• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vilket härligt väder 🥰
IMG_4490.jpeg
 
Vad tycker ni om denna annons, pris mm. Är ju en jättefin , speciell klocka:

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Sinn 556 limited Anniversary Edition https://www.blocket.se/annons/ostergotland/sinn_556_limited_anniversary_edition/109098751
Priset tycker jag är galet, känns som att alla tror/vill att limiterat ska kosta massa premium. Man glömmer lätt att Sinn släpper limiterat konstant.

Gillar tavlan, index och no-date. Men årtalen på tavlan förstör tyvärr allt för mig
 
Konstigt på U50 för den kan inte vara gammal?
Jupp och dessutom köpte jag den ny. Men den började bete sig konstigt som sagt. Allt från att tappa i tid till att öka eller att bara lägga av helt trots att jag nyligen hade vridit upp den. Den var helt opålitlig helt enkelt.

Urmakaren började med att bara ge den ny olja. Detta hjälpte inte så den fick åka tillbaka två dagar senare. Tog en månad innan U50 blev klar, då hade han plockat ner urverket helt. Rengjort allt, testat och mätt. Tror att det var sekund kugghjulet han nämnde som var helt åt pipan. När han beställde hem ett nytt, så var det fel mått på den, som han fixade.

Nu fick han klockan att funka pålitligt. Så den justerades till Sinns spec för tidshållning och reserv. Kostnaden för hela kalaset: 3000kr
Men det var det värt, för nu går den och känns som en Sinn. :)
 
Jupp och dessutom köpte jag den ny. Men den började bete sig konstigt som sagt. Allt från att tappa i tid till att öka eller att bara lägga av helt trots att jag nyligen hade vridit upp den. Den var helt opålitlig helt enkelt.

Urmakaren började med att bara ge den ny olja. Detta hjälpte inte så den fick åka tillbaka två dagar senare. Tog en månad innan U50 blev klar, då hade han plockat ner urverket helt. Rengjort allt, testat och mätt. Tror att det var sekund kugghjulet han nämnde som var helt åt pipan. När han beställde hem ett nytt, så var det fel mått på den, som han fixade.

Nu fick han klockan att funka pålitligt. Så den justerades till Sinns spec för tidshållning och reserv. Kostnaden för hela kalaset: 3000kr
Men det var det värt, för nu går den och känns som en Sinn. :)
oj då. Det lät inte skoj. Garantin hade gått ut antar jag?

Skönt att den är igång igen 👍
 
Priset tycker jag är galet, känns som att alla tror/vill att limiterat ska kosta massa premium. Man glömmer lätt att Sinn släpper limiterat konstant.

Gillar tavlan, index och no-date. Men årtalen på tavlan förstör tyvärr allt för mig
Ja. Årtalen känns sådär... Dock har ju den vanliga 556ib stigit galet i pris. 17 papp ny.
 
16848253966875524124922891444078.jpg

Det var bättre förr.. Mitt minne var bättre och man fick påminnelse om att det var dax att besikta... Nu är det läge att fjäska... Och hoppas på att dom förbarmar sig, annars blir det körförbud.
Det får man väl nuförtiden också, eller så det bara jag som inte sagt åt besiktningsbolagen att radera mg… tycker man får erbjudande på erbjudande stup i kvarten.. 🤯
 
oj då. Det lät inte skoj. Garantin hade gått ut antar jag?

Skönt att den är igång igen 👍

Yes Sir! Garantin har gått ut, lite typiskt. Men det är sådant man får räkna med.

Oh ja, riktigt skönt att den nu funkar. Tänkte att jag skullle sälja den efter servicen, men icke sa nicke nu när den är igång. Magin med Sinn bara faller på plats på nytt när allt funkar som det skall. :)
 
Tillbaka
Topp