• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

För min del är huvudsaken att kronan inte sitter klockan 3, när jag började bära ”riktig” klocka igen under 2020 efter 20år utan så var det just det som drog mig till Sinn. Men även en känsla av att kunna avdigitalisera mig och anpassa mig till en miljö där smartklockor och telefoner oftast inte är tillåtna.

Kan hålla med om att just dykare är väldigt trevligt utifrån anpassningsförmågan med olika band och känner ofta att just humöret och intresset går lite med årstiderna där vintern oftast är den tid då det blir rena rama OWG-perioder..

Just nu är det EZM3F och U1SE som sitter säkrast, min 240 får oförskämt lite handledstid men det brukar lätta upp när sommaren kommer, sedan har ju en dykare från annat märke som brukar få mycket tid också. Borde jag kanske släppa 240:n?

Om inte annat så kommer jag om och om igen tillbaka till att jag måste prova en UX, för jag har nästan givit upp hoppet om en EZM2, om nu inte @Geparden släpper sin helt plötsligt ;-)

IMG_3441.jpeg
 
För mig är det nog lite tvärtom. Känner att dykar-delen är fylld med UX. Finns liksom inget som kommer kännas lika bra där (förutom min Citizen från 90-talet som faktiskt användes för dyk men det är mest sentimentalt).

Men man kanske inte ska ha för många modeller från samma märke 🤔
Förstår hur du tänker. Men för min del finns det så många olika dykare. Här är min favoritduo just nu, båda dykare men ändå helt olika:

Brutalistisk bauhausdykare:
IMG_20230418_130018_edit_1054343885687555.jpg


IMG_20230415_105404_edit_787527294812643.jpg
 
Försöker variera med andra klockor men dras hela tiden till denna. Kan det vara den praktiska grab & go känslan eller är det bandet.. jo hur som är jag riktigt nöjd med denna att jag nästan känner för att sälja av resten av lådan 😜

DC9931CD-A7DB-4542-BDE0-33BBBBB78708.jpeg
Såklart cool klocka men även fränt band. Vad är det för något?
 
Det var mer än jag visste! Grymt!👍
Var ligger han prismässigt? :)

Och jag är så smart så jag tipsade dig om detta canvas i mikrotråden 🙃. Nåja, jag ville vara helt säker att du inte skulle missa det :).
Tack för tipset. Uppskattar att du tänkte på mig. Lätt att missa :)
synd att cross fire har 22mm bandbredd så att man blir rätt låst med bandet till just den klockan.
Beställde för övrigt ett Rios canvas efter tips från dig 😍
 
Var ligger han prismässigt? :)


Tack för tipset. Uppskattar att du tänkte på mig. Lätt att missa :)
synd att cross fire har 22mm bandbredd så att man blir rätt låst med bandet till just den klockan.
Beställde för övrigt ett Rios canvas efter tips från dig 😍
Det är i det dyrare segmentet 110 euro inkl. Frakt. Blev en funderare på flera månader innan jag tillsist slog till. Nu har jag två, och kan inte sluta tänka på fler..


Edit: har rätt svårt för budgetband till klockor i denna prisklass. Sen är det en klocka för säg sub 5k så är detta band alldeles för dyrt enligt mig.
 
Senast ändrad:
Jag gillade verkligen länk tills jag köpte bra läderband och ärligt talat ligger mina Sinn mestadels i lådan sedan dess :)
Men jag gillar dem ändå och plötsligt kommer intresset tillbaka. Så har det iallafall gjort varje år.
F21611EE-6F79-4059-9E31-2707230083A3.jpeg

8E0A4193-7C42-4B55-8A89-956DA4EF06C4.jpeg

För de flesta här i tråden och på hela forumet kanske den ekonomiska och andra större orosmoln skingrar klockintresset lite grann?
Kan ju vara svårt för er stackare som är gifta att förklara varför just den där klockan var viktig att köpa nu när räntan kommer ligger över 4% vilken dag som helst 😅
 
Då får man tacka den numer Sinnlösa @SpejsMan för att han ville släppa sin nyservade 857 UTC till mig! Fantastisk klocka! På bild kan den verka lite plottrig men IRL så upplever inte jag den så. Lagom stor och ändå nätt pga att boetten är så tunn. 2893 är ju ca 1mm tunnare än 2824. Och så fick jag med fina gummiremmar också. Kan de passa på min UX också måntro?
F31299FC-3E1C-4248-B0D3-3DB7DAF5D202.jpeg
F728B34E-17E2-4EFC-8293-D4C00E77B59C.jpeg
 
Då får man tacka den numer Sinnlösa @SpejsMan för att han ville släppa sin nyservade 857 UTC till mig! Fantastisk klocka! På bild kan den verka lite plottrig men IRL så upplever inte jag den så. Lagom stor och ändå nätt pga att boetten är så tunn. 2893 är ju ca 1mm tunnare än 2824. Och så fick jag med fina gummiremmar också. Kan de passa på min UX också måntro?
F31299FC-3E1C-4248-B0D3-3DB7DAF5D202.jpeg
F728B34E-17E2-4EFC-8293-D4C00E77B59C.jpeg
Grattis! Ja dina remmar passar både UX och 857utc.
 
För min del är huvudsaken att kronan inte sitter klockan 3, när jag började bära ”riktig” klocka igen under 2020 efter 20år utan så var det just det som drog mig till Sinn. Men även en känsla av att kunna avdigitalisera mig och anpassa mig till en miljö där smartklockor och telefoner oftast inte är tillåtna.

Kan hålla med om att just dykare är väldigt trevligt utifrån anpassningsförmågan med olika band och känner ofta att just humöret och intresset går lite med årstiderna där vintern oftast är den tid då det blir rena rama OWG-perioder..

Just nu är det EZM3F och U1SE som sitter säkrast, min 240 får oförskämt lite handledstid men det brukar lätta upp när sommaren kommer, sedan har ju en dykare från annat märke som brukar få mycket tid också. Borde jag kanske släppa 240:n?

Om inte annat så kommer jag om och om igen tillbaka till att jag måste prova en UX, för jag har nästan givit upp hoppet om en EZM2, om nu inte @Geparden släpper sin helt plötsligt ;-)

IMG_3441.jpeg
🙂 Måste hitta en vettig U50 pro innan tanken ens kan tänkas. Man vill ju inte bli helt utan Synd.
Fin samling för övrigt! 👍
 
Tillbaka
Topp