minnet, men har för mig att @grodslukarenx har/hade en variant på den här men med annan märkning.

Skärmavbild 2023-03-14 kl. 21.28.51.png
@hejsam
 
Kul! Ställde frågan nyligen till Cartier-proffsen om en uppdaterad prisbild för Basculante 2390, men insåg att det tåget har gått och jag missade med ca 2 år.

För att hålla det lite OnT så kommer det en bild på Sinns med Cartier-doftande alternativ. Nu blir det till att gräva djupt i minnet, men har för mig att @grodslukarenx har/hade en variant på den här men med annan märkning.

Skärmavbild 2023-03-14 kl. 21.28.51.png

Så himla många otippade Sinn det finns!
Men det finns ju billigare Basculanter också :).
 
Jag hade visst samma bild redan sparad i Sinndokument-mappen, men där man även ser prislistan. Tyvärr är bilden avklippt men det verkar ha funnits tre varianter. Stål, pläterad och helguld. Ser man inte en 4:a på raden för guld? I sådana fall var den inte helt gratis.

46c5ea3d-73d1-42d2-8c3f-3d3dc95f0fdd.jpg
 
@Clark Kent stämmer jag tog över liket av @grodslukarenx, oklart om de fanns i stål eller om de också var pläterade?

94CEA621-468C-48CD-B7DC-E547CFC0FACB.jpeg
C33A1522-226B-4E90-9997-7E8859DC4FCF.jpeg
A313EDDB-F3B1-4106-8B95-DCE86CBB7A7F.jpeg
68E99D8C-3E44-403C-9C4C-F8A957BCB070.jpeg

Min är iallafall guldpläterad och har även sett Chronoswiss märkta i både pläterat och 18k guld.

Kul med lite katalogbilder också, det har jag inte sett tidigare. Har du något årtal?
4F8740A9-C1A3-4780-80F7-8E99CD04FE46.jpeg
1CAF2A88-9DAB-4873-9C47-072249EB1166.jpeg
E4EEAA21-57DF-40E6-9EC6-B9E676B2E5D0.jpeg

Fantastiskt fin och tack för alla bilder! En dröm att lyckas hitta en sådan där Sinn någon gång även om ditt ex har en mycket mer elegant krona.

EDIT: Vet att det diskuterades i Vintage förut men listade någon ut vad FA stod för?
 
Fantastiskt fin och tack för alla bilder! En dröm att lyckas hitta en sådan där Sinn någon gång även om ditt ex har en mycket mer elegant krona.

EDIT: Vet att det diskuterades i Vintage förut men listade någon ut vad FA stod för?
Jag har faktiskt ingen aning vad F.A står för, kanske @grodslukarenx vet?

Har fått för mig att dessa är från slutet av 80-talet men hade varit kul att veta när sinn katalogen du visade ovan är ifrån då jag gissar dessa såldes samtidigt!
 
Jag har faktiskt ingen aning vad F.A står för, kanske @grodslukarenx vet?

Har fått för mig att dessa är från slutet av 80-talet men hade varit kul att veta när sinn katalogen du visade ovan är ifrån då jag gissar dessa såldes samtidigt!

Jag har tyvärr inget bra svar mer än att jag delar din gissning med slutet av 80-talet/början 90-tal.

Men jag pingar in @Ortwin Schroeder som jag vet har flera gamla Sinn-kataloger så han kanske sitter inne på svaret :)
 
Fantastiskt fin och tack för alla bilder! En dröm att lyckas hitta en sådan där Sinn någon gång även om ditt ex har en mycket mer elegant krona.

EDIT: Vet att det diskuterades i Vintage förut men listade någon ut vad FA stod för?

Jag har faktiskt ingen aning vad F.A står för, kanske @grodslukarenx vet?

Har fått för mig att dessa är från slutet av 80-talet men hade varit kul att veta när sinn katalogen du visade ovan är ifrån då jag gissar dessa såldes samtidigt!
Kan vara Fühner & Assmus från Pforzheim om man kollar på denna fantastiska sida. Inte riktigt samma logga dock.

 
Tillbaka
Topp