• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

20/5,fasen vad tiden går.
IMG_20230520_103251.jpg
 
Om man skulle gå "OWG" (någon liten får kanske stanna) skulle UX GSG9 heltegimenterad vara ett vettigt alternativ som en klocka man kan ha på armen dagligen, I alla väder?
(kanske inte alla kläder)

på pappret så slår den högt med sin tydlighet, sitt HAQ verk och storleken sitter nog som en smäck på min handled på 20,5cm.

men tröttnar man på Kvarts månntro? träffar sekundvisaren alla index på era? (Vänder mig till alla UX ägare)
 
Om man skulle gå "OWG" (någon liten får kanske stanna) skulle UX GSG9 heltegimenterad vara ett vettigt alternativ som en klocka man kan ha på armen dagligen, I alla väder?
(kanske inte alla kläder)

på pappret så slår den högt med sin tydlighet, sitt HAQ verk och storleken sitter nog som en smäck på min handled på 20,5cm.

men tröttnar man på Kvarts månntro? träffar sekundvisaren alla index på era? (Vänder mig till alla UX ägare)
Min träffar bra men eftersom du har studsen så är det ju kanske inte alltid 100% träff och olika i uppför eller nedför från 12.
Inget jag stört mig på.
ETA verket håller tiden otroligt bra.
 
Om man skulle gå "OWG" (någon liten får kanske stanna) skulle UX GSG9 heltegimenterad vara ett vettigt alternativ som en klocka man kan ha på armen dagligen, I alla väder?
(kanske inte alla kläder)

på pappret så slår den högt med sin tydlighet, sitt HAQ verk och storleken sitter nog som en smäck på min handled på 20,5cm.

men tröttnar man på Kvarts månntro? träffar sekundvisaren alla index på era? (Vänder mig till alla UX ägare)
Om det är viktigt att den träffar index perfekt är nog inte UX rätt. Lite av charmen att den bouncar lite kan jag tycka. Och har du tur får du se en bubbla ibland. I dag ser jag den för första gången på länge, se kl. 1 :).
20230521_102005.jpg
 
Om det är viktigt att den träffar index perfekt är nog inte UX rätt. Lite av charmen att den bouncar lite kan jag tycka. Och har du tur får du se en bubbla ibland. I dag ser jag den för första gången på länge, se kl. 1 :).
20230521_102005.jpg
Älskar också "studset" men sett på många videos att den går förbi men härligt går tillbaka på index innan nästa "studs"
 
Om man skulle gå "OWG" (någon liten får kanske stanna) skulle UX GSG9 heltegimenterad vara ett vettigt alternativ som en klocka man kan ha på armen dagligen, I alla väder?
(kanske inte alla kläder)

på pappret så slår den högt med sin tydlighet, sitt HAQ verk och storleken sitter nog som en smäck på min handled på 20,5cm.

men tröttnar man på Kvarts månntro? träffar sekundvisaren alla index på era? (Vänder mig till alla UX ägare)
Nu har jag iofs en svart som kan spä på det tooliga i utseendet och därmed lite extra begränsad. Men jag hade inte valt en UX som OWG. För mig gör den sig bäst till kortärmat eller collegetröja. Till skjorta och kavaj finns andra modeller som passar bättre.
Där tycker jag tjusningen är med UX, den är en perfekt fritidsklocka.
 
Hmm, lite annan profil med 22mm men 2mm extra är mycket bekvämare på ”mjuka” naton pga. den runda baksidan på 103.
IMG_4243.jpeg

Tror hårdare nylon naton är bäst på klockor med liten baksida/topptung om man ska hålla sig till rätt luggbredd.

Dagens ”snillen spekulerar”. 😂
 
Senast ändrad:
Hmm, lite annan profil med 22mm men 2mm extra är mycket bekvämare på ”mjuka” naton pga. den runda baksidan på 103.
IMG_4243.jpeg

Tror hårdare nylon naton är bäst på klockor med liten baksida/topptung om man ska hålla sig till rätt luggbredd.

Dagens ”snillen spekulerar”. 😂
Vad sägs om ett split nato?


Köpte två andra där igår, väldigt lika Sinns nya men till 1/4 av priset.


C4616B2A-977C-43EB-9FAE-3670C4014BBD.jpeg
 
Om man skulle gå "OWG" (någon liten får kanske stanna) skulle UX GSG9 heltegimenterad vara ett vettigt alternativ som en klocka man kan ha på armen dagligen, I alla väder?
(kanske inte alla kläder)

på pappret så slår den högt med sin tydlighet, sitt HAQ verk och storleken sitter nog som en smäck på min handled på 20,5cm.

men tröttnar man på Kvarts månntro? träffar sekundvisaren alla index på era? (Vänder mig till alla UX ägare)
Avseende om man tröttnar på quartz skulle jag säga att det beror på hur långt just du har kommit på din klockresa.
Har du inte kommit förbi det där med mekaniska verk så kanske du gör det.
Men har du passerat många mekaniska verk så är vi förmodligen många som insett poängen med quartz. "Problemet" med quartz tror jag är att många tänker att det är klockor från Ur&Penn, men det behöver det inte alls vara. Det finns många fina klockor som är quartz, UX är t ex en av dessa.
Det finns ju bara fördelar med quartz egentligen, det enda är att det är få som inte tickar, vilket jag tror är en showstopper för många.

Med det sagt hade jag definitivt kunnat gå med en UX, om den faller i smaken.
Har en själv...
 
Vad sägs om ett split nato?


Köpte två andra där igår, väldigt lika Sinns nya men till 1/4 av priset.
Snyggt! Tror dessa skulle vara till och med mycket bättre på t.ex ezm13 där luggarna sitter (enligt min åsikt) för högt för standard nato.
 
Nu har jag iofs en svart som kan spä på det tooliga i utseendet och därmed lite extra begränsad. Men jag hade inte valt en UX som OWG. För mig gör den sig bäst till kortärmat eller collegetröja. Till skjorta och kavaj finns andra modeller som passar bättre.
Där tycker jag tjusningen är med UX, den är en perfekt fritidsklocka.
vilken tur att enda gången skjorta eller kavaj bärs är vid kalas, jul och nyår i princip 😂.
har en stil som du skulle kalla fritid, Skitigt arbete och hoodie, T-shirt, collegetröja efter jobb 99% av tiden
 
vilken tur att enda gången skjorta eller kavaj bärs är vid kalas, jul och nyår i princip 😂.
har en stil som du skulle kalla fritid, Skitigt arbete och hoodie, T-shirt, collegetröja efter jobb 99% av tiden
Fast det är ju perfekt! UX till vardags och något lite mer klassiskt till fest ❤️

Påminner mig om för länge sedan när det var kostym och slips som gällde på jobbet.
När det var fest på helgen körde jag bara jeans och pike när polarna bar kostym.
 
Tillbaka
Topp