• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den stora trÄden om Sinn

ja,”tygbandet” som dom kommit ut med
k’nns hĂ„rt,och plastaktig fick göra ett extra hĂ„l i bandet för att det skulle passa nĂ„gorlunda,men hoppas pĂ„ att det skall bli mjukare och följsammare
kÀnns lite Natoband med tvÄ lager, som sagt hoppas det blir mjukare och följsammare

Ja har inte provat sailcloth men hoppas att det stÀmmer det du sÀger
Blev ju lite ledsen 😔 nĂ€r jag lĂ€ste detta, har ju verkligen trott pĂ„ bandets storhet,, hoppas verkligen att det bĂ€ttrar sig!
Funderar pÄ att tröstköpa ett 2-delat nato frÄn @tidochting.se och hoppas pÄ underverk!

984B89A4-7CDB-4E35-A4F6-7685BE5BDB84.jpeg

Senast Àndrad:
NÄgon som vet hur man tajtar till spÀnnet pÄ en h-lÀnk? Jag lekte med lillgrabben idag och efter nÄgra vilda dansrörelser öppnade sig spÀnnet och klockan gled av handleden. Som tur Àr hann jag fÄnga den med tvÄ fingrar innan den föll i golvet. Jag har aldrig varit med om det tidigare. BÄde sjÀlva spÀnnet och det lilla fliplÄset kÀnns ganska slappa nÀr jag jÀmför med andra h-lÀnkar. GÄr det att fixa sjÀlv och i sÄ fall hur? Eller bör jag lÄta urmakare titta pÄ det? Tack pÄ förhand.

NÄgon som vet hur man tajtar till spÀnnet pÄ en h-lÀnk? Jag lekte med lillgrabben idag och efter nÄgra vilda dansrörelser öppnade sig spÀnnet och klockan gled av handleden. Som tur Àr hann jag fÄnga den med tvÄ fingrar innan den föll i golvet. Jag har aldrig varit med om det tidigare. BÄde sjÀlva spÀnnet och det lilla fliplÄset kÀnns ganska slappa nÀr jag jÀmför med andra h-lÀnkar. GÄr det att fixa sjÀlv och i sÄ fall hur? Eller bör jag lÄta urmakare titta pÄ det? Tack pÄ förhand.
Har det "breddat" pÄ sig över pinnsen?? Isf borde du kunna trycka ihop det.

Edit, lÀgg upp en bild.

Jag vet inte riktigt, svÄrt att avgöra om det Àr bredare Àn det ska vara... HÀr Àr ett par bilder:

IMG_20230326_193430_edit_632492932594113.jpg
IMG_20230326_193606_edit_632570179072747.jpg
Det kommer ju vara omöjligt att se pÄ bild. Du mÄste gÄ pÄ kÀnsel. KrÀver det en viss kraft att öppna och stÀnga med ordentliga "klick" eller gÄr det "för lÀtt" liksom?

Det kommer ju vara omöjligt att se pÄ bild. Du mÄste gÄ pÄ kÀnsel. KrÀver det en viss kraft att öppna och stÀnga med ordentliga "klick" eller gÄr det "för lÀtt" liksom?
Det krÀvs nÀstan ingen kraft alls, jag skulle beskriva det som att gÄr alldeles för lÀtt. Jag har provat tre olika h-lÀnkar och det hÀr spÀnnet Àr definitivt löst och slappt - bÄde sjÀlva spÀnnet och flipplÄset som sagt. Klockan Àr inte alls gammal och i toppskick, sÄ jag tror att spÀnnet kom sÄ hÀr frÄn fabrik.

Det krÀvs nÀstan ingen kraft alls, jag skulle beskriva det som att gÄr alldeles för lÀtt. Jag har provat tre olika h-lÀnkar och det hÀr spÀnnet Àr definitivt löst och slappt - bÄde sjÀlva spÀnnet och flipplÄset som sagt. Klockan Àr inte alls gammal och i toppskick, sÄ jag tror att spÀnnet kom sÄ hÀr frÄn fabrik.
DÄ lÄter det ju absolut som att nÄt Àr knas. Borde ju vara garanti-ÄtgÀrd till och med om den varit sÄ sen köp.

Tillbaka
Topp