Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror alla håller med på den, därav kör jag nästan aldrig länk.Brukar inte klaga på Sinn, men varför kan man inte fixa ett bättre spänne??
Microjustering, hört talas om det??
Jag har problem med att få mina f länkar att sitta bra, vilket är skit.
Så, snälla söta Sinn, fixa!!!![]()
Den är fin den!Tror jag ska ha denna i morgon och bryta min månadslånga trend med 13.1.
![]()
Snyggt band ocksåTror jag ska ha denna i morgon och bryta min månadslånga trend med 13.1.
![]()
Den såg himla trevlig ut. Vad är det för ref?Tror jag ska ha denna i morgon och bryta min månadslånga trend med 13.1.
![]()
Ja, det verkar vara lite dålig uppslutning just nu, men vi kan ju ses där @perhog, trots att jag inte äger en enda kronografAv intresset i tråden att dömma verkar det inte gå att få till ett GTG hos @ERIKSON URHANDEL den 11/5. Om det är någon som redan bokat resa och tänker dyka upp så ställer jag upp på ett mer informellt GTG. Förhoppningsvis kanske @Clark Kent kan få till ett riktigt GTG framöver.
Som vanligt en liten arkivbild. (är för lat för att fota nya)
![]()
Tack! Det är en 856 B-Uhr.Den såg himla trevlig ut. Vad är det för ref?
Tack! Vet en annan forummedlem som har ett likadantSnyggt band också![]()
Vi kan absolut ses hos @ERIKSON URHANDEL, klämma på det de har i lager och sen rusa iväg till något fik och fortsätta nörda ner oss i klockprat..Ja, det verkar vara lite dålig uppslutning just nu, men vi kan ju ses där @perhog, trots att jag inte äger en enda kronografär det ingen som har en UX som kan tänka sig dyka upp?, hade varit fint att klämma på en… Finns viss risk att det inte hunnit komma in nya på @ERIKSON URHANDEL tills dess.
Jag jobbar tyvärr den 11 maj. Annars hade det kanske suttit fint med ett besök i Stockholm.Ja, det verkar vara lite dålig uppslutning just nu, men vi kan ju ses där @perhog, trots att jag inte äger en enda kronografär det ingen som har en UX som kan tänka sig dyka upp?, hade varit fint att klämma på en… Finns viss risk att det inte hunnit komma in nya på @ERIKSON URHANDEL tills dess.
Det är inte alla förunnat att ha fyllt 65 och slippa slaveriets bojor.. Håll ut en vacker dag kan även du fritt spendera din tid och då kan vi invadera ur butiken i sundbybergJag jobbar tyvärr den 11 maj. Annars hade det kanske suttit fint med ett besök i Stockholm.
Finns ett par snabba omdömen med bilder om du söker några veckor bakåt i tråden.Någon som testat dom nya tygbanden? Beställde ett i färgen olive grey i slutet av februari men det verkar vara lång leveranstid. Ser schyssta ut på bild men skulle vara kul om någon redan har ett kan lämna ett omdöme.
Du behöver klä om någon av dom till sommarklocka!Akut behov av att hitta lusten till mina klockor igen. Just nu överväger jag att sälja rubbet.![]()
Akut behov av att hitta lusten till mina klockor igen. Just nu överväger jag att sälja rubbet.![]()
Om du säljer rubbet så översvämmas marknaden av Sinn klockor och hela prisbilden störtdyker, vi kommer att hamna i en Sinn depression.Akut behov av att hitta lusten till mina klockor igen. Just nu överväger jag att sälja rubbet.![]()
Vad ska du göra med pengarna då? Låter dötristAkut behov av att hitta lusten till mina klockor igen. Just nu överväger jag att sälja rubbet.![]()
Intressen och passioner kommer och går, är väl rätt naturligt egentligen.Akut behov av att hitta lusten till mina klockor igen. Just nu överväger jag att sälja rubbet.![]()
Eller hur, det är en stor anledning till att jag inte gjort det ännu.Vad ska du göra med pengarna då? Låter dötrist![]()
Jag hade en dipp och sålde av tonfiskar och MR-G för något år sedan och behöll enkla G-Shocks. Sedan köpte jag en UX som är utnämnd till keeper. Den får jag inte sälja även om jag dippar. Den och en GW-5000 är mina keepers. Nu har suget återvänt lite men jag håller lådan till runt 6 klockor. Det funkar för migAkut behov av att hitta lusten till mina klockor igen. Just nu överväger jag att sälja rubbet.![]()
För mig är det nog lite tvärtom. Känner att dykar-delen är fylld med UX. Finns liksom inget som kommer kännas lika bra där (förutom min Citizen från 90-talet som faktiskt användes för dyk men det är mest sentimentalt).För min del har jag kommit på att dykare är det som håller intresset uppe. På dykare finns det en massa coola band som passar, framförallt gummin i alla dess former som jag ääälskar - Isofrane, waffle, tropic, integrerade osv. På mina flygare och mer dressiga klockor passar det inte riktigt med gummi och då har det blivit att jag har tröttnat och använt dem mindre och mindre. Det var nog därför jag sålde min 556 MOP tror jag. Nu har jag nästan bara dykare och G-Shocks i rotation och det gör det intressant och roligt tycker jag. Men vi är alla olika såklart.