• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Min första sinn av 4 ibland älskar jag den och ibland inte 😀

164D2B49-6E2E-4B5E-8074-A995394762C0.jpeg
 
CK skrev något i OWGM tråden som jag tolkade så som att det inträffat någon form av tråkighet vilket skulle innebära att han inte skulle vara så aktiv
Aj då.. Inte kul med tråkigheter.. Om nu CK tagit paus igen hur gör vi med SINN GTG hos @ERIKSON URHANDEL som det pratades om tidigare i år? Tycker verkligen det är dax att det ges möjlighet för oss SINN nördar att får träffas och prata av oss.
 
Aj då.. Inte kul med tråkigheter.. Om nu CK tagit paus igen hur gör vi med SINN GTG hos @ERIKSON URHANDEL som det pratades om tidigare i år? Tycker verkligen det är dax att det ges möjlighet för oss SINN nördar att får träffas och prata av oss.
Vi kan väl träffas där ändå spontant? Om inte stålis syr ihop nått, jag är iallafall på plats i sumpan den eftermiddagen som av en slump. Kanske någon mer lokal förmåga kan reka ett ställe att ses på om vi inte kan hänga hos @ERIKSON URHANDEL - någon som vet om deras utbyggnad är klar föresten?
 
Aj då.. Inte kul med tråkigheter.. Om nu CK tagit paus igen hur gör vi med SINN GTG hos @ERIKSON URHANDEL som det pratades om tidigare i år? Tycker verkligen det är dax att det ges möjlighet för oss SINN nördar att får träffas och prata av oss.
Bästa Sinnister,
Ni är självklart välkomna till oss. Vi bokar kvällen också och ser till att det finns dryck och fingerfoods.
Ombyggnationen är inte klar, det dröjer till i höst.
 
Jag velar, hittar ju inga EZM2 som är i det skick jag önskar…
Fattar! Jag var ju som sagt i samma sits. Det som fick mig att ta beslutet var att alla mina andra klockor och bland annat två sinn är i 40 mm så nu blir det lite omväxling med en större och jag är mycket nöjd med facit i hand 😃
 
Senast ändrad:
Lite sugen på Sinns nya nylonband t ex, men gissar att det är en smula dyrt.
Ja, 900 pix men tycker ändå att det är ok, jag gillar det skarpt. Har oliv och väntar nu på det svarta. Värt att veta är att oliv är väldigt ljust. Inte riktigt som på bilden. I de flesta ljus ser det mer silvergrått ut med svag ton åt olivgrönt.

Bild för referens:
BC2BCEA6-2F62-4F77-9F3E-BE620220B570.jpeg
 
Ja, 900 pix men tycker ändå att det är ok, jag gillar det skarpt. Har oliv och väntar nu på det svarta. Värt att veta är att oliv är väldigt ljust. Inte riktigt som på bilden. I de flesta ljus ser det mer silvergrått ut med svag ton åt olivgrönt.

Bild för referens:
BC2BCEA6-2F62-4F77-9F3E-BE620220B570.jpeg
Tack för bild och värdefull input. Riktigt snyggt! Den inre snåljåpen hoppas ju hitta ett prisvärt alternativ, men kommer säkert trilla dit ändå... 🤫
 
Fattar! Jag var ju som sagt i samma sits. Det som fick mig att ta beslutet var att alla mina andra klockor och bland annat två sinn är i 40 mm så nu blir det lite omväxling med en större och jag är mycket nöjd med facit i hand 😃
Inser ju dock att jag för att blinka gudarna här hemma i sådana fall måste släppa någon annan klocka. En EZM2 hade nog flugit under radarn iom med likheten med min EZM3F. Frågan är vilken eller vilka av dom jag har som får lämna… 🤔😭
 
Inser ju dock att jag för att blinka gudarna här hemma i sådana fall måste släppa någon annan klocka. En EZM2 hade nog flugit under radarn iom med likheten med min EZM3F. Frågan är vilken eller vilka av dom jag har som får lämna… 🤔😭
Haha jag förstår precis. Till min fördel där så ägde jag en UX förut som fick lämna. Så här är det UX mot UX 😇
 
Inser ju dock att jag för att blinka gudarna här hemma i sådana fall måste släppa någon annan klocka. En EZM2 hade nog flugit under radarn iom med likheten med min EZM3F. Frågan är vilken eller vilka av dom jag har som får lämna… 🤔😭
Den eviga frågan. Funderat på en ny Sinn men inte fastnat för någon som jag tycker ”kompletterar” befintliga. Funderar då på vilken som skulle lämna men finner samtidigt det alternativet som mer eller mindre uteslutet.
 
Tillbaka
Topp