• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vad sägs om ett split nato?


Köpte två andra där igår, väldigt lika Sinns nya men till 1/4 av priset.


C4616B2A-977C-43EB-9FAE-3670C4014BBD.jpeg
Dom var ju fina… synd dock på polerat spänne, men det går ju alltid att byta…
 
Om man skulle gå "OWG" (någon liten får kanske stanna) skulle UX GSG9 heltegimenterad vara ett vettigt alternativ som en klocka man kan ha på armen dagligen, I alla väder?
(kanske inte alla kläder)

på pappret så slår den högt med sin tydlighet, sitt HAQ verk och storleken sitter nog som en smäck på min handled på 20,5cm.

men tröttnar man på Kvarts månntro? träffar sekundvisaren alla index på era? (Vänder mig till alla UX ägare)
Jag tänkte mig UX som en exit och visst funkar det. Men så köpte jag en 857 UTC och kände att den egentligen är lite mer lättburen för en UX är ganska så brutal, speciellt i helsvart. Med lite olika remmar så blir det nog fint. Och gummi på UX är skönare än länk.
 
Jag tänkte mig UX som en exit och visst funkar det. Men så köpte jag en 857 UTC och kände att den egentligen är lite mer lättburen för en UX är ganska så brutal, speciellt i helsvart. Med lite olika remmar så blir det nog fint. Och gummi på UX är skönare än länk.
Tänker mig GSG9 SDR eller Vanliga GSG9 till en början och sen framåt kanske införskaffa den andra bezeln med för att kunna byta vid tycke och smak. Svarta bezeln är förjäkla sexig på heltegimenterade 😍. sen är jag en sucker för brutala klockor
 
Tänker mig GSG9 SDR eller Vanliga GSG9 till en början och sen framåt kanske införskaffa den andra bezeln med för att kunna byta vid tycke och smak. Svarta bezeln är förjäkla sexig på heltegimenterade 😍. sen är jag en sucker för brutala klockor
Tycker mig se en begynnande UX-trend även denna sommar :cool: Inte så konstigt kanske, det är ju en fantastisk hård klocka!
 
Samtidigt är det här med klassificering av klockor lite vanskligt. Ezm3 finns ju både som Flieger och Dykare trots nästan samma utseende. För mig är 836 (och även kanske 556) mer mot sk ”field-watch”. 104 klassas ju som en ”contemporary flieger”

Vad jag antagligen försöker säga med mitt pladder ovan är att jag trots allt säkert skulle kunna trycka in en EZM 1, 3, 7 eller 13 i lådan 😎
Har en 13.1 till dig om intresset faller på igen 😜
 
Om man skulle gå "OWG" (någon liten får kanske stanna) skulle UX GSG9 heltegimenterad vara ett vettigt alternativ som en klocka man kan ha på armen dagligen, I alla väder?
(kanske inte alla kläder)

på pappret så slår den högt med sin tydlighet, sitt HAQ verk och storleken sitter nog som en smäck på min handled på 20,5cm.

men tröttnar man på Kvarts månntro? träffar sekundvisaren alla index på era? (Vänder mig till alla UX ägare)
Ett perfekt val. Sedan jag köpte min UX i september har jag, i stort sett, blivit OWG. Det enda negativa med UX är att intresset för andra klockor svalnar rätt så rejält. Bouncevisaren är fantastisk.

Screenshot_2023-05-21-13-35-19-668_com.google.android.apps.photos.jpg
 
Ett perfekt val. Sedan jag köpte min UX i september har jag, i stort sett, blivit OWG. Det enda negativa med UX är att intresset för andra klockor svalnar rätt så rejält. Bouncevisaren är fantastisk.

Screenshot_2023-05-21-13-35-19-668_com.google.android.apps.photos.jpg
Jag var owg med UX 2007-2013 med ytterst få undantag. Så jag tycker du tänker rätt med tanke på din livsstil, så som jag uppfattar det. Sen var det dags för service på UX och då började det hela med 857, 856 osv....🙂
 
Ett perfekt val. Sedan jag köpte min UX i september har jag, i stort sett, blivit OWG. Det enda negativa med UX är att intresset för andra klockor svalnar rätt så rejält. Bouncevisaren är fantastisk.

Screenshot_2023-05-21-13-35-19-668_com.google.android.apps.photos.jpg
haha kan den få min klockmani at svalna så tackar jag! frågan är om man ska gå full stål eller SDR. gillar hur bezeln poppar med SDR versionen, den helstål skriker toolwatch dock.
 
Jag var owg med UX 2007-2013 med ytterst få undantag. Så jag tycker du tänker rätt med tanke på din livsstil, så som jag uppfattar det. Sen var det dags för service på UX och då började det hela med 857, 856 osv....🙂
har hört om långa ledtider för service ja. dumt att man hinner titta på annat under tiden!
 
Lite lustigt att dessa två har samma verk.
(Arkivbild)
4C91A5AB-5ABB-41DC-946B-8D056D8360E4.jpeg




Citerar @BarbaBaba utmärkta recension av klockan gällande verket;

" Kvartsvarianten är utrustad med ett ETA 955.652, samma urverk som Breitling kallar "superquartz" och som även återfinns i bla. Sinn UX. Det är alltså ett termokompenserat kvartsverk som med Tysk DIN är specat till +/-10spy. Förutom att hålla tiden väl har det en batteritid uppgiven till 180månader, alltså 15år. Förutom datum och hackande sekund bjuds det inte på några andra komplikationer. Ingen individuellt ställbar timvisare eller evighetskalender osv."
 
Senast ändrad:
Lite lustigt att dessa två har samma verk.
(Arkivbild)
4C91A5AB-5ABB-41DC-946B-8D056D8360E4.jpeg




Citerar @BarbaBaba utmärkta recension av klockan gällande verket;

" Kvartsvarianten är utrustad med ett ETA 955.652, samma urverk som Breitling kallar "superquartz" och som även återfinns i bla. Sinn UX. Det är alltså ett termokompenserat kvartsverk som med Tysk DIN är specat till +/-10spy. Förutom att hålla tiden väl har det en batteritid uppgiven till 180månader, alltså 15år. Förutom datum och hackande sekund bjuds det inte på några andra komplikationer. Ingen individuellt ställbar timvisare eller evighetskalender osv."
15 år 🤠 Jag trodde det var 7 och det förklarar varför min klocka enligt Sinn aldrig har varit inne för batteribyte.
 
Var det inte så att trögheten i ”oljan” gör att batteriet får jobba hårdare och har därför kortare livslängd. Sinn säger 7 men många har gått betydligt längre.
Finns ju säkerligen fler faktorer som påverkar livslängden på batteriet såsom temperaturen, den lär ju framförallt påverka oljans ”tröghet” kan man tro, så det är säkert minst 7år som gäller…
 
15 år 🤠 Jag trodde det var 7 och det förklarar varför min klocka enligt Sinn aldrig har varit inne för batteribyte.

Finns ju säkerligen fler faktorer som påverkar livslängden på batteriet såsom temperaturen, den lär ju framförallt påverka oljans ”tröghet” kan man tro, så det är säkert minst 7år som gäller…
Första UX höll ganska precis 7år andra UX är jag inne på 9år snart.
 
Tillbaka
Topp