• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God morgon, då kör vi igång
16822320576803998120501761387615.jpg
 
Av intresset i tråden att dömma verkar det inte gå att få till ett GTG hos @ERIKSON URHANDEL den 11/5. Om det är någon som redan bokat resa och tänker dyka upp så ställer jag upp på ett mer informellt GTG. Förhoppningsvis kanske @Clark Kent kan få till ett riktigt GTG framöver.

Som vanligt en liten arkivbild. (är för lat för att fota nya)


IMG_1773 (2).JPG
Ja, det verkar vara lite dålig uppslutning just nu, men vi kan ju ses där @perhog, trots att jag inte äger en enda kronograf :) är det ingen som har en UX som kan tänka sig dyka upp?, hade varit fint att klämma på en… Finns viss risk att det inte hunnit komma in nya på @ERIKSON URHANDEL tills dess.
 
Ja, det verkar vara lite dålig uppslutning just nu, men vi kan ju ses där @perhog, trots att jag inte äger en enda kronograf :) är det ingen som har en UX som kan tänka sig dyka upp?, hade varit fint att klämma på en… Finns viss risk att det inte hunnit komma in nya på @ERIKSON URHANDEL tills dess.
Vi kan absolut ses hos @ERIKSON URHANDEL, klämma på det de har i lager och sen rusa iväg till något fik och fortsätta nörda ner oss i klockprat.. :)

Edit .. det jäkliga är att de har en massa omegor och annat godis där också..
 
Någon som testat dom nya tygbanden? Beställde ett i färgen olive grey i slutet av februari men det verkar vara lång leveranstid. Ser schyssta ut på bild men skulle vara kul om någon redan har ett kan lämna ett omdöme.
 
Någon som testat dom nya tygbanden? Beställde ett i färgen olive grey i slutet av februari men det verkar vara lång leveranstid. Ser schyssta ut på bild men skulle vara kul om någon redan har ett kan lämna ett omdöme.
Finns ett par snabba omdömen med bilder om du söker några veckor bakåt i tråden.
 
Akut behov av att hitta lusten till mina klockor igen. Just nu överväger jag att sälja rubbet.
IMG_20230424_091751.jpg
Intressen och passioner kommer och går, är väl rätt naturligt egentligen.

Svår väg att gå dock, kör man klocka som behöver service (i värsta fall en Sinn med specialtech och har flera månaders servicetid) så behöver man ju egentligen minst 2. Vilket är det perfekta paret att ha kvar? Beater och dress, flygare och dykare, auto och batteri, en dyr och en ”expendable”? Gå full bananas och köpa en äppelklocka?

Beroende på ocd-nivån kan det vara hur svårt som helst att sälja rubbet. I värsta/bästa fall får man tillbaka intresset när man börjar vända och vrida på det.

För min del så tror jag 3 är magiska numret - mysflygare, skrivbordsdykare och en batteridriven beater.
 
Akut behov av att hitta lusten till mina klockor igen. Just nu överväger jag att sälja rubbet.
IMG_20230424_091751.jpg
Jag hade en dipp och sålde av tonfiskar och MR-G för något år sedan och behöll enkla G-Shocks. Sedan köpte jag en UX som är utnämnd till keeper. Den får jag inte sälja även om jag dippar. Den och en GW-5000 är mina keepers. Nu har suget återvänt lite men jag håller lådan till runt 6 klockor. Det funkar för mig 😃
 
För min del har jag kommit på att dykare är det som håller intresset uppe. På dykare finns det en massa coola band som passar, framförallt gummin i alla dess former som jag ääälskar - Isofrane, waffle, tropic, integrerade osv. På mina flygare och mer dressiga klockor passar det inte riktigt med gummi och då har det blivit att jag har tröttnat och använt dem mindre och mindre. Det var nog därför jag sålde min 556 MOP tror jag. Nu har jag nästan bara dykare och G-Shocks i rotation och det gör det intressant och roligt tycker jag. Men vi är alla olika såklart.
 
För min del har jag kommit på att dykare är det som håller intresset uppe. På dykare finns det en massa coola band som passar, framförallt gummin i alla dess former som jag ääälskar - Isofrane, waffle, tropic, integrerade osv. På mina flygare och mer dressiga klockor passar det inte riktigt med gummi och då har det blivit att jag har tröttnat och använt dem mindre och mindre. Det var nog därför jag sålde min 556 MOP tror jag. Nu har jag nästan bara dykare och G-Shocks i rotation och det gör det intressant och roligt tycker jag. Men vi är alla olika såklart.
För mig är det nog lite tvärtom. Känner att dykar-delen är fylld med UX. Finns liksom inget som kommer kännas lika bra där (förutom min Citizen från 90-talet som faktiskt användes för dyk men det är mest sentimentalt).

Men man kanske inte ska ha för många modeller från samma märke 🤔
 
Samtidigt är det här med klassificering av klockor lite vanskligt. Ezm3 finns ju både som Flieger och Dykare trots nästan samma utseende. För mig är 836 (och även kanske 556) mer mot sk ”field-watch”. 104 klassas ju som en ”contemporary flieger”

Vad jag antagligen försöker säga med mitt pladder ovan är att jag trots allt säkert skulle kunna trycka in en EZM 1, 3, 7 eller 13 i lådan 😎
 
Tillbaka
Topp